מינויים

גפני בפורום סגור: "מי צריך את החוק? גם ככה תוקפים אותנו עכשיו"

אחרי שיו"ר הקואליציה אופיר כץ הודיע על עצירתו של חוק הרבנים שקודם ע"י ש"ס והציונות הדתית מתברר שבמחנה החרדי הליטאי פחות מתלהבים מהמהלך הראוותני והשנוי במחלוקת 
דוד זולדן | 
ינון אזולאי, בצלאל סמוטריץ, אביגדור ליברמן, משה גפני, שלמה קרעי, מאיר פרוש (צילום ויקיפדיה/מוטי כהן, פלאש 90/הדס פרוש, יונתן זינדל, יעקב לדרמן)
ח"כ משה גפני הפתיע אמש בפורום ראשי הקואליציה והטיח את הדברים הבאים: "מה אנחנו צריכים את חוק  הרבנים הזה עכשיו? מה הוא מועיל לנו? גם ככה תוקפים אותנו עכשיו".
לאחר הביקורת המושחזת והודעתם של חברי הקואליציה כי יתנגדו לקידום החוק, יושב ראש הקואליציה אופיר כץ הודיע על עצירתו של חוק הרבנים שמקודם ע"י ש"ס והציונות הדתית. בהודעה שפרסם כתב כץ: "לאחר שיחתי עם ראשי סיעות הקואליציה, וכן לאחר שיחתי עם יו״ר ש״ס הרב אריה דרעי, הוחלט כי בעת הזו לא נכון לקדם חקיקה שנויה במחלוקת. על כן, הצעת חוק הרבנים תרד מסדר היום. בימים אלו החובה עלינו היא לשאוף לאחדות בעם כמה שניתן".
 
בעקבות ההחלטה הודיע יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן – שהוא גם מיוזמי החוק – שהוא מבטל לקיים את הדיון שתוכנן להיום. אתמול (שני) חמישה חברי כנסת בליכוד (טלי גוטליב, אלי דלל, משה סעדה, עמיחי שיקלי ודן אילוז) הודיעו כי יתנגדו לחוק אותו השותפות הקואליציוניות ש"ס והציונות הדתית, מנסות  לקדם, בייחוד על רקע ההתנגדות של סיעות "הימין הממלכתי" ו"המחנה הממלכתי".
"חוק הרבנים" של שמחה רוטמן (הציונות הדתית) וארז מלול (ש"ס) מקודם כבר תקופה ארוכה, אך היא הוקפאה בחודשים האחרונים בגלל המלחמה, אחרי שכבר אושרה בקריאה טרומית.
מטרת החוק היא לשנות את הגוף הבוחר של רבני הערים וישובים ולהקל על בחירתם אך עורר ביקורת לאור החשש שהמהלך החדש יעניק יותר כוח למפלגות הפוליטיות ולרבנות הראשית, על חשבון הנציגים המקומיים של אותה רשות מקומית, צעד שיכול לפגוע באופי הייחודי של אותה קהילה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה