שיווק ופרסום

הדואר זימן לשימוע משרדים עם תקציב בנק בשל ניגוד אינטרסים

בדואר ביקשו לברר את הסיכוי להתנגשות בין הכרטיס הנטען של בנק הדואר למוצרים דומים שמשווקים על ידי הבנקים. לאחר דיון עם ועדה מטעמו, כל המשרדים עברו לשלב הבא
משה בנימין | 
דואר ישראל (צילום דואר ישראל)
המכרז על תקציב הפרסום של דואר ישראל מתקדם לשלב הבא עם 6 משרדים: מקאן תל אביב, גליקמן שמיר סמסונוב, אדלר חומסקי, ראובני פרידן, יהושע TBWA ושמעוני פינקלשטיין פרלמוטר
בשל ניגוד אינטרסים זומנו משרדי הפרסום שמטפלים בתקציב בנק לשימוע בפני ועדה מטעם הדואר. הנושא הנידון היה סיכויי ההתנגשות של כרטיס האשראי הנטען של בנק הדואר מול מוצרים דומים שמשווקים הבנקים. פרט לשמעוני פינקלשטיין פרלמוטר, כל שאר המשרדים מטפלים בתקציב פרסום של בנק וזומנו בשל כך לשימוע שבו הציגו את עמדתם: אדלר חומסקי המטפל בבנק הפועלים, מקאן תל אביב המטפל בבנק לאומי, יהושע TBWA המטפל בבנק דיסקונט, גליקמן שמיר סמסונוב המטפל בבנק הבינלאומי וראובני פרידן המטפל בבנק מזרחי טפחות. 
בדואר ישראל הבינו שאין באפשרותם לפסול משרד כזה או אחר בשל העובדה שהוא מטפל בתקציב בנק, שאחד ממוצריו מתנגש בבנק הדואר, מעצם העובדה שפסילה שכזו תחייב אותו לפסול כמעט את כל המתמודדים, מה גם שמטבע הדברים החלטה שכזו עשויה להוביל משרד שיידחה לתביעה משפטית כנגדו בשל זאת, בניסיון לחקור ולבדוק את כל שאר האינטרסים המנוגדים במשרדים האחרים. 
תקציב הדואר, כ-10 מיליון שקלים, הוא לא מהגדולים בשוק, ועדיין הוא הצליח לרכז אליו ליין-אפ של המשרדים הגדולים והמובילים. אחת הסיבות נעוצה בעתידו של הדואר שצפוי להיות מופרט, בהיקף של כ-20% ממניותיו למשקיע פרטי ו-20% נוספים יוצעו בהנפקה לציבור.  במסגרת זאת הדואר יעבור רפורמה תדמיתית שכוללת בתוכה אתגר מקצועי שמזכיר את המעבר של בזק מחברה ממשלתית לפרטית-ציבורית, וייתכן שגם כסף רב יושקע בפעילות פרסומית לטובת המהלך.    
על פי תנאי הסף שפרסמה חברת דואר ישראל, מהמתמודדים נדרש ניסיון של 5 שנים לפחות ב-5 השנים האחרונות שקדמו למועד האחרון להגשת ההצעות למכרז זה, במתן שירותי פרסום בכל אחד מערוצי הפרסום הבאים: טלוויזיה, רדיו, עיתונות ואינטרנט. עוד נדרש, היקף עבודה של לפחות 50 מיליון שקל בתקציבי פרסום של לקוחות במהלך שנת 2017 - זאת על פי בדיקה ואישור של רו"ח. 
בנוסף, דורש הדואר טיפול בתקציב פרסום של 2 לקוחות לפחות, שלכל אחד מהם היה היקף כספי של 10 מיליון שקל (על פי אישור רו"ח) בשנת 2017. בגזרת כח האדם של המשרד נדרש לפחות העסקה של 25 עובדים תחת יחסי עובד ומעביד ואשר הכשרתם המקצועית היא בתחומי הפרסום, השיווק ו/או הדיגיטל. כמו כן, הדואר דורש כי במשרד הפרסום יפעלו מחלקות תכנון, אסטרטגיה, קריאייטיב, תקציבאות, תכנון ורכש מדיה (המתמחה בכל אמצעי המדיה), מחלקת פרפורמנס ו- PPC.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה