ויראלי

בלה חדיד מפיצה פייק ניוז: "עזה במחשבות שלי"

דוגמנית העל הפלסטינית, בלה חדיד נוהגת לפרסם באופן תדיר בחשבון האינסטגרם שלה פוסטים שמקדמים את האידיאולוגיה הפרו-פלסטינית שלה. אך הפעם, היא נתפסה על חם כשהפיצה פייק ניוז
מערכת ice |  1
בלה חדיד (צילום אינסטגרם/ בלה חדיד)
דוגמנית העל הפרו-פלסטינית בלה חדיד, מעוררת סערה ברשת. לאחר שפרסמה בחשבון האינסטגרם שלה סדרת תמונות של ילדים שכביכול צולמו בעזה ומתחת רשמה: "עזה במחשבות שלי".
בצילומים שחדיד, שיתפה הילד שמתועדים משוועים למזון או מזכירים את קרוביהם שנהרגו. בעוד שחדיד ניסתה ליצור את הרושם שהתמונות הללו צולמו ברצועת עזה במהלך השבועות האחרונים, למעשה התמונות צולמו לפני יותר מעשור בשנת 2013 במחנה פליטים בזמן מלחמת האזרחים בסוריה.
 
לאחר שהתגלה שחדיד מפיצה פייק ניוק, אינסטגרם בחרה שלא להורידו אלא, לסמן אותו ככזה "שחסר בו הקשר" ו"דורש בדיקת עובדות" כיוון שהוא עלול להטעות אנשים, כשהלינק בפוסט עצמו מוביל לעמוד המפרט את הסיפור האמיתי מאחוריו ולמעשה חושף אותו כשקרי.
 
למעשה, הפוסט הוא חלק מסרט דוקומנטרי בשם "Little Palestine (Diary of a Siege)" שעשה שימוש כאמור בתמונות וסרטונים של ילדים במחנה הפליטים אל ירמוכ בשנת 2013 והועלה ליוטיוב בשנת 2022. כאמור זוהי איננה הפעם הראשונה שחדיד עושה שימשו בתמונות הללו על מנת לקדם את האידיאולוגיה שלה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בלה חדיד
    דליה 04/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בלה לכי לעזה עם גיגיחדיד טנואר חדיד מוחמדחדיד ויולנדה לכו לעזה עכשיו
    סגור