שיווק ופרסום

"שמים לב לסימנים": קמפיין חדש לאחריות קהילתית במאבק באלימות נגד נשים

החברה למתנ"סים רוצה להעלות את המודעות החברתית לתופעה המדאיגה. מטרת הקמפיין בו לוקחים חלק מרכזים קהילתיים של החברה למתנסים בכל הארץ, היא לעורר את  חברי הקהילה לשים לב לסימני מצוקה של נשים החוות אלימות
כפיר אדר | 
קמפיין לאלימות נגד נשים (צילום החברה למתנסים)
משבר הקורונה הגביר באופן ניכר את מקרי האלימות נגד נשים ובמשפחה בכלל. לקראת יום המאבק לאלימות נגד נשים, יזמה החברה למתנ"סים בישראל מהלך ארצי הקורא לחברי הקהילה לשים לב לסביבתם ולזהות את סימני המצוקה. הקמפיין החל לקראת יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים שמצוין היום (רביעי) ויימשך גם לאחריו.
במסגרת הקמפיין יעלה סרטון קצר ברשתות החברתיות ובפלטפורמות החברתיות של המרכזים הקהילתיים, וכן בתשדיר כחלק מזמן קהילה בטלוויזיה. בסרטון, האישה שהיא קורבן לאלימות, נמצאת בסיטואציות חברתיות רגילות בקהילה - איסוף ילדים ממסגרות, שיח חברות בגינה הקהילתית, יציאה מהעבודה - ודמותה מאופיינת בשקיפות מסוימת. באותן סיטואציות מונכחים סימנים סימבוליים שמשהו אינו כשורה, והקולגה\חברה\מכר  סביבן מגיבים ומגיבות לכך ומיידעות אותה שאם ברצונה לשתף יש מי שיקשיב לה.
את הקמפיין מלווה מיצג במרכזים קהילתיים בכל הארץ. במסגרתו יונכחו שלטים עם משפטים המצביעים על סימנים אפשריים לאלימות במשפחה. השלטים יוצבו בנקודות מרכזיות בקהילה, וכן במספר רחובות בהן נרצחו נשים בשנים האחרונות.
כחלק מהקמפיין השתתפו נשות צוות מהמעונות, הצהרונים והמרכזים למשפחה בחברה למתנ"סים וכן מנהלי מרכזים קהילתיים בהרצאת ZOOM בנושא שהועברה לפני ימים ספורים על ידי שלומית בנימין, מנהלת קשרי קהילה בעמותת "רוח נשית". כמו כן, במהלך תקופה זו מוזמנים כלל צוותי החינוך והקהילה של החברה למתנ"סים להם אינטראקציה רבה עם התושבים, ללמוד על סימנים לאלימות ודרכי התמודדות וסיוע נכונים, בצד יידוע והפנית הקורבן למקומות המתמחים בסיוע לנשים שחשופות לאלימות.
"החברה הישראלית לא יכולה להרשות לעצמה להתייחס בשוויון נפש למקרי אלימות נגד נשים, שבמקרים רבים מתרחשים במקום סמוי מהעין, בחיק המשפחה", אומר אבי וורצמן, יו"ר החברה למתנ"סים בישראל. "תפקידנו, כסוכני שינוי בקהילה המסייעים לחוסן הקהילתי והאישי של החברים בה, לאפשר, להנגיש ולהגביר את המודעות לאפיקי הסיוע השונים, לספק תמיכה לנשים הנפגעות לצמצם את תחושת חוסר האונים במצבים קשים אלו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה