דעות

מאתגרים את החוקים: האומץ של פעם מול הפחדנות של היום בפרסומות הרכב

אורי גנות מנתח את פרסומות שוק הרכב מימי וולקסוואגן הנועזים והמקוריים ועד לכותרות הריקות מתוכן של היום, ומי באמת עשה את זה טוב בישראל?
אורי גנות |  40
אורי גנות (יח"צ) (צילום יח"צ)
כשמדובר בפרסום ושיווק, קטגוריית הרכב היא ללא ספק הקטגוריה המוזרה ביותר בארץ. לפני שננתח למה, מה היה נהוג פעם, ומה מקובל היום נעשה ברשותכם הקדמה קצרה והכרחית שתזכיר לכולנו מה הגבולות האמיתיים של קטגורית הרכב בישראל, ולמה בעצם האתגר התקשורתי כ\"כ גדול כאן.
כולנו יודעים שהמיסוי על רכב בישראל הוא מעל מאה אחוז. מה שאומר שלא משנה איזה רכב נקנה, מראש נעשה עסקה מאוד מאוד לא משתלמת במונחים של עלות תועלת. תוסיפו לזה את מחירי הדלק המטורפים ותקבלו מוצר לא משתלם עם עלות תחזוקה לא הגיונית. בשורה התחתונה, זהו סיפורה של הקטגוריה כולה על רגל אחת.
לא משנה אם אתם משווקים יונדאי i10 או מרצדס sls, אם אתם עושים את זה בישראל, אתם נמצאים מראש בעמדת נחיתות אמיתית מול קהל היעד שלכם, שהיה כנראה מקבל עסקה משמעותית יותר טובה בכל מדינה מערבית מתקדמת אחרת, מה שאומר שאתם צריכים להתאמץ הרבה הרבה יותר כדי לשכנע את הצרכנים שלכם.
בכל מה שקשור בעולם ישן מול עולם חדש בפרסום רכב, באופן מפתיע לא רק שהעולם החדש לא הביא עמו שום בשורה אמיתית לישראל, חלה התדרדרות עצומה בכל מה שקשור בפרסום רכב לאורך השנים. ככל שאנחנו צועדים קדימה על ציר הזמן איכות פרסום קטגוריית הרכב בארץ רק הולכת ויורדת.
ברשותכם אני רוצה לחזור אחורה בזמן ולראות מה היה מקובל פעם בקטגוריה. שימו לב לאומץ הלב, למקוריות, לבידול, להומור העצמי, לישירות, כולם ערכים שהיוו בעבר הרחוק ובעולם הרכב הישן סף כניסה לקטגוריה. השבוע נתמקד ברכבים ממוצבים בינוני ומטה באופן יחסי, בטור הבא נתמקד ברכבי היוקרה.
ישירים ואמיצים: קמפיין הרכבים המכוערים של פולקסווגן
בשנות השישים והשבעים פולקסווגן שלטה בשוק הוואנים עם ה- campervan . רכב משפחתי מהפכני שצורתו החיצונית היתה רחוקה מאוד מאידאל היופי של עולם הרכב בזמנו. גם החיפושית המסורתית שנחשבה לפריצת דרך חסרת תקדים בעולם המוטורי לא נחשבה במשך שנים ארוכות לרכב יפה. מנהלי השיווק בפולקסווגן לא ממש התרגשו מהנתון הזה, וכמקובל בעולם הישן היו מאוד ישירים ואמיצים בנידון. לפניכם שתי מודעות מדהימות שאני מציע לכל מנהל שיווק בשוק הרכב בישראל, פשוט לתלות במשרדו.
האומץ של וולקסוואגן
האומץ של וולקסוואגן
תשאר מכוערת, אבל להרבה זמן
תשאר מכוערת, אבל להרבה זמן
שימו לב לבוטות, לאומץ ולביטחון העצמי. בעולם הרכב הישן לא ניסו להתחנף לצרכנים ולא מרחו אותם עם משפטים חלולים. שימו לב לכותרות: פנים שרק אמא יכולה לאהוב - איזו דרך נפלאה למכור רכב עם חזות שנויה במחלוקת. אגב, כל מי שחושב שמדובר במודעה נקודתית בלבד מוזמן להביט במודעת הדאבל:
דאבל ספרד שחצי ממנו מוקדש לכותרת ענקית שמבטיחה שהפולקסווגן של 1970 תמשיך להיות מכוערת... אחת הכותרות החזקות ביותר שראיתי בכל הקריירה שלי. אחד הערכים שנעלמו ממפת עולם הרכב במעבר לעולם החדש הוא פשוט ביצים...
תחשבו כמה קל לפסול כותרת כזו. אני כבר שומע את הטיעונים: זו החולשה הכי גדולה שלנו וצריך להסתיר אותה, אנחנו רוצים שיחשבו שהמוצר שלנו יפה, זה יבלבל את קהל היעד, הקונספט לא יעבור בקבוצות מיקוד, לא יבינו את ההומור, הלקוח בחיים לא יאשר את זה...
העצה שלי אליכם היא פשוטה: אם אתם הלקוח אז פשוט תאשרו את \"זה\" במקום לפחד ממה כולם יגידו. אם תהיה לכם אג\'נדה אמיתית, זה ישתלם לכם, אני ערב לזה.
עכשיו במעבר חד לעולם החדש. הנה הגרסה המקומית והעכשווית למודעות של פולקסווגן. שני יצרני רכב שונים, שמייצרים שני רכבים ממוצעים. מכוניות עם לוק רגיל לחלוטין, נראות כמו כל דבר אחר בכביש. שימו לב איך בחרו להתמודד עם נושא הנראות בארץ ותחליטו בעצמכם מה עדיף. עולם ישן או חדש?
רנו. לא יכול להוריד ממנה את העיניים
רנו. לא יכול להוריד ממנה את העיניים
קיה ספורטאג'. אי אפשר להוריד את העיניים
קיה ספורטאג'. אי אפשר להוריד את העיניים
שימו לב לערכים המרכזיים שמובילים את המודעות: שחצנות (לא מוצדקת לחלוטין בהתחשב ברכבים) ופחדנות. כמה קל לעלות עם כותרות כאלו. הן לא ירגיזו אף אחד, אף אחד לא יסתבך עם הבוס שלו בגללן, אף אחד לא יצטרך לשים את הביצים שלו על השולחן ולומר: זו האמת שלי לגבי הרכב ואני עומד מאחוריה. הכי קל כשאין לך אג\'נדה, הכי קל לא להגיד כלום.
הבעיה היחידה היא שזה לחלוטין לא אפקטיבי. צרכני רכב פשוט לא סופרים פרסום כזה. שימו לב לגודל הזלזול בלקוחות - שני רכבים שונים, כמעט אותה כותרת מילה במילה. עכשיו תחשבו רגע על הכותרת: אי אפשר להוריד ממנה את העיניים. האם אי פעם מישהו מכם הביט על קיה ספורטאז\' או על רנו קליאו והרגיש שהוא מביט ביצירה מוטורית עוצרת נשימה? מלמבורגיני אולי אי אפשר להוריד את העיניים, אבל משתי אלו?
יצרני רכבי על כמו פורשה מזראטי ופרארי לא מעיזים לכתוב כותרות מתנשאות כאלו, אז למה שני רכבים בינוניים עם תג מחיר ישראלי מטורף עושים את זה? מה ההגיון המסחרי כאן?
קבלו דוגמא נוספת לערכי העולם הישן ברכב
וולקסוואגן. האפ אי פעם נצליח להרוג את החיפושית?
וולקסוואגן. האפ אי פעם נצליח להרוג את החיפושית?
מנהל השיווק של פולקסווגן העלה לסדר היום (הציבורי!!!) את השאלה הבאה: האם אי פעם נפתר/נפסיק לייצר את החיפושית? הויז\'ואל לא פחות ולא יותר מהרכב עצמו הפוך גבו כמו חרק מת. מי שרצה לשמוע את התשובה לשאלה הקשה נאלץ לקרא את הטקסט הרץ, ותאמינו לי אין אחד שלא עשה את זה. ערכי העולם הישן העוברים במודעה: ישירות, מקוריות, וביצים של שור. אין לי מושג מי אישר את המודעה הזו אבל אני פשוט מצדיע לו. אגב, נקודה למחשבה, ערב לפני שהמודעה ירדה לדפוס, האם לדעתכם הוא הלך הביתה בלב שקט או קצת חשש שאולי זה לא יצליח?
דוגמה הפוכה, שממחישה את ערכי עולם הרכב החדש בארץ
יונדאי i10. המלכה החדשה
יונדאי i10. המלכה החדשה
הביטו בכותרת של יונדאי: המלכה החדשה. לא פחות. שימו לב לויז\'ואל: רכב מאוד, מאוד, מאוד קטן. (במדינה מתוקנת נער בן 16 יכול לקנות רכב כזה אחרי שעבד וחסך קצת בקיץ. בארץ הרכב עולה כמובן הרבה יותר). מוצר צנוע מאוד, מחיר ללא פרופורציה. איך אפשר לשווק רכב כזה במשפט המלכה החדשה? עזבו אסטרטגיה, עזבו קריאייטיב. מה ההיגיון המסחרי מאחורי הכותרת? איך היא אמורה לשכנע? האם היא מצליחה לגשר על העלות תועלת כאן?
ברור שלא! כאנשי שווק אין לנו שליטה על מיסוי הרכב הכבד בארץ, אבל זה בהחלט מחייב אותנו להתאמץ הרבה יותר כשאנחנו מאשרים כותרות. בחלק הזה אנחנו הרי שולטים.
דוגמה נוספת הפעם לקמפיין מופתי הבנוי כולו על ערכי עולם הרכב הישן.
בשלב הראשון עלו הטיזרים הבאים
קניבליזם 1?
קניבליזם 1?
קניבליזם 2?
קניבליזם 2?
לאחר כמה ימים עלו התשובות לטיזרים
התשובה של טיגואן לטוארג 1
התשובה של טיגואן לטוארג 1
התשובה של טיגואן לטוארג 2
התשובה של טיגואן לטוארג 2
קמפיין מבריק להשקת הטיגואן (הגרסה ה\"רזה\" והעממית יותר של הטוארג). שימו לב להומור העצמי. אנשי שיווק פחדנים היו פוסלים את הקמפיין הזה על סעיף \"קניבליזם\" - מותג אחד שמחסל מותג אחר באותה חברה. אבל כאן החליטו להיות אמיצים. שימו לב לישירות, שימו לב לכמה תשומת לב השקיעו בכותרות, ועד כמה העיצוב פשוט. בקמפיינים הכי טובים של עולם הרכב הישן, בדיוק כמו כאן, היו המון שכל, אומץ, ואג\'נדה, ועיצוב מינימליסטי. אחד הקמפיינים הכי טובים שאי פעם נעשו לרכב בארץ. פשוט מעולה.
והדוגמה האחרונה - הכי טוב שהיה אי פעם
סרט הרכב הטוב ביותר שאי פעם נעשה בארץ. אני רוצה שתשימו לב לדבר אחד בלבד: לאג\'נדה המובהקת. הונדה החליטה שהיא רכב משפחתי אבל עם אופי שהוא הכל חוץ ממשפחתי. כבר הסברתי שעל אג\'נדה משלמים מחיר. אבל המחיר שווה את זה. מהסרט הזה שהיה חלק מקו פרסומי שלם הבנת באופן ברור, בדיוק מה הרכב, מה הוא מייצג, במה הוא מאמין, ולא פחות חשוב במה הוא לא מאמין.
בעולם הרכב הישן לכל רכב היתה את הטריטוריה שלו. ידעת מה אתה קונה, וקבלת כלים לבחור. אם תבחנו היום מגוון רכבים ממוצעים כמו מאזדה שברולט קיה מיציבושי סובארו וכו...תגלו שבעולם החדש, רוב הרכבים באותה קטגוריה, בגדול, נראים אותו הדבר, ובגדול, גם מתקשרים את עצמם באותו האופן.
קל מאוד לייצר בולטות, בידול ומכירות בקטגוריה בה כולם מתנהגים בדיוק אותה הדבר. צריך רק למצוא את הפרטנר הנכון לכך. מאחל לכולנו קמפיינים מבריקים בהמשך הדרך.
הכותב הוא מנכ\"ל ובעלים של סוכנות פרסום עצמאית, יועץ תקשורת, ומרצה לארגונים וחברות
תגובות לכתבה(40):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 19.
    כמה ממכם תקועים באייטיז בעצמם...
    שועלית 09/2014/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכל מי שחושב שהוא מכיר את הכותב, או שעבד עם הכותב לפני עשור או שניים, או שיש לו בבטן על סקיצה משעממת שהכותב לא אישר, או מישהו שהכותב פיטר כיוון שלא היה טוב מספיק, יש לי חדשות בשבילכם: הבחור רהוט, מעודכן טכנולוגית, איש קריאיטיב בחסד ומעל הכל בנאדם. הוא בטוח לא כותב כאן טוקבקים לעצמו (הוא מגיב בשמו כשצריך). יהיה נחמד אם הטוקבקים יעלו קצת ברמתם... הם מביישים את כותביהם. אורי, יופי של טור!!! תמשיך לכתוב אותם ואמשיך לקרוא אותם.
    סגור
  • אדם מדבר על עצמו בגוף שלישי
    פרוייד 09/2014/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדם מדבר על עצמו בגוף שלישי, כשהוא בטוח שהשם שלו גדול יותר מתכולת הגוף, אדם שמלא מעצמו עד להתפקע. דיבור בגוף שלישי הוא סממן קלאסי של חוסר מודעות.
    סגור
  • טוב אורי. (ל"ת)
    גרישה 09/2014/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 18.
    שמתי לב ש...
    שועלי 09/2014/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל טור של אורי גנות גורר אחריו "זנב" ארוך של טוקבקים שכולם התכתשות אחת גדולה: הולכים כאן מכות אנשים ונשים מתעשיית הפרסום, רובם, כנראה, מכירים את גנות היטב מנדודיו ברחבי הבועה, וכראה שגם לא סובלים אותו (אנדרסטייטמנט עדין). ואכן, יש משהו מגוכך בארט-דיירקטור שמדבר כל הזמן על "עולם חדש", ובעצמו נטוע איפושהו באייטיז (וטכנולוגית - בסיקסטיז). מולם, שולח גנות טוקבקים מפרגנים לעצמו חתומים בשמות יצירתיים. ככה זה שיש לך זמן, והטור הזה, מה לעשות, הוא פרנסה. אני מציע הפסקת אש. תנו לו לנוח.
    סגור
  • 17.
    טור אמיץ (ל"ת)
    אורן מאיר 09/2014/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 16.
    סוף סוף מישהו שאומר את האמת
    אחת מתחום הרכב 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מזדהה עם כל מילה, מצב הפרסום בשוק הרכבים בישראל פשוט פתטי! סוף סוף מישהו שלא פוחד להגיד את האמת בפנים!
    סגור
  • 15.
    הרבה הולכים על הנראות והספורטאז' אכן יפה מאוד
    אלי 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הולכים על ההקבלה להסתכלות על בחורה יפה - "לא יכולתי להוריד את העיניים". לגמרי פונה לגברים. ולתגובות הקודמות, דווקא לגמרי מפרגן לכותב. כתבה מעולה ומעניינת
    סגור
  • 14.
    למה להשקיע כסף בפרסום אם הקהל שבוי?
    לא מהתחום 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה הרבה יותר פשוט מכל התכתובת שלכםכאן למטה: כולם רוצים רכב, ויכולים לקנות (מה שלא היה נכון לשנות השבעים). אפילו בארץ במקומות מסויימים בגלל תחבורה ציבורית טובה אתה חייב רכב. מה שנשאר לך אחרי ששילמת מלוא ההלוואות (כן - ליסינג זו הלוואה - גרועה אבל הלוואה) זה שלפחות יסתכלו עליך או שתרגיש שרכשת משהו "שווה". והמפרסמים לא אהבלים - למה להשקיע כסף איפה שלא צריך? אז עושים פרסומת שמציגה את המחיר בתשלומים (499 ₪ לחודש - זה מה שעולה רכב??) וזה מספיק. חבל שאתם עובדים בפרסום וצריכים תקציבי קריאייטיב. לא צריך אתכם בשוק הזה.
    סגור
  • 13.
    הוא ניסח את הסיסמא של אלפא
    אחד מהתחום 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מגוחכת הביקורת המתנשאת והרדודה בחלק מהטוקבקים. להזכירכם , אורי גנות הינו איש המקצוע שהגה עבור אלפא רומיאו את הסיסמא " זה שאתה נושם לא אומר שאתה חי " . מסיסמאות הרכב המוצלחות ביותר שנכתבו בארץ. קראו בתשומת לב מרובה את הטור שלו . כל מילה בסלע !
    סגור
  • זה היה יוסף בר לוי
    לא נכון 09/2014/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    !!!
    סגור
  • 12.
    אדם שלא בנה את עצמו כמותג נותן עצות (ל"ת)
    רק בישראל 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    פשוט טור מצויין ואמיץ
    שמוליק 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האיש שהיו לו השכל והביצים להביא סיסמה כמו "זה שאתה נושם לא אומר שאתה חי" עבור אלפא רומיאו, היו לו גם את השכל והביצים לכתוב את הטור הזה. הטוקבקים השליליים כאן, הם כולם של אנשים בינוניים ופחדנים שלא מוכנים אפילו לחתום את שמם ולעמוד מאחורי הדברים שלהם.
    סגור
  • אז מי באמת חתום על זה שאתה נושם לא אומר שאתה
    רק שאלה 09/2014/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז מה הסיפור? מי עומד מאחור ההסיסמה " זה שאתה נושם לא אומר שאתה חי" אורי גנות שדאג לקחת קרדיט ובעלות וגם חתם עליו כארט, או בחור בשם יוסף בר לוי ששמו עלה? הרי אף אחד מהם לא באמת המציא אותו, הוא היה שם בחוץ. אבל חיבור לרכב ולרוח הרכב מאוד מתאים. מקרה של קופי מקופח או מקרה של גנבת קרדיט (שוב אורי?!)
    סגור
  • 10.
    אורי המלך
    סמי הגבר 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחלה כתבה !!!
    סגור
  • והגבר (ל"ת)
    אורי 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    רובין הוד 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחלה כתבה סוף סוף מישהו נותן מבט אמיתי על עולם הרכב
    סגור
  • 8.
    בגלל שיש לו אג'נדה קריאייטיבית נכנסים בו?
    אריק 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומי עושה את זה? אנשים ששכחו מה זה קריאייטיב? הבינוניים שהוא העלה את הפרינטים שלהם? אורי הוא איש מדהים ומוכשר מי שלא עבד תחתיו שלא יבלבל את הביצים, תשאלו אנשים שעבדו איתו.
    סגור
  • בזכות האג'נדה שלו
    קופי 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בזכות האג'נדה האישית, אינטסנטית ולא קריאייטיבית שופטים אותו. מה לעשות, הוא פשוט לא
    סגור
  • עבדתי איתו. אג'נדה יש, קריאייטיב פחות (ל"ת)
    קופי 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    הוא יותר שטוח ממני
    בינוני 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בטוח שלא הייתי נותן לו לנפח לי את השכל עם תובנות של שקל וחצי. מעניין כמה עולה לו הטור הזה. כי לא הייתי נותן לו במה לכלום ובטוח לא בשכר
    סגור
  • אתה קנאי מסריח (ל"ת)
    לוניטונס 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • זה אורי החדש או הישן
    אורי 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יופי אורי אנחנו רואים שלמדת לכתוב טוקבקים. לפתוח מייל וניהול יומן אתה מסתדר? או שזה עולם ישן? חדש? מה אתה רוצה?!
    סגור
  • אחת שמבינה 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה סתם קנאי מסריח הוא אחד המוכשרים בשוק וגם יודע לבקש על זה את מה שמגיע לו
    סגור
  • 6.
    "נפטר" ולא "נפתר". מילה שאתה אמור להכיר טוב (ל"ת)
    הלשונאית 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    נותנים במה ללוזר סדרתי (ל"ת)
    אייס תתעשתו! 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מי שמלבין פנים בלי להזדהות
    מנהל הבמות 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יכול ליהיות רק גבר עם זיין קטן
    סגור
  • זה בטוח אורי החדש כתב
    אורי הישן 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה נמוך. כמה רדוד. כמה מתיימר. כמה עצוב
    סגור
  • 4.
