כסף וצרכנות

מאסק הודיע כי טסלה לא תקבל יותר ביטקוין וריסק את ערכו של המטבע

מנכ"ל חברת הרכב הודיע כי יושעה השימוש בקריפטו לאור הביקורת ההולכת וגוברת לגבי אופן "כריית" הביטקוין באמצעות כמויות עצומות של חשמל המופק באמצעות דלקים מאובנים. כמה איבד מערכו המטבע הדיגיטלי המוביל?
כפיר אדר | 
אילון מאסק דוגקוין (צילום ויקיפדיה עריכה אייס)
טסלה כבר לא תקבל ביטקוין כאמצעי תשלום לרכישת רכב, כך אמר הלילה (בין רביעי לחמישי) המייסד ומנכ"ל החברה אילון מאסק, וציין את החששות הסביבתיים המתארכים זמן רב למהפך מהיר בעמדת החברה בנושא המטבע הקריפטוגרפי.
המטבע הדיגיטלי המוביל צנח ביותר מ-10 אחוזים לאחר שמאסק צייץ את החלטתו להשעות את השימוש בו, פחות מחודשיים לאחר שטסלה החלה לקבל את המטבע הדיגיטלי הגדול בעולם לתשלום. מטבעות קריפטוגרפיים אחרים, כולל אתריום, צנחו גם הם לפני שחזרו לקרקע מסוימת בסחר באסיה.
 
השימוש בביטקוין לרכישת כלי הרכב החשמליים של טסלה הדגישו את הדיכוטומיה בין המוניטין של מאסק כאיש איכות הסביבה לבין השימוש בפופולריות שלו ובמעמד שלו כאחד העשירים בעולם לתמוך במטבעות קריפטוגרפיים. חלק מהמשקיעים בטסלה, יחד עם אנשי איכות הסביבה, מתחו ביקורת הולכת וגוברת לגבי אופן "כריית" הביטקוין באמצעות כמויות עצומות של חשמל המופק באמצעות דלקים מאובנים.
טסלה חשפה רק בפברואר האחרון שהיא קנתה 1.5 מיליארד דולר ביטקוין, לפני שקיבלה את התשלום עבור מכוניות בחודש מרץ, והניעה זינוק של כ-20 אחוזים בקריפטו. טסלה תשמור על אחזקות הביטקוין שלה עם התוכנית להשתמש בקריפטוגרפיה ברגע שיעבור כרייה למקורות אנרגיה בר קיימא יותר, אמר מאסק.
בקצב הנוכחי, "כריית" ביטקוין כזו זוללת כמות זהה של אנרגיה מדי שנה כמו שעשתה הולנד בשנת 2019, כך עולה מהנתונים האחרונים הקיימים מאוניברסיטת קיימברידג 'וסוכנות האנרגיה הבינלאומית. יש משקיעים שמטילים ספק בשימוש בביטקוין ברכישות טסלה לפני חודשים. אנליסטים לסחר במטבע אמרו כי הציוצים של מאסק ביום רביעי היו בלתי נמנעים.
כמה מתומכי הביטקוין מציינים כי המערכת הפיננסית הקיימת - עם מליוני העובדים והמחשבים שלה במשרדים ממוזגים - משתמשת גם בכמויות גדולות של אנרגיה. מאסק חזר ואמר שהוא נשאר מאמין חזק במטבעות קריפטוגרפיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה