כסף וצרכנות

האם צפוי מחסור של ביצים דווקא לפני חג הפסח?

לנוכח אירועי החירום בעולם, משרד החקלאות ופיתוח הכפר מתגברים את מקורות הייבוא האפשריים לייבוא ביצים לישראל. החשש: מחסור חמור של ביצים דווקא לפני הפסח
מערכת ice |  2
ביצים (צילום פלאש 90)

רגע לפני חג הפסח בעוד כשבועיים צפויה עלייה של כ-10% בצריכת הביצים הישראלית ובדיוק לכך נערך משרד החקלאות. כדי לתת מענה לביקוש החגיגי, משרד החקלאות נערך מבעוד מועד ופעל כדי לתגבר את כמות הביצים המוצעת בשוק.

בתוך כך, אושרו ייבוא ביצים מבולגריה לצד פורטוגל, ספרד, איטליה ואוקראינה שכבר עתה המדינות הללו מאושרות ועתידות לייבא לישראל מיליוני ביצים כתוספת על הביצים המקומיות מהתוצר הישראלי.
 



מתחילת השנה ועד כה ייבאו לישראל כ-50 מיליון ביצים, והמשרד פתח מכסות לעוד 70 מיליון ביצים נוספות. ככל שיידרש, המשרד יפתח מכסות נוספות לפי דרישות השוק.
 

מנתוני משרד החקלאות ופיתוח הכפר עולה כי הישראלי צורך מדי שנה בממוצע כ-240 ביצים, ובחודש כ-20 ביצים בממוצע. לעומת זאת, לקראת חג הפסח, עולה צריכתו לכ-22 ביצים בחודש, תוספת של עשרה אחוז.


נוסף על כך, משרד החקלאות פתח מכסות ביצים פטורות ממכס, וכן הקל על יבואני הביצים. כמו כן פנה המשרד לשותפויות הסחר בעולם לאישור תחנות מיון נוספות, הוציא צוותי ביקורת בנוהל מזורז על מנת לבחון את האפשרות לייבוא ביצים ממדינות נוספות, ויחד עם משרד הבריאות, משרד החקלאות האריך את משך חיי המדף (תוקף) של הביצים לשיווק כדי לאפשר יבוא ממדינות מרוחקות יותר.

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עוד תרגיל שרוצים לעשות עלינו
    י 04/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עכשיו ירוצו לקנות יותר משצריכים ובאמת יהיה חסר
    סגור
  • 1.
    ביצים
    רוברט 03/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברור לא , זה הזמן לעשות לחץ בכדי להעלות מחירים, למרות שביצים יקרות פה פי 2 מאירופה ופי 4 מהרשות !
    סגור