    האיש כנראה לא מבין דבר בפרסום רכב
    מ. קריאייטיב 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמי שניהל את הקריאייטיב לכמה וכמה תקציבי רכב אני יכול לומר בבירור שהכותב לא מבין דבר וחצי דבר בפרסום לרכב. את הקמפיין לחיפושית של ביל בירנבך מלמדים בשנה א' בפרסום. חצוף? נועז? נכון. אבל הפרסום לחיפושית מגיע מעמדת נחיתות. רכב דל ועלוב שיצר קטיגוריה נחותה משל עצמו. למעשה לא היה להם מה להפסיד. התחרות בתחום הרכב בארץ (האכזרית) לא מרשה ליבואני הרכב למצמץ לשניה, בטח שלא לסטות מהנורמה. אם זה לא מקולקל, למה לנסות לתקן את זה? נכון, הפרסום לרכב בארץ משעמם. למה? כנראה בגלל הלקוחות אבל לא רק. נתחיל מהעובדה ש-60% מכלי הרכב נמכרים לחברות הליסינג. לפלוני מחברת ההייטק לא באמת משנה איזה רכב יקבל. הוא רק צריך להסיע את הילדים מ-א' ל-ב'. לשאר הצרכנים הפרטיים משנים כמה דברים: המחיר, המחיר, שמירה על הערך. למעשה המודעות מתפקדות כטריגר לבדוק את המחירים. כשלקוח הקצה מתעניין במחרי ושמירה הערך למה להשקיע בקריאייטיב? האם קריאייטיב של הונדה מכר יותר הונדה או רק העלה את האגו של הפרסומאים. וכאן אנחנו מגיעים למשוואה הנצחית של הפרסום. האם קריאייטיב טוב = מכירות. מכל שנותי בפרסום למדתי שזה לא קריאייטיבי אם זה לא מוכר. באנגלית זה נשמע יותר טוב
    סגור
  • תשובה למ. קריאייטיב
    אורי גנות 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מ.קראייטיב יקר, איזה כיף שמנהל קריאייטיב מנוסה כמוך מתעניין בטור הצנוע שלי. הניתוח שלך לגבי החיפושית שגוי לחלוטין בעיני . מדובר פשוט בסדרת קמפיינים מצויינים. לא יותר ולא פחות. העובדה ששישים אחוז הולך לליסינג לא רלוואנטית לחלוטין. אם עולם שיווק הרכב היה משכיל לייצר נחשקות עבור יצרן מסויים היה מגיע ביקוש מלמטה מאותם אנשי היי טק שמשום מה אתה לא ממש סופר. מה, אם הם עובדים בהיי טק אין להם העדפות? הם רובוטים חסרי דעה? כתבת שאם זה לא מקולקל לא צריך לתקן את זה, אבל כל איש קריאייטיב בר דעת שלא לומר מנהל קריאייטיב מכובד כמוך יודע שפרסום הרכב בארץ מקולקל לחלוטין כבר הרבה שנים. אם מצב שבו שני יצרני רכב שונים עולים עם אותה כותרת זה לא קלקול בעיניך אז אני באמת לא יודע למה אתה קורא קלקול. למשווקי הרכב בארץ אין אג'נדה , הם פשוט לא אומרים כלום. אין לפרסום שום ערך מוסף למעט גודל ההשקעה במדיה וזו נקודה שכמנהל קריאיטיב אתה אמור להכיר. אגב אם אתה באמת חושב שהקמפיינים שהבאתי כדוגמאות לא טובות הם דוקא טובים מדוע אתה לא הופך את ז'אנר הפרסום הזה לדגל שלך? אם זו הדעה האמיתית שלך למה אתה לא מזדהה בשמך? האם אתה יצרת את המודעות הללו? האם אתה גאה בהן? במסגרת עבודתי בדרורי שלומי המצאתי את הסיסמה זה שאתה נושם לא אומר שאתה חי עבור אלפא רומאו. אני עומד מאחורי הסיסמה הזו. השם שלי עומד מאחוריה. האמונה שלי עומדת מאחוריה. אני תוהה מאחורי מה עומד השם שלך? מאחורי טוקבקים בעילום שם באייס? האם זו האג'נדה שלך?
    סגור
  • קצר יא מטרחן (ל"ת)
    שורטי 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אתה כניראה לא מבין כלום בשיווק
    מ.שיווק 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל מה שכתבת פה מראה כמה ההבנה שלך בשיווק שואפת ל0 מהשטח אתה בטח לא הגעת ולמכור משהו בחיים בטח לא מכרת אולי למדת כמה תאוריות אבל זה רחוק מלהפוך אותך למומחה אורי הוא מומחה וכל מילה שלו ופעולה שלו זה תרגום לכסף אמיתי תנסה אולי תלמד משהו
    סגור
  • אם אתה מייצג מנהלי קריאייטיב אז אבוי לנו
    פרסומאי 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראשית, קריאייטיב טוב מוכר ומבדל. שנית גם מי שמקבל רכב מליסינג הוא בן אדם וחשוב לו לשדר על עצמו משהו. הוא יעדיף לקבל מרצדס על מאזדה... (מקווה ששאר מנהלי הקריאייטיב בענף מבינים קצת בפסיכולוגיה צרכנית ובקהל לו הם אמורים למכור...) אגב, לחיפושית היה הרבה מה להפסיד ולמותג כולו המון - תלמד קצת לפני שאתה כותב על משהו!
    סגור
  • אם אתה מייצג פרסומאים אז אבוי לנו
    מ. קריאייטיב 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אכן, קריאייטיב טוב מוכר ומבדל אבל לא בתחום הרכב המקומי. מי שמקבל רכב מליסינג יכול לבחור בין 3-4 חלופות, כולן פחות או יותר אותו דבר. בטח שלא לבחור בין מרצדס למאזדה (מקווה ששאר הפרסומאים מכירים את התחומים בהם הם עוסקים ולא שולפים שטויות מהשרוול...) אגב, לVW ולחיפושית לא היה מה להפסיד כרכב אירופאי לא מוכר עם תדמית גרמנית בעייתית, בוודאי לאור הנתונים הטכניים שלו ומול תחרות מקומית אכזרית של מותגים אמריקאיים לקהל פטריוטי - תלמד קצת לפני שאתה כותב על משהו!
    סגור
  • כשאין שכל אז אין דאגות...
    פרסומאי 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם לא הבנת שנתתי לך דוגמה מוגזמת להמחשה אז סליחה, חשבתי שלקוראי אייס יש אינטליגנציה בסיסית. ושוב אתה ממשיך לכתוב על מה שאינך יודע, באמת שלא מתאים לי ללמד אותך דרך טוקבק, אבל כנראה שזו הבעיה שלנו בענף, אנשים שחושבים שהם יודעים הכל ושולפים שטויות מהבטן.
    סגור
  • 3.
    איזה שטויות
    צ'וקולוקו 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה שטחיות, יהירות ושחצנות. עולם חדש, עולם ישן. כולה פרסומות לרכב, חלקן טובות וחלקן פחות. אבולוציה של פרסום אין כאן. תמשיך למנכ"ל את עצמך, תיעץ לעצמך ותרצה לעצמך על שטויות שמקורן בחוסר הבחנה וניתוח בסיסי
    סגור
  • כולה פרסומת לרכב???
    שרה קונור 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקציבי ענק שאפשר להפוך לדולרים או פשוט סתם לשרוף דולרים אתה כניראה ילד בתעשיה זה יעבור לך
    סגור
  • קריאייטיב טוב לא קשור לישן חדש
    צ'וקולוקו 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שרה היקרה. טעית בגדול. ולגבי התקציב, יש לנצל בתבונה לאור מטרות המותג ולא מטרות מנהל הקריאייטיב. מה שכן ניתן להגיד שאורי מנסה להבחין בין קריאייטיב טוב לקריאייטיב פחות טוב (בזה הוא די טוב). הגיע הזמן, בדיוק שנפלט מהתעשיה. או שזה שוב אתה אורי?
    סגור
  • 2.
    כתוב מדהים, אולי כותרת כזו:
    מאיר 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העולם הישן של הפרסום מול העולם הבינוני החדש
    סגור
  • 1.
    פשוט טור מעולה !!!!
    עדי ג 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יופי של ניתוח, והדוגמאות ממש יפות. והפירסמות בסוף של הונדה באמת מעולה. מחכים לטור הבא.
    סגור
  • סמי סביב 09/2014/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מר אורי גנות, תפסיק לכתוב תגובות לעצמך. זה פשוט מגוחך.
    סגור