שיווק ופרסום

"קשת תסגור לפני שתוריד מחירי פרסום"

כך אומר לאייס בכיר בענף הפרסום, על זכיינות הטלוויזיה שלא מזדרזות להפגין חולשה לאור ההאטה בשוק. אלון הוכדורף, מנכ"ל חברת זניט מדיה: "אין חדש תחת השמש. יש תקופות טובות ויש פחות, אני לא שותף לנבואות השחורות"
החודשים האחרונים בשוק המדיה והפרסום הם בסימן האטה, הנמכת פרופיל וישיבה של המפרסמים על הגדר. האם הרבעון הקודר לו מצפה שוק הפרסום בהתבסס על הקפאון בקרב המפרסמים יביא את גופי המדיה ובעיקר ערוצי הטלוויזיה להצעות מחיר נמוכות מהרגיל כדי להיפטר ממלאי הפרסום? לפי בכירים בענף המדיה והפרסום, תרחיש כזה עדיין רחוק מהמציאות.
גורם בכיר בענף הפרסום אמר לאייס: \"המדיה ריקה. מ-40 דקות פרסום בערך בפריים, ירדנו ל-10 דקות\". לדבריו, הנתון הזה דווקא מעיד על קשיחות ערוצי הטלוויזיה במחירי הפרסום. \"אם היינו רואים גם בתקופה חלשה שכזו את המסך מלא בכל זמן הפרסום שעומד לרשותו בפריים, היינו מבינים שהמלאים נמכרים במחירי ביקוש והיצע, נמוכים מהרגיל, אבל זה לא כך. קשת תעדיף לסגור את הבאסטה לפני שהיא תוריד מחירים בהתאם להיצע וביקוש של השוק, וגם בערוץ 10 ורשת לא מציעים מחירים תקדימיים\".
את הרציונל של קשיחות במחירים למרות שיותר מחצי זמן האוויר אותו ניתן למכור בפריים נותר ללא קונה מסביר הבכיר ב\"רצון של הזכייניות שלא למוטט את שוק המחירים\". לדבריו, \"אם נקודת רייטינג עולה בממוצע 1200 שקל, נוכל לראות גמישות מינימאלית והמחיר יירד אולי ל-1100 או 1050, לא יותר מזה. אף אחד לא יציע מחירים של 800 שקל לנקודת רייטינג כי מי שיקבל מחיר נמוך מאוד לא יסכים לעולם לחזור אחר כך למחיר המקובל בשוק\".
אלון הוכדורף, מנכ\"ל חברת רכש המדיה זניט אמר לאייס: \"אין חדש תחת השמש. מאז השקת ערוץ 2 וכניסתו של ערוץ 10 אנחנו תמיד חווים תקופות טובות יותר וטובות פחות ולכן אני לא שותף לכל הנבואות השחורות\".
הוכדורף מוסיף ואומר: \"כשיש לזכיינים מלאי של זמני פרסום המחירים מתיישרים בהתאם וזה יכול לפעול לטובת המפרסמים. צריך לזכור כמובן שחלק הארי של המפרסמים שנמצאים כעת באוויר מחזיקים בחוזי פרסום שנתיים שנחתמו עוד בשלהי 2010 וכך מתנהל השוק. מן הסתם יחלו כעת שיחות של מפרסמים לקראת סגירת חוזים ל-2012 והמחיר יהיה פונקציה של רוח התקופה העכשווית והערכות לגבי ההמשך. למרות שהתקופה לא מצטיינת בביקוש יתר צריך לזכור שלמפרסמים בטלוויזיה אין הרבה חלופות מעבר לזכיינים הקיימים ולכן המחיר שומר על יציבות ולא תמצא ספוטים \'בחינם\'\".
ימצאו את הדרך לחפות על ההפסדים
\"ערוצי הטלוויזיה מעדיפים לשמור על רמת המחירים הקיימת ואחר כך לבכות למדינה שתוותר להם על החובות\", אומר גורם בכיר בענף הפרסום ומוסיף \"או שהם יבקשו תוספת זמן אוויר לפרסום בפריים כדי לחפות על ההפסדים הצפויים ברבעון הקרוב כפי שנהוג בעיתות מלחמה וכדומה\".
לדברי גורמים בענף המדיה \"השלכות ההאטה באות לידי ביטוי בקיצוץ שכר הטאלנטים המועסקים בערוצי הטלוויזיה, ביטול הפקות ודחיית השקות כמו לדוגמא \'היפה והחנון\' בערוץ 10 שכבר מוכנה על המדף ומעוכבת משום שזו הפקה יקרה שבערוץ ירצו להחזיר את ההשקעה עליה בפרסום\".
בענף הפרסום מונים את החודש השלישי, מאז אוגוסט, של ירידה חדה בהיקף דקות הפרסום בטלוויזיה. מספר משרדים בינוניים ציינו בתקופה האחרונה כי הם מביטים בחשש לקראת תקופת אחרי החגים שנמצאת כעת בעיצומה והחששות הפכו בה לממשיות. גם במשרדים המשופעים בעובדים, הדיבורים על קיצוצים מתבקשים בכח האדם מגבירים את תדירותם ומקבלים משנה תוקף לאור העובודת בשטח.
בכיר בתחום אומר \"זה ללא ספק אחד הרבעונים הקשים שהיו בתעשייה מיום היוולדה, אם לא הקשה בהם וכל גופי המדיה מנסים לקצץ בעלויות. כפי שאני מנתח את המצב, מחירי זמן האוויר לא ייחתכו באף אחד מהערוצים, במקום זאת הם ייפנו למהלכי התייעלות - יפטרו ויורידו הפקות, מה שיביא לתוכן לא מושקע על המסך וכתוצאה מכך נטישה של הקהל - זה מעגל בלתי נמנע. זה ישפיע כמובן וכבר רואים את זה, על משרדי הפרסום הגדולים שיצטרכו לפטר 20-30% מכוח האדם במידה והמצב יימשך וייגרר ל-2012\".
המפרסמים הבינו: בלי פרסום, מכוניות לא \'יעופו\' מהמגרש
בכיר נוסף בתחום המדיה מכבה מעט את השריפות ומנתח את השוק בראייה לאחור: \"צריך להבין, מהסתכלות אחורה עד לשנה זו עוגת הפרסום היא סטטית - הרבה לא קורה בה והיא נעה בין 900 מיליון דולר למיליארד דולר. מה שמשתנה הוא רק תמהיל המדיה עם זליגת פרסום לאינטרנט ממדיות אחרות\".
\"צריך לזכור שהמפרסם של 2011 הא לא המפרסם של 1999. הרבה מהם כבר הבינו, שלא כמו בעבר, שבלי פרסום מאסיבי הם לא יעיפו מכוניות מהמגרש או מוצרים מהמדף וזה עוד לפני שדיברנו על פרסום עונתי שחייב את זמן המסך שלו\".
יש גם נקודות אור שאפשר לבנות עליהם לקראת השנה הבאה. \"דבר מעודד נוסף הוא אירועי הספורט הגדולים שיתקיימו ב-2012\" אומר איש פרסום מהקבוצות הגדולות בענף. \"כפי שהמצב הפיננסי באירופה שולח גרורות לחברות בישראל כך אירועי ענק כדוגמת אלו יזיזו אצלנו כמה שקלים. כשיש אולימפיאדה או טורניר יורו יש נותני חסות עולמיים והשלוחות בארץ של חברות בינלאומיות משתתפות בהפנינג העולמי, גם אם לפעמים מכתיבים להם את ההשתתפות וגם אצלנו נראה ביטוי של זה\".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חופשה VIP מפנקת בסיביר ובלארוס
    יעונ 06/2012/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם לך מגיע חופשה VIP מפנקת לסיביר, בילארוס, אוקראינה טיולי גברים, טיולי זוגות, עד 6 איש חוויה ייחודית בהתאמה אישית 7- 10 ימים של שיכרון חושים מבצע חבר מביא חבר http://www.ru-is-vip.com/ ליצירת קשר 057-5900555 אוניברסל- טיולי VIP
    סגור
  • 2.
    תהליך תכנון קמפיין בטלוויזיה
    רואים זוכרים 03/2012/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במרבית המקרים מוגדר בשלב הראשון התקציב הרצוי לפעילות, ובמסגרתו נבנית תכנית המסגרת לפריסת הטלוויזיה, במטרה למקסם את נתוני החשיפה. התהליך האופטימלי בנוי מהגדרת יעדי החשיפה המבוקשים בשלב הראשון, בהתחשב במטרות השיווקיות של הקמפיין (תדמית / מכירות, השקה / תחזוקה וכו') ובהתאם אליהם נקבע תקציב הקמפיין (תוך בחינת ה CPP האופטימלי עליו ניתן לעמוד): הגדרת תדירות אפקטיבית לקמפיין: "מהו מספר הפעמים הממוצע, הדרוש לחשיפת המסר?" הגדרת יעדי effective Reach: " איזה אחוז מבין קהל היעד יחשף לתשדיר לפחות X פעמים?" הגדרת רמת ה-TRP המתאימה שתביא להשגת יעדי ה-Reach המבוקשים. קביעת תמהיל אורכי הסרטים (מתוך סך ה-GRP). קביעת משך קמפיין הטלוויזיה בהתאם למטרות השיווקיות ולהגדרת רמות TRP / GRP יומיות רצויות. קביעת חלוקת התקציב בין התכניות השונות בהתאם לעלויות, למיקסום החשיפה לקהל המטרה. הגדרת תמהיל רצועות שידור נכון (מתוך סך ה GRP / TRP) בהתאם למטרות הקמפיין ולהתנהגות הצפייה של קהל היעד, תוך שאיפה למיקסום יחס ההמרה. קביעת אחוז התשדירים שירכשו במיקום מועדף והקצאת התקציב לרכישתם. הזכייניות: בערוץ 2 פועלות שתי זכייניות עיקריות המתחלקות בימי השידור קשת - 3 ימי שידור א'- ג' רשת - 4 ימי שידור ד'-ש' בתחילת שנת 2010 הוחלפו ימי השידור בין שתי הזכייניות חינוכית 2 - לחינוכית מוקצות רצועות שידור קבועות : 14:00-15:00 ו 17:30-18:00 בימי חול / 17:30-18:30 בימי ו' , שבת: 11:00-12:30 ישראל 10 - משדרת 7 ימים בשבוע בערוץ 10 הערוץ הראשון - רשות השידור פתוחה לפרסום תשדירים עבור מלכ"רים בלבד, ולכלל המפרסמים בחסויות. חינוכית 1 - משדרים בערוץ 1 מדי יום בשעות 8:00-17:30. הפרסום פתוח למלכ"רים בלבד. מוסיקה 24 - הערוץ נרכש לאחרונה ע"י "קשת" , אשר פועלים למיצובו המחודש וכן ליציקת תכנים חדשים בנוסף לשידורי המוסיקה. משדרים 7 ימים בשבוע לאורך כל היממה. ערוץ 9 - ישראל פלוס ערוץ ישראלי בשפה הרוסית . ערוץ 9 מהווה כיום אלטרנטיבה בלעדית לפניה עבור דוברי הרוסית בארץ, מאז החליטה הכנסת לאסור את שיווק זמני האוויר בערוצים הרוסיים הזרים, משדרים 7 ימים בשבוע. מדדי הרייטינג: רייטינג בתי אב יהודים אחוז בתי האב היהודים שצפו בפרסומת / בתכנית / ברצועת זמן מוגדרת. GRP (Gross Raiting Point) = סך הרייטינג המצטבר בקמפיין רייטינג קהל מטרה (TRP): (Target Raiting Point) = אחוז מבין קהל היעד המוגדר שצפה בפרסומת / בתכנית / ברצועת זמן מוגדרת. רייטינג רבעי שעות: הרייטינג הממוצע בכל רבע שעה עגולה במהלך היממה. כיום נהוג לתמחר ספוט על פי הרייטינג הממוצע ברבע השעה בה הוא שודר. כלומר, אם שודר ספוט בשעה 8:03, עלותו בפועל תהיה מכפלת ה CPP שנקבע לרצועה ברייטינג הממוצע שהיה בין 8:00-8:14. רייטינג דקות: רייטינג בכל דקה ודקה על פני היממה. רייטינג דקות של קמפיין מבטא את הרייטינג בפועל שהיה לקמפיין. כלומר, אם שודר ספוט בשעה 8:03, נרשם הרייטינג המדוייק שהיה באותה דקה, ולכן רייטינג זה משקף את החשיפה האמיתית לקמפיין. כיוון שהתשלום עבור הספוט מתבצע לפי רייטינג רבעי שעה, וכיוון שבמהלך מקבצי פרסומות יורד הרייטינג ביחס לתכנית עצמה, השאיפה היא למקסם את רייטינג הדקות ביחס לרייטינג רבעי השעות. נתון זה מושפע רבות ממיקום הספוט בתוך מקבץ הפרסומות. יחס המרה: יחס המרה מבטא את היחס שבין רייטינג קהל המטרה לרייטינג בתי אב (TRP חלקי GRP). לכל קהל יעד יחס המרה המאפיין אותו ומשתנה מתכנית לתכנית / בימי שידור / בתקופות / בערוצים השונים. ככל שיחס ההמרה המושג בקמפיין גבוה מיחס ההמרה הטבעי, כך הפניה לקהל ממוקדת יותר. יחס המרה גבוה מאפשר למעשה השגת יותר נקודות TRP ביחס ל-GRP נתון. מכיוון שמרבית הקמפיינים נרכשים על בסיס CPP לבתי אב, מיקסום הTRP באותו תקציב נתון מביא להוזלת עלות ההגעה לקהל היעד. קביעת יעדי תדירות אפקטיבית ו-Reach אפקטיבי: במרבית המקרים, התדירות האפקטיבית הנקבעת לקמפיין טלוויזיה הינה 3+ . כלומר: קביעת אחוז הצופים הרצוי מבין קהל היעד שייחשף לתשדיר לפחות 3 פעמים. נמצא, כי לרוב דרושות 3 חשיפות בכדי להטמיע את המסר / להשתכנע: ONE to Discover ONE to Understand ONE to be convinced עם זאת, חשוב לבחון מכלול של פרמטרים שעשויים להשפיע על קביעת התדירות האפקטיבית לקמפיין, כגון: מהן המטרות השיווקיות, מהי מורכבות המסר, האם קיימות מספר ורסיות , מהו מחזור הרכישה של המוצר, האם מעורבות הקניה היא גבוהה או נמוכה, כמה אמצעי מדיה נוספים משולבים בקמפיין, מהן רמות הפעילות של המתחרים במדיה באותה תקופה וכו'. לדוגמא:תדירות אפקטיבית בקמפיין החדרה חשוב המתקשר מוצר מורכב ומשתייך לקטגוריה תחרותית בעלת רמות פעילות גבוהות תהיה 4+ או אפילו 5+. כלומר: נדרשות לפחות 4 פעמים של חשיפת המסר על מנת להטמיעו. לחילופין , קמפיין חוזר של מותג קיים שמטרתו לייצר תחזוקה יכול לעמוד על תדירות אפקטיבית של 2+ בלבד. אורכי תשדירים ותמהיל אורכים בפריסה: האורך הבסיסי של תשדיר בטלוויזיה הינו "30. הוא מהווה את ה100% וביחס אליו מחושבים כל יתר האורכים. אורך תשדיר משפיע על הרייטינג המשוקלל ומכאן על העלות. לכל שניה יש משמעות ולכן לכל אורך של תשדיר נקבע פקטור. פקטור אורכים קצרים מ "30 מחושבים לפי טבלה שנקבעה בשוק ואינה מבטאת את החלק היחסי של האורך לעומת "30. תשדירים ארוכים מ"30 יחושבו על פי פרורטה, כלומר- לפי החלק היחסי שלהם לעומת "30 (לדוגמא: פקטור של תשדיר "45 יהיה 150%). כאשר קיימים בפריסה מספר תשדירים בעלי אורכים שונים, יש לקבוע מה יהיה נתחו של כל אורך מסך ה GRP. לאחר מכן ניתן יהיה לחשב את הרייטינג בפריסה (בהתאם לתקציב ולCPP נתונים). רצועות שידור: 6:00 עד 9:00 - Morning 9:00 עד 16:00 - Day 16:00 עד 19:00 - OFF Semi Prime - 19:00-20:00 Prime Time - 20:00-23:00 Late - 23:00-24:00 ואילך Late Night - 24:00 השוני בין רצועות השידור הוא בתמחור הממוצע שלהן (מחיר רצועת הפריים הוא הגבוה ביותר), ברייטינג הממוצע שלהן, ביחסי ההמרה וכן באימפקט של כל אחת מהן. בתכנון קמפיין טלוויזיה חשוב להגדיר מה יהיה תמהיל רצועות השידור, כלומר - איזה נתח מסך הרייטינג המשוקלל ישובץ בכל רצועת שידור, והוא, כאמור משפיע על ה-CPP הכולל בקמפיין, על יחסי ההמרה וכן על האימפקט. ככל שנתחה של רצועת הפריים עולה, כך מתייקר ה CPP של הפריסה. רמות חשיפה יומיות: רמות ה-GRP היומיות משתנות בין סוגים שונים של קמפיינים. בקמפיין סטנדרטי רמות ה-GRP היומיות הממוצעות (בערוצים 2+10) יעמדו בד"כ על כ-100-90 GRP, בקמפיין תחזוקה מתמשך הGRP היומי הממוצע יהיה 40-60. בקמפיין תחזוקה אחוז הפריים יהיה לרוב גם נמוך יחסית (בהתאם לקהל היעד) ויעמוד על כ 30%-4 פרסום בערוץ 9: הפרסום בערוץ 9 מאפשר הגעה גם לאוכלוסיית העולים דוברי הרוסית, המהווים אחוז ניכר מכלל האוכלוסייה. מאז שנאסר בארץ שיווק זמני האוויר בערוצים הרוסיים הזרים, נותר ערוץ 9 האלטרנטיבה היחידה להגעה לקהל זה. הפרסום בערוץ 9 תורם לרוב להרחבת הכיסוי הכללי של הקמפיין. ניתן להעלות תשדירים קיימים באדפטציה לרוסית, אך הוכח כי הדרך היעילה ביותר היא עריכת תשדיר ייחודי עם קריאייטיב מותאם לקהל היעד. שיטת הקניה בערוץ 9 מתבססת על CPP לעולים 18+ / עולות 18+. כיוון שגודל המדגם של אוכלוסיית העולים במערכת ה TV InfoSys הוא מוגבל, לא נעשה בדרך כלל פילוח עפ"י גיל / הכנסה, אלא רק פילוח עפ"י מין במידת הצורך. אלטרנטיבות נוספות לפרסום בטלוויזיה: תשדירי חסות בתכניות - חסות סטנדרטית הינה אזכור בן "6 על גבי מסך ובתוספת קריינות, המשודרת במהלך התכנית, לפני או אחרי מקבץ הפרסומות. על תוכן החסויות חלים כללים שונים מאשר על פרסומות רגילות. לרוב משווקות החסויות בחבילות של 3 איזכורים בתכנית (ניתן לרכוש גם פחות), בכל מקבץ קיימים מספר נותני חסות. חסות מזג אוויר: חסות של "6 לפני ואחרי תחזית מזג האוויר במהדורות החדשות. במזג האוויר קיים נותן חסות אחד בכל פעם. נהוג לרכוש את חסות מזג האוויר כחבילה חודשית דרך כל זכיין בנפרד. תוכן שיווקי: אף כי קיימות מגבלות רגולטוריות רבות, ניתן ליצור פעילויות רבות ומגוונות במסגרת תוכן שיווקי. החל מחסויות פרס ועד שילוב מותג בתכנית עצמה ברמות ובאופנים שונים, כמו הצבת המוצר (Plot Placement), פינות תוכן, מתן חסות על עונה של תוכנית (סלקום בכוכב נולד, בזק באח הגדול וכו'). ניתן להיכנס עם תוכן שיווקי הן בערוצים המסחריים והן בערוצי הכבלים והלווין. לפרטים התקשרו 0507928679
    סגור
  • 1.
    מי שקנה מראש זמן אויר יפסיד מ...הרווח
    ניסו 11/2011/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש קונים של בלוקים גוזרים כל השים את הקופון עכשיו הגיע הזמן לצמצם את הרווח
    סגור