מינויים

אמזון מפטרת עשרות עובדים בישראל: מי משלמים את המחיר?

חברת הענק תפטר כ-50 מהנדסים בישראל, זאת בעקבות החלטתה להפסיק את פיתוח מוצרי הבריאות והכושר שלה, ובראשם הצמיד החכם Halo Band שייגנז
מערכת ice |  1
אמזון (צילום freepik ,flickr/ Public.Resource.Org)
גם עובדי אמזון בישראל מתחילים לשלם מחיר כבד. לפני מספר חודשים החברות הגדולות בעולם, בהן מטא, טוויטר ואמזון, הודיעו שיחלו לפטר אלפי עובדים ברחבי העולם כחלק מההתמודדות עם המשבר הכלכלי ועקב שלל בעיות נוספות. באמזון החל גל פיטורים נוסף, ימים ספורים לפני שהיא צריכה להציג את דוח הרבעון הראשון לשנת 2023 שמגיע גם לישראל.
ב-TheMarker דווח כי חברת הענק תפטר כ-50 מהנדסים בישראל, זאת בעקבות החלטתה להפסיק את פיתוח מוצרי הבריאות והכושר שלה, ובראשם הצמיד החכם Halo Band שייגנז.
 
יש לציין כי חלק מהעבודה על מוצרי הבריאות והכושר המדוברים נעשתה במרכז הפיתוח של אמזון בישראל, בו בסך הכל כ-1,300 עובדים, ייתכן שזו לא הפעימה היחידה של פיטורים בישראל.
כזכור, לפי הודעות שנשלחו לעובדים ונחשפו ב-CNBC, המחלקות הראשונות בהן עובדים נשלחים הביתה הן מחלקות כוח האדם והענן בארה"ב, קנדה וקוסטה ריקה. בגל הפיטורים הנוכחי עתידים ללכת הביתה כ-9,000 עובדים. בשבוע שעבר קיבלו את ההודעה עובדים במחלקות השיווק, משחקי המחשב וטוויץ'.
 
גל הפיטורים הקודם הסתיים בשלב מוקדם יותר השנה וזה השפיע על כמעט 18,000 עובדים שפוטרו. השילוב עם גל הפיטורים הנוכחי הופך את זה לפיטורים הנרחבים ביור בחברה בכל 29 שנות קיומה. לצד הפיטורים, החברה עתידה לדווח מחר (חמישי) על ההישגים ברבעון הראשון וייתכן שאלו כבר יעידו על היקף היעילות של הפיטורים ושלל צעדי ההתייעלות של החברה, בהם הפסקת פעילות האתר Book Depository, ביטול פרויקטים ועוד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מלא שמנת ומשרות מיותרות
    הייטקיסט לשעבר 04/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 2
    אמזון ידוע כאחד המקומות שלא באמת עובדים שם. כל אחד שם מרוויח איזה 35 אלף ₪ בחודש בלי לעבוד. יש שם תרבות שלכולם יש עסקים מהצד כמו מלונאות, נדל״ן. הכרתי שם מישהו שהקים סטארט אפ שלם עם עובדים וכל האופרציה בזמן שהוא עובד שם. כל הסיפור עם הקורונה של לעבוד מהבית הקל עליהם. היא אשכרה היה לו משרדים משלו לסטארט אפ שהיה עובד שם 100% משרה בזמן שהוא לוקח משכורת מאמזון כל חודש
    סגור