שיווק ופרסום

גאווה ישראלית: ציירת כבדת ראייה זכתה לכבוד בינלאומי

קמפיין "השנייה האחרונה", שאיירה דניאל אונגו-לוי ומציג איורים הומוריסטים שמטרתם לעודד מחזור של פסולת אלקטרונית, נבחר להופיע באתר פופולארי של קהילת הפרסום העולמית
מערכת ice |  2
נתוני ישראל (צילום pixabay, פלאש 90)
קמפיין "השנייה האחרונה" שנוצר עבור תאגיד המחזור החברתי "אקומיוניטי", במטרה להעלות מודעות למחזור פסולת אלקטרונית, נבחר להופיע ב-"Ads of the world", אתר פופולארי של קהילת תחום הפרסום הגלובאלי, המונה קמפיינים של יותר מ-4,000 מותגים ו-14,000 סוכנויות. "זוהי הפעם הראשונה שתאגיד מחזור זוכה לכבוד הבינלאומי הזה", מציינים יוצרי הפרסומת.
 
הקמפיין, שנוצר ע"י משרד הפרסוםIsrael Addict, ואויר על ידי המאיירת דניאל אונגו-לוי, מתאר סיטואציות מצחיקות של המכשירים האלקטרונים שלנו, בשנייה האחרונה לחייהם, רגע לפני שהם מתקלקלים. "רצינו להציג את 'השנייה האחרונה', שאותה כבר לא נוכל למחזר אבל את המוצרים האלקטרונים שהתקלקלו, דווקא כן. למי מאיתנו לא קרה שהילד פוצץ את הבלון, שפגע בקקטוס, שהבהיל את החתול, שהזיז את הקפה שנשפך על הלפטופ שעמד על השולחן? אנחנו מקווים שהצלחנו ועוד נצליח להגדיל את החשיפה לקמפיין המיוחד הזה, שבינתיים לצד מאות אלפי החשיפות בארץ מקבל גם הכרה בעולם", אומר אורן מאיר, בעלים ומנכ"ל של משרד הפרסום Israel Addict.
המאיירת דניאל אונגו-לוי סובלת ממוגבלות ראיה קשה, נולדה עם קטרקט, ובגיל 3 גילו שהיא גם חולה במחלה נדירה נוספת, גלאוקומה שפוגעת בעצב הראייה, הנפוצה מאוד אצל מבוגרים אבל נדירה בקרב ילדים וצעירים. המוגבלות לא מנעה ממנה להצטיין בתחומה: "בחרנו בה, כיוון שהיא מאוד, מאוד מוכשרת והקו האיורי המשעשע שלה התאים לנו כמו כפפה ליד, או במקרה של אקומיוניטי - כמו עכבר ללפטופ, ולרוח של קמפיין 'השנייה האחרונה'", אומר מאיר.

ככלל, דפוס צריכה בזבזני המאפיין את העולם המערבי, לצד התופעה הכלכלית-תרבותית של חיי מוצר קצרים יותר, מביאים לעלייה מתמשכת בכמות הפסולת החשמלית והאלקטרונית הנוצרת. כאשר על פי נתוני ארגון אדם טבע ודין, כ-130,000 טון של פסולת אלקטרונית מיוצרים בכל שנה בישראל. פסולת זו מכילה חומרים רעילים רבים לצד מרכיבים בעלי ערך כלכלי פוטנציאלי כגון ברזל ומתכות יקרות ולכן היא יוצרת סיכון סביבתי ובריאותי ניכר ללא טיפול נאות, לצד היותה משאב כלכלי אותו ניתן לנצל.
 
מנתוני אקומיוניטי, עולה כי הפסולת האלקטרונית מהווה כ-3% מכל כמות הפסולת המוצקה בישראל, אבל מייצרת כ-70% מסך הרעלים המסוכנים. בשנים האחרונות, הוחלפו למעלה מ-10 מיליון מכשירים אלקטרוניים בישראל, והמספרים האלו רק הולכים וגדלים. 
לצד חשיבות המחזור, רונית אברהמי, מנהלת אגף חוקי אחריות יצרן מורחבת במשרד להגנת הסביבה, מזכירה כי יש פתרון פשוט יותר: "מניעה במקור היא הפתרון הטוב ביותר לפסולת – חשבו פעם נוספת: האם באמת יש צורך במוצר החדש? אולי אפשר לתקן את הישן?" מסרה בהודעה של המשרד בנושא, לקראת חג הפסח.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רספקט! אחלה קמפיין (ל"ת)
    פרסומאי 05/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    נהדר!!! (ל"ת)
    צפוני 05/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור