טלוויזיה

רשת 13 במהלך מטורף: תכנית ללא פרסומות וחסויות

הקרב על הרייטינג הולך עד הסוף והערב יהיה מאבק דרמטי: העונה האחרונה של יובל שמלא בנינג'ה ישראל של קשת 12 או המהלך המטורף של רשת 13, השקת תוכנית ברצועת הפריים טיים - ללא פרסומות וחסויות לראשונה
מערכת ice |  12
המסעדה הבאה (צילום מיכה לובטון)
רשת 13 תוציא היום (שני) את אחד המהלכים היותר גדולים ומשונים אי פעם, השקת התוכנית החדשה "המסעדה הבאה" תשודר לא פרסומות וחסויות לאורך כל פרק ההשקה של הסדרה כשעל פי הערכות, מדובר ב-200 אלף דולר על פרק. לפי הערכות אחרות, מדובר בהוצאה של 300 אלף דולר לפרק, והפסד של מיליון שקל בעקבות השידור ללא פרסומות וחסויות.
כזכור, ברשת לא חסכו באמצעים כדי לקדם את התכנית החדשה. מקמפיין של שילוט חוצות ועד הפעלת תא משפיענים שכולל 12-14 משפיענים באינסטגרם, פייסבוק וטיקטוק שילוו את התכנית לאורך כל העונה. גם אירוע ההשקה היה נוצץ במיוחד במלון לייטהאוס של מלונות בראון, אליו הגיעו מנחת התכנית רותם ישראל, מנחה הישרדות גיא זוארץ, מנחת האקס פקטור לירון ויצמן ושופטת התכנית מירי מסיקה, מנחי הבוקר החדש צביקה הדר ומירי מיכאלי, שחקני שנות ה-90 שלום ודניאל אסייג, מנחת תוכנית הלילה, דורין אטיאס. בלטו בהעדרם נטע ברזילי שחגגה יום הולדת בצד השני של העיר ורן דנקר שנמצא חיובי לקורונה. משתתפי הערב זכו לאכול מנות שבישלו השופטים: סף גרניט, רותי רוסו, יוסי שטרית ומושיק רוט.
 
זו לא הפעם הראשונה שהמנכ"ל אבי בן טל והמשנה למנכ"ל מוטי בר זיו, מובילים מהלכים חדשניים בטלוויזיה. ברשת ככל הנראה יצפו לנתוני רייטינג גבוהים יחסית בפריים-טיים, באיזור ה-15-16%, וכפי הנראה לא יהיה בכך סיכון ללא פרסומות. הסיבה: בתכניות מסוג המסעדה החדשה, תוכניות אוכל, ישנו גם תוכן מסחרי שמאושר רגולטורית, אז "הסיכון" בהפסד כספי בגלל צפייה בלי פרסומות לא מרתיע את יוזמי המהלך.
לפי גורמים אחרים בתעשייה, ברשת לא היו יוצאים למהלך הזה אם לא היו מצפים ל-20% רייטינג לפחות, וכי ההנהלה לקחה הימור גדול על תכנית בלי פרסומות במטרה לזעזע את השוק ולהביא פייט רציני לקשת 12 ברצועת הפריים טיים, אל מול תוכנית הדגל המצליחה של הערוץ - נינג'ה ישראל. כל שכן בפרק דרמטי בו יובל שמלא יתחרה בפעם האחרונה העונה.
התאבדות כלכלית או מהלך מבריק לקידום התכנית החדשה? והאם יש בכך מהלך מחודש לרצועת פריים-טיים בלי פרסומות? האם יש בכך שבירת כלים של חוקי המשחק, שכן הפרקים הבאים כן ישודרו עם פרסומות וחסויות, כרגיל? כל התשובות יהיו מחר בנתוני הרייטינג שנפרסם בבוקר.
פרק ההשקה של "המסעדה הבאה" יחל הערב בשעה 21:15, מדובר בריאליטי מקורי בהנחיית רותם ישראל, במסגרתה ייבחרו השופטים אסף גרניט, רותי רוסו, מושיק רוט ויוסי שטרית בכל פרק אודישנים את המסעדנ/ית המנצח/ת שיפתח מסעדה למשך שבוע במלון הברוט בראון, ברחוב יחזקאל קויפמן 6, ת"א. מי שינצח, יזכה בפרס חסר תקדים בטלוויזיה ויפתח את המסעדה המדוברת לשנה שלמה. 
 
רק בשבוע שעבר, פירסמנו ב-ice, כי הצופים החלו במאבק שלהם נגד החסויות בשני הערוצים המסחריים. בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה בנושא לאחר שהחסויות חרגו מהזמן שמותר לפי כללי הרשות השנייה לרדיו ולטלוויזיה. במידה והבקשה תאושר, שני הערוצים יהיו תחת תביעת ענק של 1.5 מיליארד שקל.
 
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    מי רואה היום פרסומות. יש קאצ' טי וי. רואים חצי שעה אחרי
    שאול 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רואים חצי שעה אחרי הזמן ומריצים את כל הפרסומות....
    סגור
  • 11.
    חשבתי שאנשים לא מפורסמים יזכו לאכול במסעדה מי צריך את כ (ל"ת)
    ציפי 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    אני כמעט ולא צופה בערוצים 12.13 בגלל הפרסומות (ל"ת)
    חיימקה 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 9.
    מחלה
    עומר 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד שלא יפתרו את צופית כרנט החרמתי את ערוץ 13. אם קשת היו חכמים היו שמים דגש על שנאת העם למגישה הבכירה דל הערוץ. מחלה
    סגור
  • 8.
    מישהוא ראה…
    השתולים 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם מישהוא ראה פעם אחת את השיף הדוגמן מכין או מבשל מנה בשידור חי .. ? אני לא ראיתי
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    פירסומות
    אשר 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד, הפירסומות הורסות את הטלוויזיה, אני הפסקתי להסתכל בערוצים 11, 12, 13 בגלל הפירסומות. צריך להפביק באופן גורף להסכים לכמות כזאת של פירסומות וחסויות, וגם ל"גניבת זמן" לאחרי זה. הם ממשיכים בפירסומות וחסויות גם לאחר גמר השלב הראשון, זה גורם להתנתקות מהתוכן ששודר לפני הפרסומות, זהו, אני מחרים, את הפירסומות, החסויות והערוצים 11, 12, 13 בגל זאת,מקוה שהרבה עוד יצטרפו לחרם.
    סגור
  • 6.
    מסעדות
    דנידליה 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא צפיתי כי מסעדות הבועה היקרות לא רלוונטיות לי, שלא גרה בגוש דן ולא רוצה לפרנס עשירים. תכניות על מדינת הבועה לא נוגעות לתושבי מדינת הפריפריה.
    סגור
  • 5.
    בושה - הרבה משאבים על כלום
    רננה 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד תכנית ריאליטי מטומטת הלוואי שהיו משקיעים ביצירת מקור ולא בתכנית לעידוד הטפשות
    סגור
  • 4.
    נחמדהטבל הוציאו את הטעם מהתוכנית
    שי 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נתנו את הזכיה למי זלא הצליחה להשלעם מנה רק כי מאחרוריה הגב של בית תאילנדי, במקום לשף שחסר מאיטליה, מה שעמד לנגד עיניהם הוא רק השיקול המסחרי ולא התחרותי
    סגור
  • 3.
    משעמם.. אין מתח
    אבא קובנר 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תוכנית אוכל בה אין ממש בישול אין ממש תוכן קולינארי, יש שיעמום סטאטי והעצוב מכל יש פרוטאקציוניזם זול.. הזוכה הוא : הבעלים של הבית התאילנדי... קצת בושה אין לכם ?
    סגור
  • 2.
    תוכנית מהממת
    רחל 01/2022/24
    הגב לתגובה זו
    2 3
    אוואו! מדהים! כל הכבוד!!! 13 עולה ברמה לגמרי
    סגור
  • 1.
    תגידו, אתם לא רואים שהיום הפרסומות והחסויות הם התוכן?
    מיסטר קשטן 01/2022/24
    הגב לתגובה זו
    10 0
    תוכן שיווקי הוא המלך ובגלל זה הפסקתי לצפות בתכניות המזויפות וממוחזרות הללו. קחו ספר. עדיף.
    סגור