ויראלי

"עובד יקר – עבדת היום יותר מדי, תפסיק"

פי'צר חדש שפיתחו עובדי מיקרוסופט יתריע בפני העובדים מעבר לשעות המקובלות, במטרה לשמור על איזון בין העבודה לחיים האישיים. בקרוב אצלנו?  
רועי בהריר-פרל | 
עבודה בתקופת הקורונה (צילום pixabay ,unsplash)
מהנדסים ותיקים בשלוחה הסינית של מיקרוסופט פיתחו מערכת פנים-ארגונית שמזהה פעילות של עובדים מחוץ לשעות העבודה ומזהירה אותם בסמס כי הדבר מנוגד לחוקי העבודה.  זאת, לאחר שהמהנדסים, המועסקים במשרדי מיקרוסופט שבעיר סוג'ואו שבמזרח סין, התלוננו על כך שהקולגות החדשים שלהם, שעבדו קודם לכן בחברות סיניות כמו עליבאבא ו-וואווי רגילים לעבודה מסביב לשעון ומחדירים את ההרגל הבעייתי לענקית הטק האמריקאית.
בין השאר, המהנדסים טוענים כי העובדים החדשים שולחים זה לזה בהודעות בקבוצות העבודה גם באמצע הלילה - מה שלטענתם סותר את הנורמות המקובלות בחברה. כדי לאמת את טענותיהם, הם משתמשים בנתוני הכלי הממוחשב שיצרו כדי לעקוב אחר התכתבויות הקולגות, אולם בתגובה לסערה שהתפתחה סביבן לאחר שהן דלפו לרשתות החברתיות, אמר אחד המהנדסים הוותיקים כי מדובר בסך הכל ב"בדיחה פנימית ברוח טובה".
רוב הגולשים שנחשפו להתכתבויות בין העובדים שהחליטו להגדיל ראש ולעבוד באישון ליל כדי להרשים את הממונים עליהם, תמכו בטענות של המהנדסים הוותיקים. חלקם הזכירו כי הפרקטיקה הזאת מנוגדת גם לחוקי העבודה של סין, אולם יש לציין כי היא אומצה על ידי כמה וכמה מנהלים בכירים, ביניהם מנכ"ל עלי באבא ג'ק מא, שתיאר את שיטת "996" (שישה ימי עבודה בשבוע, מתשע בבוקר עד תשע בערב) "ברכה שהעובדים צריכים לשמוח עליה".
למעשה, עוד באפריל האחרון פתחו כמה מהנדסים ומתכנתים סיניים ותיקים במחאת רשת נגד הפרקטיקה המדוברת, שלטענתם פוגעת בבריאותם. במיקרוסופט, הדוגלת בשמירה על איזון בין העבודה לחיים, מסכימים עם המחאה, אבל, כאמור, כעת גובר החשש כי העובדים-לשעבר, שרגילים ל-996, יגרמו לשינוי בדפוסי העבודה בחברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה