כסף וצרכנות

מנכ"ל Voye Global: "ישראלי ממוצע צורך 300-400 מגה ביום בחו"ל"

שגיא שנטג, מנכ"ל Voye Global, חושף בריאיון את השפעת המלחמה על ענף התיירות, את הייחודיות של החברה ועתידה בשוק הגלובלי, תוך שמירה על חוויית שירות מותאמת אישית וחדשנות טכנולוגית ועוד
ענת סימן טוב | 
שגיא שנטג מנכ"ל Voye Global (צילום יחצ)
שגיא שנטג, מנכ"ל Voye Global, מסביר על ההתמודדות של החברה עם אתגרי השוק המקומי והגלובלי בעקבות המלחמה, את היתרונות שמביאה טכנולוגיית ה-eSIM והחזון להרחיב את הפעילות לעתיד. בראיון זה הוא חולק תובנות על התפתחות ענף התיירות והתחבורה הגלובלית ואיך החברה מייחדת את עצמה בשוק התחרותי.
איך המלחמה השפיעה על הענף? 
"המלחמה השפיעה באופן משמעותי על ענף התיירות בארץ, במיוחד על תיירות החוץ. כמות הטיסות לחו"ל צנחה בצורה חדה, והבעיה לא עצרה כאן. גם חברות הסלולר, שמהוות גורם מרכזי בענף, נפגעו קשות, במיוחד בתחום נדידת הנתונים פנים-וחוץ. כשהתיירות נפגעה, גם נדידת הנתונים נפגעה, מה שגרם לירידה ברווחיות של חברות הסלולר, כפי שניתן לראות בדוחות הכספיים שלהן."
 איך המלחמה השפיעה עליכם? 
"מכיוון שאנחנו מתמקדים יותר בשווקים בינלאומיים ופחות בשוק הישראלי, המלחמה השפיעה בעיקר על פעילותנו בארץ. עם זאת, ידענו לנתב את המשאבים שלנו לשווקים אחרים, מה שאפשר לנו להמשיך ולצמוח בחודשים האחרונים. בנוסף, אנחנו מאוד מחוברים לישראל ויש לנו שיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות ישראליות, כך שההשפעה הייתה הדדית. כמובן, יש לנו גם עובדים באזורים שבהם מתרחשות פעולות עימות, ולכן ניסינו לתמוך בהם ככל האפשר."
האם היו ירידות בשימושים משנה ושנתיים אחורה? 
"ההפך הגמור. בגלל שהשקענו בשווקים בינלאומיים, הצריכה דווקא עלתה. הרחבנו את הפעילות והשקנו מוצרים ושירותים חדשים, מה שמאפשר לנו להתמודד עם האתגרים ולשפר את הרווחיות מכל לקוח."
איך היו הקיץ והחגים? 
"בקיץ ובחגים היה גידול בשימוש מצד השוק הישראלי, אך הפוטנציאל עדיין רחוק מלהיות מוצהר. הישראלים אוהבים לטוס, ואני מאמין שברגע שהמצב יחזור לקדמותו, הם יחזרו לטוס בכמויות גדולות. לקוחות ישראלים יפצו על הזמן האבוד בשנה האחרונה, ואנחנו צפויים לראות עלייה חדה בטיסות."
מה מייחד אתכם בשוק התיירות? 
"הייחודיות שלנו טמונה בכמה גורמים מרכזיים: אנחנו היחידים שמאפשרים ללקוח לבדוק את פעילות חבילת הגלישה לפני טיסתו, וזה בזכות טכנולוגיית ה-eSIM הייחודית שלנו, שמאפשרת ללקוח להשתמש באותו ה-eSIM בכל מקום בעולם. אם חבילת הגלישה פועלת בישראל, היא תעבוד גם בחו"ל. המחירים שלנו ללא תחרות – המחירים הנמוכים שלנו ביחס למתחרים מאפשרים ללקוח ליהנות מחבילת גלישה מורחבת במחיר משתלם. שירות מהיר ותקשורת זמינה 24/7 – אנחנו שולחים ללקוחות התראות כשהם מגיעים ל-80% ו-95% מהחבילה, ומציעים להם להוסיף דאטה בקלות ובמהירות."
 
 איך משפיע ה-eSIM על השוק? 
"ה-eSIM ביטל את החסם שהיה קיים בעבר עם כרטיסי הסים הפיזיים. היום הלקוח יכול להחליף ספקי תקשורת בצורה קלה, רק באמצעות סריקת ברקוד. בנוסף, ה-eSIM מסייע ללקוחות להימנע מתשלום מחירים מופרזים על חבילות גלישה לחו"ל. לדוגמה, במקום לשלם 250 שקלים על חבילת גלישה של 50GB ל-30 ימים, אנחנו מציעים חבילת 4GB במחיר של 9 דולר לשהות של עד 7 ימים. זהו שינוי משמעותי בשוק."
 
האם נראה טלפונים ללא כרטיס SIM פיזי בעתיד? 
"המציאות הזו כבר קיימת. כל מכשירי אפל בארה"ב כיום משווקים רק עם eSIM, ומגמת המעבר הזו צפויה להתפשט גם לאירופה. סמסונג עדיין מתעכבת על המעבר הזה, אך ברור שהעולם הולך לכיוון של eSIM בלבד."
 
כמה מגה ישראלי ממוצע צורך בחו"ל? 
"הישראלי הממוצע צורך בין 300 ל-400 מגה ביום במהלך שהות בחו"ל."
מהם הטיפים שחשוב לדעת לפני רכישת חבילת גלישה? 
"חשוב לרכוש מחברה שאתם מכירים וסומכים עליה, כי יש המון הונאות בתחום. בנוסף, כדאי לוודא שה-eSIM עובד כראוי בארץ לפני היציאה לחו"ל. לא כדאי להמתין לרגע האחרון ולגלות בעיות בהפעלה כשהגעת כבר ליעד. חשוב גם לבחור חבילת גלישה שמתאימה לצרכים שלכם, ולא להסתפק בנפח גלישה גדול מדי. תמיד ניתן להוסיף דאטה אם צורכים יותר ממה שציפיתם."
מה התכניות שלכם ל-2025? 
"אנחנו מקווים שהמלחמה תסתיים במהרה ושהמצב יחזור לשגרה. בהנחה שהתיירות תחזור, אנחנו מתכננים להמשיך ולהגדיל את הפעילות שלנו בארץ ובעולם. נרחיב את הפעילות שלנו לשווקים חדשים, נשיק מוצרים חדשים שמתאימים לארגונים ולחברות בכל הגדלים, ונתחיל שיתופי פעולה עם חברות תעופה, חברות תיירות, חברות ביטוח ועוד. אנחנו שואפים להמשיך לספק חוויית משתמש איכותית, עם גאווה ישראלית."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה