מדדים ומחקרים

הנתונים נחשפים: הבינה המלאכותית עומדת להשתלט על שוק הקמעונאות?

הבינה המלאכותית מגיעה לתחום נוסף בחיינו: חברת סיילספורס, מפרסמת דו"ח חדש את השפעת הבינה המלאכותית על שוק הקמעונאות בו נמצא כי 81% מהקמעונאים מדווחים שיש להם תקציב ייעודי להטמעת טכנולוגיות הקשורות לבינה מלאכותית
מערכת ice | 
רכישות (צילום shutterstock, freepik)
חברת סיילספורס, אשר עוסקת בפיתוח טכנולוגיות ענן ובינה מלאכותית, מפרסמת דו"ח בשיתוף עם ה-Retail AI Council על השפעת ה-AI בעולם הקמעונאות, ומגלה כי קמעונאים ברחבי העולם מאמצים בינה מלאכותית גנרטיבית במהירות על מנת לבצע התאמה אישית, ולשפר את חוויות הקנייה בחנויות ובאינטרנט.
עם זאת, כמעט מחצית מ-1,300 הקמעונאים שנבדקו עדיין נאבקים להנגיש את הנתונים שלהם, ו- 42% מהם מחברים את מקורות הנתונים השונות שלהם, מה שעלול להוביל לתובנות AI לא יעילות או לא מדויקות.
 
ממחקר של חברת IHL Group, עולה כי ל-AI גנרטיבי צפוי להיות השפעה של כ-9.2 טריליון דולר על מגזר הקמעונאות עד שנת 2029, שכן קמעונאים רואים את היתרון ביישום טכנולוגיה זו כדי לייעל את התפעול, להגדיל את הפרודוקטיביות ולספק חוויות מותאמות אישית יותר לקונים ולשותפים.
יתרה מכך, מהדו"ח של סיילספורס עולה כי קמעונאים שנסקרו מעריכים ש-36% מהעובדים שלהם כבר משתמשים ב-AI גנרטיבי היום, כאשר מספר זה צפוי לגדול ל-45% עד סוף 2025. 93% מהקמעונאים הללו מצהירים שהם כבר משתמשים בבינה מלאכותית גנרטיבית לסוג כלשהו של פרסונליזציה, כגון שליחת מייל מותאם אישית והמלצות למוצרים. ו-81% מהמשיבים מדווחים גם על תקציב ייעודי לטכנולוגיית בינה מלאכותית.
בנוסף, שלושת התחומים המובילים שבהם הקמעונאים מתכננים להשתמש בבינה מלאכותית גנרטיבית הם שירות לקוחות, שיווק ותפעול חנויות. קמעונאים נותנים עדיפות לשירות לקוחות, מתוך רצון לספק לנציגים הודעות ותכנים מותאמים אישית ואוטומטיים שיוכלו לשלוח ללקוחות במהירות. כמו כן, אחרי שירות לקוחות, מקרה השימוש השני בחשיבותו לקמעונאים הוא יצירת עוזרי קניות דיגיטליים שיעזרו לקונים למצוא את המוצר או השירות המתאים.
על פי הסקר, קמעונאים מבינים את חשיבות הנתונים, אך רבים עדיין עובדים על איך לאחד את כל הנתונים שלהם ולבנות תצוגה יחידה של הלקוחות שלהם כדי להשיג תובנות AI יעילות יותר.  רק 17% מהמשיבים דיווחו שיש להם תצוגה מלאה ויחידה של הלקוחות שלהם ויכולת לנצל  את הנתונים שלהם ביעילות. 49% עדיין נמצאים בשלבים ראשוניים של בניית מאגר נתונים אחיד, ואפילו שוקלים יצירת פרופיל נתוני לקוחות מלא.
חוסר היכולת לבצע הרמוניה ולנהל נתונים פירושה שמודל הבינה המלאכותית הגנרטיבית של קמעונאי עשוי לספק תוצאות לא יעילות או לא מדויקות, או תגובות עם הזיות והטיות. למרות ש-67% מהקמעונאים אומרים שהם מסוגלים לרכז את נתוני הלקוחות, רק 39% אומרים שהם מסוגלים לנקות את הנתונים האלה, ורק 42% אומרים שהם מסוגלים לאחד אותם באופן מלא.
בנוסף, קמעונאים רבים גם נאבקים בשימוש בנתונים שלהם לצורך קבלת החלטות (40%) והנגשת הנתונים שלהם (47%), מה שמצביע על כך שלקמעונאים רבים יש כמות משמעותית של נתונים שאינם ממונפים לתפוקות בינה מלאכותית אפקטיביות.
עוד עולה מהדו"ח כי קמעונאים מודעים לסיכוני האבטחה והאמון סביב בינה מלאכותית, והם מוכנים לטפל בהם וכבר נוקטים בצעדים לעשות זאת. 50% מהקמעונאים שנשאלו אומרים שיש להם את היכולת לעמוד באופן מלא בתקני אבטחת מידע ותקנות פרטיות נתונים.
בנוסף, קמעונאים מציינים הטיות, בתור הסיכון העליון בשימוש בבינה מלאכותית גנרטיבית - כאשר מחצית מהנשאלים ציינו כי זה מדאיג אותם. בנוסף להטיה, קמעונאים רואים בהזיות (38%) וברעילות (35%) סיכונים גדולים. 62% מדווחים שיש להם קווים מנחים לטיפול בשקיפות, אבטחת מידע ופרטיות, בכל הנוגע לשימוש אתי בבינה מלאכותית גנרטיבית בטכנולוגיה.
רוב גארף, מנכ"ל קמעונאות ומוצרי צריכה בסיילספורס, התייחס לנתונים ומסר: "מהפכת הבינה המלאכותית עוסקת בנתונים, אמון וחווית לקוח. הסתכלות על בינה מלאכותית במנותק, מבלי להבין את האלמנטים הללו כחבילה, תפגע ביכולתו של קמעונאי לבנות נאמנות ולשפר את קשרי הלקוחות. המחקר הזה, נועד לעזור לקמעונאים להבין טוב יותר את הצורך באסטרטגיית נתונים מאוחדת, איך ליישם מעשית AI גנרטיבי וכיצד ניתן להשתמש בזה כדי לשפר את החוויה הן לקונים והן לשותפים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה