כסף וצרכנות

שלא יעקצו אתכם: זה השירות החינמי שמגיע לכל ישראלי

בזמן שאתם מסיימים לארגן את הבית לחג, ומתקיני המכשירים החשמליים שרכשתם מגיעים בזה אחר זה, כדאי לכם לשים לב שבעלי המקצוע חייבים לתת לכם שירות חינמי לאחר ההתקנה
מערכת ice | 
מהנדס חשמל (צילום freepik)
כל פעם עם תחילת תקופת החגים חוזרים לחיינו שוב שוב תשדירי הפרסומות המוכרים
לחנויות מכשירי החשמל והאלקטרוניקה. לקראת חג הפסח פרסם היום המשרד להגנת הסביבה חידוד נהלים באשר לזכויות הצרכניות בנושא, שיעזרו לכם לשמור על הסביבה. המשרד להגנת הסביבה מזכיר לצרכנים כי אתם זכאים לפינוי חינם של המכשיר הישן בעת קבלת המכשיר החדש על ידי המשווק או העסק שממנו רכשתם את המוצר האלקטרוני גם בתקופת חג הפסח
על פי החוק לטיפול סביבתי בציוד חשמלי ואלקטרוני ובסוללות, עסק המשווק ומוכר ציוד אלקטרוני חייב להציע ללקוחות לפנות מביתם ללא תשלום את המכשיר הישן – בתנאי שהוא בכמות או במשקל הדומים למוצר החדש.  הדבר נכון גם לגבי אתרי אינטרנט בעסקאות מכר מרחוק. גם באשר למחזור סוללות, אפשר להסתייע בחנות האלקטרוניקה – וניתן להחזירם לבית העסק גם במקרה שלא רוכשים מוצר חדש. חשוב להדגיש כי בתי העסק מחויבים בפינוי מוצרים חשמליים ואלקטרוניים מבתי הלקוחות בעת אספקת מוצרים חדשים דומים, גם אם אינם מאותו מותג וגם אם לא נקנו מאותו בית עסק.
 
לאחר הפינוי, הפסולת החשמלית והאלקטרונית תועבר לתאגידי מחזור מורשים בעלי רישוי מתאים והם ידאגו להעבירם לטיפול סביבתי נאות, בהתאם ליעדי מחזור העומדים על 50%.  בכל מקרה של חריגה או אי מתן השירות על ידי המשווק או העסק ניתן לפנות אל פניות הציבור של המשרד להגנת הסביבה.
ככלל דפוס צריכה בזבזני המאפיין את העולם המערבי, לצד התופעה הכלכלית-תרבותית של חיי מוצר קצרים יותר, מביאים לעלייה מתמשכת בכמות הפסולת החשמלית והאלקטרונית הנוצרת. כאשר על פי נתוני ארגון אדם טבע ודין, כ-130,000 טון של פסולת אלקטרונית מיוצרים בכל שנה בישראל. פסולת זו מכילה חומרים רעילים רבים לצד מרכיבים בעלי ערך כלכלי פוטנציאלי כגון ברזל ומתכות יקרות ולכן היא יוצרת סיכון סביבתי ובריאותי ניכר ללא טיפול נאות, לצד היותה משאב כלכלי אותו ניתן לנצל.
רונית אברהמי, מנהלת אגף חוקי אחריות יצרן מורחבת במשרד להגנת הסביבה והמפקחת על המחירים מסרה לקראת החג כי: " מניעה במקור היא הפתרון הטוב ביותר לפסולת – חשבו פעם נוספת: האם באמת יש צורך במוצר החדש? אולי אפשר לתקן את הישן? ואם החלטתם לרכוש, חשוב לדעת כי ניתן לקבל את שירות ההובלה של המוצר הישן ללא עלות"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה