רכב

תל אביב או ירושלים? זו העיר המסוכנת ביותר לנהגים צעירים בישראל

עמותת אור ירוק, ניתחה את שיעור הנהגים הצעירים שנפגעו בתאונות דרכים בערים בחמשת השנים האחרונות וחושפת את הנתונים המפתיעים. זוהי רשימת הערים המסוכנות ביותר לנהגים הצעירים בישראל
מערכת ice | 
נהג חדש (צילום עמותת אור ירוק)
אנשי עמותת אור ירוק, ניתחו את חלקם היחסי של נהגים צעירים (רכב פרטי ואופנועים עד גיל 24) שנפגעו בתאונות דרכים בערים בחמש שנים (2022-2018), מתוך כלל הנהגים שנפגעו באותן שנים בערים. במסגרת הבדיקה נבדקו ערים מעל 50 אלף תושבים. מניתוח הנתונים עולה כי בערים ערביות שיעור הנהגים הצעירים הנפגעים בתאונות דרכים גבוה מאוד. שלוש הערים הערביות הגדולות - אום אל פאחם, רהט ונצרת נמצאות בין עשרת הערים הראשונות בשיעור הנהגים הצעירים הנפגעים מכלל הנהגים.
אחרי אום אל פאחם אשר ממוקמת במקום הראשון והגרוע, נמצאת רהט כאשר 34% מכלל הנהגים שנפגעו בתאונות דרכים בעיר בחמש שנים היו נהגים צעירים. אילת במקום השלישי כאשר 33% מכלל הנהגים שנפגעו בתאונות דרכים בעיר היו נהגים צעירים. בית שמש (32%) ונהריה (32%) סוגרות את חמשת הערים עם שיעור הנהגים הצעירים הנפגעים בתאונות דרכים מכלל הנהגים הגבוה בארץ.ֵ
  
תל אביב-יפו אשר נפגעו בה הכי הרבה נהגים צעירים בתאונות דרכים בחמש שנים (6,076 נהגים צעירים), נמצאת במקום ה-34 עם שיעור של 21% נפגעים מכלל הנהגים שנפגעו בעיר – אחד מכל חמישה  נהגים שנפגעו. ירושלים נמצאת במקום ה-8 במדד הנהגים הצעירים הנפגעים בתאונות מכלל הנהגים הנפגעים בתאונות בעיר (29%). 
נס מודיעין עלית (14%) מודיעין-מכבים-רעות (19%) ונס ציונה (20%) הן הערים עם שיעור הנהגים הצעירים הנמוך ביותר אשר נפגעו בתאונות דרכים מתוך כלל הנהגים שנפגעו בתאונות דרכים בעיר בחמש שנים (2022-2018).
שנת 2023: 41 נהגים צעירים הרוגים בתאונות דרכים
41 נהגים צעירים עד גיל 24, נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2023. בהשוואה לשנת 2014 (עשור לאחור), נרשמה בשנת 2023 עליה בנהגים הצעירים ההרוגים בשיעור של 28%. בנוסף, בהשוואה לשנת 2022 נרשמה ירידה של שבעה נהגים צעירים הרוגים.
לא רק נהרגים אלא גם הורגים
יותר מ-100 נהגים צעירים מעורבים בכל שנה בממוצע בתאונות דרכים קטלניות (תאונות עם הרוג אחד לפחות), כלומר פוגעים ונפגעים. 535 נהגים מכלל הגילים מעורבים בתאונות דרכים קטלניות בממוצע בכל שנה. חלקם של הנהגים הצעירים במצבת הנהגים שמעורבים בתאונות דרכים קטלניות נאמד בשיעור של כ-20% (אחד מכל חמישה נהגים)  - גבוה ב-33% מחלקם בבעלי הרישיונות הנאמד בשיעור של כ-15%.
עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נהגים צעירים הם אוכלוסייה עם מאפייני נהיגה ייחודיים החושפים אותם לסכנה גדולה יותר להיפגעות ולמעורבות בתאונות דרכים. נהיגה בשעות הלילה, לעיתים בעייפות ותחת השפעת אלכוהול הם  מאפיינים בולטים בקרבם. בנוסף, לחץ חברתי וחוסר ניסיון בקריאת מפת הסכנות שבכביש מובילים אותם לטעויות קריטיות בקבלת ההחלטות ובשיקול הדעת. בשל כך נהגים צעירים מבצעים יותר עבירות תנועה מחלקם בבעלי הרישיונות ומעורבים בתאונות קטלניות בשיעור גבוה יותר מחלקם היחסי במצבת הנהגים".
עו"ד יעקב, המשיך בדבריו ואמר: "במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים ליישם תכנית רב שנתית אשר תתמקד תהליך הכשרת הנהג ותקופת הליווי שלו. בנוסף, חייבים לחזק את הנוכחות המשטרתית סביב מקומות הבילוי כדי למנוע נהיגה תחת השפעת אלכוהול. אנחנו מאבדים כל כך הרבה צעירים בכבישים וביישום תכנית פעולה נכונה ניתן להציל חיים ולמנוע צער, סבל וכאב ממשפחות רבות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה