מדדים ומחקרים

מכה לטסים לחו"ל: חברת התעופה הלאומית נכנסה ל"רשימה השחורה"

חברת התעופה הלאומית של רוסיה, "Aeroflot", נכנסה לרשימת חברות התעופה המסוכנות ביותר של האיחוד האירופי. הדירוג הדרמטי מתרחש בעקבות שימוש לא חוקי של רוסיה במאות מטוסים מערביים, לאחר שהחליטה לפתוח במתקפה על אוקראינה
מערכת ice |  3
חברת תעופה (צילום freepik)
האיחוד האירופי נוהג לפרסם את ה"רשימה השחורה" שלו בנוגע לחברות התעופה המסוכנות ביותר. לא פחות מ-22 חברות תעופה רוסיות נמצאות ברשימה, כאשר אחת מהן היא אחת מענקיות התעופה בעולם. גם "Aeroflot", חברת התעופה הלאומית של רוסיה אשר מפעילה טיסות ליעדים ברחבי העולם, נכנסה לרשימה המפוקפקת.
הסיבה לכניסתה לרשימה (כמו גם כניסתן של חברות רוסיות רבות), היא משום שרוסיה השתמשה ביותר מ-500 מטוסים מערביים לאחר שפתחה במתקפה על אוקראינה, והדבר התבצע באופן בלתי חוקי. מכך שלחברות אלה אין אישור להמשיך לפעול ברחבי אירופה, ולכן הן לא יכולות לטוס ליעדים שונים באיחוד.
 
מלבד לרוסיה נמצאות ברשימה חברות רבות מאפגניסטן, איראן, נפאל קוריאה הצפונית ועוד. הרשימה מתעדכנת באופן קבוע על ידי הנציבות האירופית, והיא דורשת את האישור של הפרלמנט האירופי יחד עם מועצת האיחוד. בהמשך היא מפורסמת ומוצגת לציבור באופן פומבי. נזכיר כי לאחרונה פורסמה רשימה של "חברות התעופה הגרועות בעולם", ע"פ דירוג של הלקוחות.
חשוב לציין כי לחברות התעופה יש דרך לצאת מהרשימה הזו, ובהצרה של המנהל הכללי לתחבורה של הנציבות האירופית כתבו: "אם חברת תעופה הנכללת כעת ברשימת הבטיחות האווירית של האיחוד האירופי סבורה שהיא עומדת באלמנטים הטכניים הדרושים ובדרישות המפורטות בתקנים הבין-לאומיים הרלוונטיים הנדרשים, היא רשאית לבקש מהנציבות לפתוח בהליך הסרת הרישום".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מטוסים
    המטייל 03/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בינתיים המטוסים של בואינג מתפרקים באויר, אבל הם בטיחותיים.
    סגור
  • 2.
    מטוסים ו פוליטיקה
    אריה 03/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 3
    מה ה קשר בין מטוסי נוסעים לבין אוקראינה? האם ארהב ו ה מערב ה נדחף לתוך ה סכסוך בין רוסיה ל אוקראינה ו ה ניסיון לסגור ו להעניש מדינות כמו רוסיה וסין רק מחזקות אותם? לחברות ה מייצרות מטוסי נוסעים יש אינטרס עליון למכור מטוסים ו חלקי חילוף ל מדינות ענקיות צורכי מטוסים? הכל פוליטיקה מלוכלכת מסוכנת..
    סגור
  • 1.
    שקרים
    Zad 03/2024/26
    הגב לתגובה זו
    5 1
    מספיק עם הכותרות המטעות!!! חוצפה.
    סגור