טלוויזיה

שיר האירוויזיון נחשף: קשת ורשת הפסידו צופים?

משדר האירוויזיון החגיגי משך לא מעט עיניים, ואמנם לא הגיע לראש טבלת הרייטינג ברצועת הפריים אך בהחלט משך אליו צופים מהערוצים המסחריים, בהם דווקא, ידעו להתמודד עם האיום על הרייטינג בצורה מעניינת
שירה יום טוב | 
קשת, רשת והתאגיד (צילום Magma Images, יחצ, שי אפשטיין)
אתמול בשעה טובה זה קרה: שיר האירוויזיון הישראלי שייצג אותנו בשבדיה, נחשף סוף סוף במשדר חגיגי. רבות דובר בשיר הזה, וכל כך הרבה רעש הצליח לייצר עד שאושר בגרסתו הסופית על ידי ה-EBU, רק ביום חמישי האחרון, הדקה ה-90 ביחס לתקנון ההשתתפות של ה-EBU, אבל העיקר שזה מאחורינו.
כמו שאומרים, אין דבר כזה יח"צ רע, ואכן הבאזז סביב חשיפת השיר ייצר דילמה לערוצים המסחריים, לאור העובדה שמשדר החשיפה יועד למשבצת הפריים טיים היוקרתית, ובמילים אחרות - עלול לפגוע בנתוני הרייטינג של תוכניות הפריים טיים, פגיעה שמתורגמת בסופו של דבר להרבה כסף. 
מה שראינו על המסך אתמול, איש ובחירתו, היה תצוגה מעניינת של איך בוחרות קשת ורשת להתייחס לסיכון הזה ביחס לתוכניות הפריים טיים שלהן. נראה שלשתיהן היתה טקטיקה, הפוכה לגמרי, ויש לומר שנראה גם שבשני הערוצים הימרו נכון והצליחו להשיג משהו מהבחירה.
 
משדר ההשקה כלל שני חלקים. בתחילתו שודר סרט תיעודי על מורכבות ההשתתפות הישראלית בתחרות בייחוד בתקופות מורכבות ביטחונית, ממש כמו בימים אלה. החלק השני היה חשיפת השיר וביצוע משותף של נועה קירל ועדן גולן ל"יוניקורן". מדובר בכמה דקות בלבד שעיני רבים היו נשואות אליהן, מה שמשפיע בסוף על הנתונים של הרצועה כולה.
ברשת 13 בחרו לא לקחת סיכון שעלול לשנות את ממוצע הרייטינג של תוכניות הפריים התקופתיות: פקין אקספרס ואוטו אוכל, ובמקום אלה שידרו אפיזודה דוקומנטרית של פרשן הערוץ צבי יחזקאלי. נראה שמדובר בהימור נכון, עם 6.1% שהשיג יחזקאלי לערוץ, מה גם שביחס לסרט דקומנטרי שמנותק מסדרה, מדובר בנתון לא רע בפני עצמו, על אף העובדה שמיקם את רשת 13 בתחתית הטבלה, ובסוף, נזכיר - ספג את הירידה בצופים במקום תוכניות הדגל.
בקשת 12 לעומת זאת החליטו לספוג את הפגיעה בנתוני הרייטינג, והשאירו את מאסטר שף במשבצת הפריים טיים כאילו אין אירוע טלוויזיוני שמתחרה על הצופים. קשת אכן איבדה צופים, ומאסטר שף שמציגה העונה נתונים חזקים במיוחד לאור העונה הקודמת, ירדה ל-14.2%, כשהנתון הכי נמוך שהציגה עד כה היה 18.8%. 
 
למרות הסיכון של קשת בירידה בממוצע, נראה שיש כאן אמירה משמעותית של הערוץ שבטוח בתוכן שלו, ויחד עם זאת, קשת עדיין התמקמה בראש הטבלה בזמן שאפילו רגע חשיפת השיר לא הצליח להתעלות על מאסטר שף ורשם 9.1%. נתון לא רע ביחס לכאן 11, ועדיין מחזק את מקומה של קשת 12 כמובילה ברצועת הפריים טיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה