ויראלי

יאיר נתניהו התריע כי מתחזים אליו בטוויטר, ואיים: "מציע לו לשכור עורך דין"

החשבון הפיקטיבי המונה כמה מאות עוקבים, העלה ציוצים תחת שמו ותמונתו של נתניהו. בין היתר קרא לשר האוצר להתפטר מתפקידו. בציוץ אחר הודיע על כוונתו לחזור בתשובה
מערכת ice | 
יאיר נתניהו (צילום חשבון האינסטגרם של יאיר נתניהו)
בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, פנה לפני זמן קצר אל עוקביו בטוויטר וביקש מהם לדווח אודות חשבון פיקטיבי הפועל תחת שמו ותמונתו. "אני אשמח שתדווחו לטוויטר על העמוד הזה שמתחזה אליי". צייץ נתניהו בטוויטר. בהמשך אף איים בנקיטת צעדים משפטיים באם יזדקק לכך וכתב: "כמו כן, מציע למי שמפעיל את העמוד לשכור עורך דין, התחזות היא עבירה פלילית".
מבדיקת ICE עולה כי החשבון המדובר קיים כבר 10 שנים, ונושא את שמו ואת תמונתו של נתניהו הצעיר - בדיוק כפי שמופיעים בחשבון האמיתי. עוד עולה כי לחשבון יש 693 עוקבים והוא נמצא במעקב אחר 274 חשבונות אחרים. לפני מספר שעות העלה החשבון הפיקטיבי ציוץ בו משתתף נתניהו את עוקביו בתהליך התחזקות שהוא עובר: "שבוע מבורך. מעוניין להתחיל בתהליך של התחזקות. מי המומלצים?" לצד תגובות רבות של עוקבים שמנו שמות של רבנים מומלצים, צייץ אחד הגולשים בתגובה: "כנראה התכוון להתחזקות במנדטים".
 
ציוצים אחרים שהופיעו בחשבון המזויף בשמו של נתניהו תקפו אישים פוליטיים מבית ומבחוץ. כך למשל נכתב על אבי ניסנקורן: "זו לא מוטציה - זה ניסנקורן". בציוץ אחר תקף את שר האוצר וחבר מפלגת הליכוד, ישראל כ"ץ, וקרא לו להתפטר מתפקידו: "נזק לאוצר, נזק למדינה, נזק לליכוד והכי גרוע נזק, לנתניהו. תתפטר!"
 
 
חשבון הטוויטר האמיתי של נתניהו מונה מעל 105 אלף עוקבים, פועל החל משנת 2017 ונושא עמו סימן "וי" כחול, כאות לאימות. טרם ברור מי עומד מאחורי הפעלת חשבון הטוויטר הפיקטיבי הנושא את זהותו של יאיר נתניהו. נכון לכתיבת שורות אלה, חשבון זה עדיין קיים בטוויטר וניתן למצוא אותו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה