נדל"ן ותשתיות

מטרופולין ושמו טבריה: תכנית הענק שתכפיל את גודלה של העיר

העיר טבריה נמצאת בפתחה של מתיחת פנים חסרת תקדים. לפי מסמך אסטרטגי להתחדשות עירונית – בתוך שני עשורים העיר תתחדש ב-23 אלף דירות, תכפיל את מספר תושביה ואף תזכה לתחנת רכבת חדשה
מערכת ice |  1
אתר בנייה (צילום unsplash)
מפלס הכנרת עולה, מפלס הבנייה בעקבותיו: בתוך שני עשורים צפויה מכסת הדירות בטבריה לצמוח בכ-23 אלף דירות חדשות במסגרת התחדשות עירונית. במקביל, מספר התושבים בעיר ישלש את עצמו עד לכדי 130 אלף טבריינים.
ואם לא די בכך, טבריה תתחדש בתחנת רכבת שתוקם בכניסה לעיר. כל אלו בהתאם למסמך האסטרטגי אותו הכין האדריכל דני לזר בשיתוף לשכת התכנון המחוזית, משרדי הממשלה ונציגי העיר. המסמך הונח על שולחן הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון ושם זכה לאישור המיוחל.
חזון הפרויקט השאפתני לפיתוח העיר מכוון לשינוי מאסיבי גם בשטחים שמחוץ לשכונות המגורים: כך למשל המפלס העליון של העיר ישנה את פניו לשער כניסה אשר מוביל אל תחנת הרכבת החדשה שתבנה. כמו כן, אזור התעשייה "אגוז" יעתיק את מקומו לכיוון מערבה אל אזור התעשייה "קדמת הגליל", ובשטח אשר יפונה ייבנו שטחי מסחר ותעסוקה.     
מדובר בתוכנית ענק שעתידה לשנות את פני העיר כולה, וזאת למרות העובדה שטבריה, בדיוק כמו שאר ערי הפריפריה, איננה זוכה בדרך כלל לתשומת לב בכל הקשור לפרויקטים של התחדשות עירונית. אך כעת, לאחר המסמך האסטרטגי שאושר על ידי הוועדה המחוזית צפון - טבריה שאנחנו מכירים הולכת להשתנות מקצה לקצה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ערים גדולות מאוד
    מיכאל 12/2020/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם הרבה ערים וישובים שאפשר לגדילם משמעותית קרית שמונה גם תגדילו ל130,000 תושבים צפת 90,000 מטולה 16,000 ראש העין 160,000 נהריה 200,000 דימונה וערד 180,000תושבים כל אחת גם אופקים נתיבות שדרות כל אחת גם 170,000 כך גם ירוחם ומצפה רמון
    סגור