פרויקטים

דיירים בפרויקט פינוי בינוי? כך תשמרו על הזכויות שלכם

איך מוודאים כי זכויות הדיירים ישמרו לכל אורך הפרויקט, למה חשוב לשים לב בדרך ומדוע נדרשת מעטפת מומחים מקצועית לליווי התהליך? ראש לשכת שמאי המקרקעין נחמה בוגין, המהנדס ליאור זייטלר ועו"ד יהודית דוידוביץ', עושים סדר



הגנה על זכויותיהם של בעלי הדירות עשויה לעשות את ההבדל בין פרויקט שיסתיים בהצלחה, לכזה שיתקשה להתרומם. כאן נכנסת לתמונה נבחרת הכוללת אנשי מקצוע מיומנים, המכירים את תחום ההתחדשות העירונית לעומקו – ובראשם עורך דין, מפקח ושמאי מקרקעין – האמונה על ליווי רציף של הפרויקט בדגש מרכזי אחד: שמירה על האינטרסים של בעלי הדירות.
"בכל פרויקט של פינוי-בינוי חשוב לספק לדיירים מעטפת של יועצים מנוסים, אשר תומכים בהם ועובדים בשבילם", מדגישה עו"ד יהודית דוידוביץ, הבעלים של דוידוביץ משרד עורכי דין ונוטריון, המייצגת בעלי דירות בלבד במיזמי התחדשות עירונית. "חשוב להבהיר: שכר הטרחה של היועצים הללו ממומן אמנם על ידי היזם, אולם המחויבות שלהם היא אך ורק לבעלי הדירות. מעטפת היועצים הזו מבטיחה כי זכויות הדיירים ישמרו לכל אורך הדרך".
המהנדס ליאור זייטלר, הוא מבעלי חברת א.ל הנדסה ומחלוצי התחום בישראל. כמפקח מטעם בעלי הדירות הוא מלווה מיזמי פינוי-בינוי בכל רחבי הארץ, כולל שישה מתחמים הנמצאים בימים אלו ממש בשלבי ביצוע. "המפקח חייב להיכנס לפרויקט מיד עם תחילתו", הוא מבהיר. "תפקידו לסייע לדיירים במגוון רחב של היבטים בתהליך המורכב הזה: החל מהשלב הטרום חוזי וההקפדה על רמת המפרט הטכני והפרוגרמה האדריכלית;  דרך שלבי התכנון והרישוי, והכניסה לביצוע; ועד שלב הבדק וקבלת המפתחות".
צלע נוספת והכרחית לא פחות, היא זו של שמאי המקרקעין. השמאית והמשפטנית, נחמה בוגין, הבעלים של משרד נחמה בוגין בע"מ, ומי שנבחרה לאחרונה לעמוד בראש לשכת שמאי המקרקעין, מרחיבה: "השמאי נותן את הביטחון הכלכלי לבעלי הדירות ומפיג את חוסר הוודאות. ניתוח התמורות לבעלי הדירות, טבלת הניקוד, דמי השכירות והערבויות – הם רק כמה מהנושאים עליהם הוא אמון, וקריטיים למימוש הפרויקט".
רוצים לשמוע עוד על זכויות הדיירים בפינוי-בינוי? צפו בפאנל המלא.
בשיתוף מערכת זירת הנדל"ן