בריאות

השכמה לשרת האנרגיה: "מפקירים את העתיד שלנו"

השכמה לשרת האנרגיה : לקראת חוק האקלים שצפוי לעבור בשבועות הקרובים, קבוצה של בני נוער החליטו לנצל את חופש הפסח לפעולת מחאה נגד שרת האנרגיה : "מפקירים את העתיד שלנו"
 
מערכת ice |  1
בני נוער מוחים נגד שרת האנרגיה (צילום ארגון strike for future)

בעקבות חוק האקלים שצפוי לעבור בשבועות הקרובים, קבוצה של בני נוער החליטה לנצל את חופשת הפסח באופן ייחודי, כדי למחות מול הצעדים שמקדמת הממשלה בנוגע למשבר האקלים והתייצבה מול ביתה של שרת האנרגיה, קארין אלהרר.

"עשינו השכמה בבוקר לשרת האנרגיה, הגענו ב-7:00 מול ביתה כדי להפגין, ו'להעיר אותה', היינו 10 בני נוער, ביניהם גם כאלה שהגיעו מרחובות והתעוררו בחמש בבוקר, כדי להגיע מוקדם", מספרת אחת הנערות שנכחה בפעולת המחאה.  
 



לדברי 'strike for future', ארגון נוער למען האקלים, החוק הצפוי במתכונתו הנוכחית הוא ריק מתוכן והעברתו במתכונת הנוכחית אינה מספקת: "היינו רוצים שיהיה מעבר ל-50 אחוז אנרגיה מתחדשת עד 2030, ו-100 אחוז עד 2050. שתהיה הגבלה על הקמה של פרויקטים פוסלים כמו גז ונפט, שלא יקומו עוד פרויקטים של קידוח גז ונפט, כי יש לנו מספיק אנרגיה לעשרות השנים הבאות, עדיף שלא יהיה חוק בכלל, מאשר חוק שהוא ללא יעדים וללא פעולה. מפקירים את העתיד שלנו".

השבוע פורסם באתר "שקוף" כי על פי הדלפה של טיוטת החוק שהגיע לאתר, ישנן אי הסכמות מהותיות בין משרד האוצר, למשרד להגנת הסביבה בנוגע לסעיפים בחוק, כאשר משרד האוצר מבקש להוציא ממנו סעיפים שונים, המעניקים ערבות לעמידה ביעדי הפחתת הפליטות. 
"המשרד להגנת הסביבה שואף להפחית את כמות הפליטות ב-27% עד לשנת 2030, ולאפס אותן עד לשנת 2050. במשרד האוצר מתנגדים גם ליעד זה, ומחקו אותו מטיוטת החוק", עוד נכתב כי: "אנשי האוצר מחקו מהנוסח המקורי של החוק את התחייבות המדינה להגיע לאיפוס פליטות עד לשנת 2050 – וכתבו שהמדינה רק "תשאף" לאיפוס הפליטות". כמו כן מציינים ב"שקוף", כי על פי הטיוטה שהגיעה לידם, במשרד האוצר מבקשים למנוע סמכויות רגולטוריות, שיאפשרו לפעול נגד מפעלים שעוברים את היקף הפליטות שיותר.
הביקורת של ארגון הנוער מצטרפת לביקורת של ארגוני סביבה רבים, במכתב ששלחו למעלה מ-20 ארגוני סביבה ישראליים למספר שרים בממשלה בשבוע שעבר, נכתב: "חוק ללא יעדים איננו חוק אקלים. אנו קוראים להציב יעד, לכל הפחות היעדים שהציבה המדינה בוועידת האקלים הבינלאומית בגלזגו". עוד הוסיפו במכתב כי: "עלתה על סדר היום הצעה שמשמעותה בפועל סירוס הסמכויות של המשרד להגנת הסביבה בחוק אוויר נקי מול גופים ציבוריים ותעשיות מזהמות להפחתת זיהום ופליטות גזי חממה, ובכך היא סותרת את תכלית החוק, כמו כן דרשו הארגונים שיהיה בחוק סעיף המחייב היערכות של משרדי ממשלה שונים להתמודד עם נזקי משבר האקלים, והבהירו: "חוק שעובר על קווים אדומים אלו, עדיף שלא יעלה על סדר היום".
 


על פי דו"ח של ארגון הIPCC, כדי להמנע מנקודת העל חזור שתביא לאסונות טבע רבים ושינוי דרמטי בחיים על כדור הארץ, יש להימנע מחצייה של התחממות של 1.5 מעלות צלזיוס עלינו לצמצם בחצי את פליטת גזי חממה עד 2030 ועד להפסקה מלאה ב 2050, זאת באמצעות שינוי דרמטי באורחות חיינו בתחומים רבים , כמו תחבורה , אנרגיה , צריכה וכו'.  
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כמו שאר החוקים, הכל בכאילו...
    חנה 04/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד חוק של הממשלה הזו שלא שווה הרבה ואומר בעצם את ההפך
    סגור