נדל"ן ותשתיות

רכשתם דירה חדשה במטרה למכור? אלו התקנות החדשות

משרד הבינוי והשיכון: מי שרכש דירה חדשה, במטרה למוכרה מחויב בהוראות חוק המכר
אי עמידה בהוראות חוק המכר, בדגש על הבטחת כספי הצד השלישי, עלולה לגרור סנקציות הקבועות בחוק
מערכת ice | 
דירות (צילום shutterstock)
בעקבות ריבוי מבצעי מכר דירות, במסגרתם מאפשר יזם לרוכש דחייה ארוכה של עיקר תשלומי התמורה או מבצעי מימון שונים לרכישת דירות חדשות מיזמים בתקופה האחרונה, וצמיחתה של תופעה בה רוכשי הדירות רוכשים את הדירה לא כדי לגור בה, אלא במטרה למכור אותה, וליהנות מעליית השווי, פרסם היום (17.4) ממונה חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון נייר עמדה בנושא. 
חלק ניכר מרוכשים אלה אינם עוסקים באופן שוטף בתחום הנדל"ן ואינם בקיאים בדרישות החוקיות הכרוכות בעסקאות מכר של דירות חדשות. יחד עם זאת, מבצעי המימון השונים של היזמים פתחו בפניהם אפשרות לרכוש דירה עם הון ראשוני נמוך ובהמשך למכרה לצד שלישי בעבור רווח. במקרה המתואר, מטרת הרכישה הינה מכירת הדירה, ולכן מדובר בעסקה הכפופה להוראות חוק המכר. בהתאם, אם אותו רוכש שהפך למוכר לא יעמוד בכל החובות החלות על "מוכר" לפי חוק המכר, הוא יהיה חשוף לסנקציות הקבועות בחוק.
 
חובה מרכזית בחוק המכר של מוכר דירה כלפי הרוכש, היא הבטחת כספיו של הרוכש. במקרה בו הרוכש הראשון הופך למוכר, עליו להבטיח את כספו של הרוכש החדש, בעיקר אם טרם הסתיימה בניית הדירה ונמסרה לרוכש, וכאשר התשלום מאת הרוכש השני, המהווה את רכיב הרווח של הרוכש הראשון עשוי שלא להיות מובטח, בניגוד לחוק. בנייר העמדה מפורטות הבהרות, הנובעות מהחוק, לעניין אופן הבטחת כספיו של הרוכש החדש ולעניין מגבלות על גביית הכספים ממנו. 
יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "משרד הבינוי והשיכון מעודד שותפות פעילה של הציבור בשוק הנדל"ן, כרוכשים, מוכרים, יזמים וכו', במטרה לחזק את השוק, להוריד את מחירי הדיור ולייצר זמינות של מגוון סוגי דיור שונים לכלל האוכלוסייה. פעילות זאת נעשית תוך שימת לב לשמירה על זכויותיהם של כל המעורבים בעסקאות, עם דגש על קיום הוראות חוק המכר, בכדי ליצור סביבה בטוחה ויציבה כלכלית לפעול ולצמוח בו."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה