נדל"ן ותשתיות

חברת הנדל"ן נקלעה לחובות - ופרויקט התמ"א בוטל לאלתר

לאחר שחברת רום כינרת נקלעה לחובות של כמיליארד שקל ונכנסה להליכי חדלות פרעון, דיירי בניין ברחוב שינקין בגבעתיים מצאו את עצמם חסרי אונים. לחברה מונו נאמנים שבין היתר הודיעו כי הם בוחנים אפשרות למכור את הפרויקט ברחוב שינקין ליזם חלופי. בעלי הדירות התנגדו לפעולה זו ועתרו לשחרורם מההסכם, מהלך שנחל הצלחה 
מערכת ice | 
צילום shutterstock
על רקע קריסתה של חברת הנדל"ן רום כינרת, בית המשפט המחוזי בתל אביב ביטל הסכם התחדשות עירונית של החברה בעיר גבעתיים. השופטת נועה גרוסמן נעתרה לבקשת בעלי הדירות בפרויקט שלא להעביר את העבודות ליזם חלופי. מדובר בבניין בן 24 דירות ברחוב שינקין 44 בגבעתיים, שבמסגרתו חתמו 23 מבעלי הדירות על הסכם התחדשות עירונית מסוג תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה).
בעקבות ההסכם רשמה החברה הערות אזהרה על הדירות והציבה שלט בחזית הבניין. אלא שלפני כחצי שנה החלו הפרסומים על קריסת החברה ועלו טענות לעוקץ וחובות של יותר ממיליארד שקל. על פי הדיווח ב-ynet, ​באוגוסט 2023 נפתחו בעניינה של החברה הליכי חדלות פירעון. בהמשך לכך נרשם צו מניעה בנסח המקרקעין של הבית המשותף ובעקבותיו גם הערות לטובת רשות המסים בשל חובות החברה כלפיה.
 
לחברה מונו נאמנים שבין היתר הודיעו כי הם בוחנים אפשרות למכור את הפרויקט ברחוב שינקין ליזם חלופי. בעלי הדירות התנגדו לפעולה זו ועתרו לשחרורם מההסכם, כולל מחיקת הערות האזהרה וצווים שניתנו בקשר עם החברה ביחס לבית המשותף שלהם. חרף הצעתם הראשונית למכירת הפרויקט, הסכימו הנאמנים והממונה בהליך לבקשת בעלי הדירות.
הם הצביעו על כך שלא קיימת יריבות בינם לבין הדיירים וציינו כי ממילא לאחר שבחנו את היתכנות הפרויקט ומכירתו ליזם חלופי הם הגיעו למסקנה שהדבר אינו מעשי. אלא שבמקביל להסכמת הנאמנים, הוגשה לבית המשפט בקשה של משקיע שהציע להעמיד 200 מיליון שקל ולרכוש את החברה על מגוון הפרויקטים שלה. המשקיע ביקש לעכב את ההכרעה בבקשת דיירי הפרויקט ברחוב שינקין עד להכרעה בהצעתו הכוללת.
על פי הדיווח ב-ynet, בסופו של דבר בית המשפט דחה את כניסתו של המשקיע לתמונה, השופטת גרוסמן קיבלה את בקשת הדיירים וביטלה את ההסכם. היא ציינה כי אינה רואה מקום לחייב אותם להתקשר עם יזם חלופי לאחר שהיזמית המקורית עמה התקשרו כשלה ונקלעה להליכי חדלות פירעון.
 
היא הוסיפה כי מאז ההתקשרות שלהם עם רום כנרת הפרויקט לא התקדם באופן ממשי, ובנקודת הזמן הנוכחית מכירתו ליזם חלופי אינה מועילה רבות לקופת הכינוס ועשויה לפגוע באוטונומיה של בעלי הדירות. בעניין זה היא הדגישה כי לטעמה צריך לתת משקל יתר לעמדת בעלי הדירות אשר חפצים להתקשר באופן חופשי ובלתי מסויג עם יזם לבחירתם.
במקביל דחתה השופטת בקשה של בעלי הדירות להטיל על הנאמנים את האחריות הפיזית והכלכלית לביצוע הפעולות הנחוצות לביטול ההסכם, כולל מחיקת הערות האזהרה ופירוק השלט. היא ציינה כי מדובר בפעולות שביצעה רום כנרת לפני כניסתה לחדלות פירעון, ולכן על הדיירים לבטל את הפעולות בעצמם או להגיש תביעת חוב בעניין. נקבע כי הנאמנים מחויבים למחוק רק את הערת האזהרה בדבר כניסת החברה להליכי חדלות פירעון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה