נדל"ן ותשתיות

הסוף לרחפנים? הסטארט-אפ פיתח ספינת אויר חשמלית אוטונומית

הסטארט-אפ FloFleet נעזר בדאסו סיסטמס לפריצת דרך בתחום פעולות חילוץ ובשמירה על הסביבה. ספינת האוויר הראשונה של FloFleet תוכננה לנוע בדרכים שנקבעו מראש עם טווח של עד 5,000 קילומטרים ומטען החל מ-8 ק"ג. הפשטות ומהירות הסימולציה בעבודה סייעו לצמצם את עלויות המיחשוב וכתוצאה מכך גם את צריכת האנרגיה
מערכת ice | 
רחפן (צילום shutterstock)
הסטארט-אפ FloFleet נעזר בדאסו סיסטמס לפריצת דרך בתחום פעולות חילוץ ובשמירה על הסביבה. חדשנות טכנולוגית מניעה פתרונות ירוקים וחסכוניים יותר בכל מגזרי התעשיה. רחפנים, למרות מגבלות מסויימות כמו עצמאות טיסה וקיבולת עומס, הם דוגמא טובה לחדשנות שחוללה מהפכה בניטור אוירי, צילום אוירי ופעילויות מעקב, שבוצעו בעבר על ידי מסוקים, במחיר כספי וסביבתי גבוה.
הסטראטפ FloFleet, באמצעות תכנית SOLIDWORKS לסטרטאפים, מתכוון לחולל מהפיכה בניטור אוירי ובתחום החקר התת קרקעי. היזמים תכננו ספינת אויר חשמלית אוטונומית שתשמש אלטרנטיבה בת קיימא לרחפנים, מסוקים ושאר כלי טייס בשלט רחוק.
במסגרת התכנית, FloFeet נהנה מגישה ל-3DEXPERIENCE Works, פורטפוליו האפליקציות של דאסו סיסטמס על פלטפורמת 3DEXPERIENCE, המיועד למשתמשי SOLIDWORKS ולחברות בקנה מידה קטן ובינוני – כולל SOLIDWORKS Simulation.

(צילום: יח"צ)
ספינת האוויר הראשונה של FloFleet תוכננה לנוע בדרכים שנקבעו מראש עם טווח של עד 5,000 קילומטרים ומטען החל מ-8 ק"ג, הכולל מצלמות, מצלמות הדמיה תרמית, מדי כבידה, מגנומטרים וחיישני לידאר למעקב סביבתי, ניטור תשתיות קריטיות, ניתוח תת-קרקע, פוטוגרמטריה, מיפוי טריטוריות וטופוגרפיה, טיסה מעל אזורים שנפגעו באסונות טבע ומצבי חירום. הפתרון החדשני של FloFleet מאפשר הפחתה של 100% פליטת CO2 הנגרמת כתוצאה משימוש במטוסים ומסוקים למשימות אלה. בנוסף, הפרויקט מאפשר להוזיל משמעותית את עלויות תפעול הטיסות והניטור האווירי.
חדשנות בת קיימא באמצעות סימולצה בסביבות וירטואליות ועבודה שיתופית בענן 
FloFleet  יצא לדרך כסטרטאפ שאפתני עם יעדים מרחיקי לכת בתחום הקיימות והיעילות. הסטרטאפ הגשים את יעדיו, גם בזכות פלטפורמת 3DEXPERIENCE  של דאסו סיסטמס. התכנון והבנייה של אב הטיפוס הראשון הציבו אתגרים הנדסיים משמעותיים, במיוחד בכל הנוגע למציאת האיזון הנכון בין קיבולת עומס, טווח ומשקל. פתרונות תוכנת הסימולציה אפשרו ל- FloFleet ליצור מודל של ספינת האוויר ולבצע בדיקות והערכות בסביבה וירטואלית, מה שהפחית משמעותית את זמן הפיתוח והעלויות.
 
אחד ההיבטים החשובים ביותר היה הגדרת הנפחים והמשטחים של ספינת האוויר על ידי איזון האווירודינמיקה, הפאנל הסולארי ומרחב הכלה עבור ההליום – להבטחת לחץ האויר הסטטי(aerostatic thrust)  הנכון. השימוש ביישומי SOLIDWORKS של דאסו סיסטמס בפלטפורמת 3DEXPERIENCE תרם להשגת האיזון המבוקש ואיפשר שיתוף פעולה מירבי, גמישות ונגישות לנתונים בענן ויכולת לעקוב בנוחות אחר שינויי גירסא בפרויקט המורכב הזה.
פלטפורמת 3DEXPERIENCE היתה מרכיב קריטי גם בשלבים שקדמו לאב-טיפוס וסייעה בצימצום האימפקט הסביבתי ובהפחתת העלויות. העובדה, שהסטרטאפ יכולה היה לבחון מספר מודלים תלת מימדים בסביבה וירטואלית איפשרה למפתחים להפחית פליטות C02 בשלב התכנון ולחתוך גם בהוצאות האב-טיפוס. למעשה FloFleet יצרו את המבנה של ספינת האויר, כפי שהוא כיום, עם אב-טיפוס זמני אחד.
 
הפשטות ומהירות הסימולציה בעבודה עם SOLIDWORKS בפלטפורמת 3DEXPERIENCE סייעו ל-FloFleet לצמצם את עלויות המיחשוב וכתוצאה מכך גם את צריכת האנרגיה, מה שהעניק למיזם יתרונות סביבתיים וכלכליים נוספים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה