כסף וצרכנות

תקציב המדינה אושר לראשונה מ-2018, מי המרוויחים והמפסידים?

אחרי שלוש שנים וארבע מערכות בחירות, הממשלה החדשה אישרה את התקציב ל-2021 ו-2022 ובו סעיפים מורכבים במיוחד. משרד הבריאות, הרווחה ורע"מ הנהנות העיקריות מהלילה הלבן לקראת אישור התקציב, הצרכן הישראלי קצת פחות. כל המספרים בפנים
כפיר אדר | 
תקציב המדינה 2022-2021 (צילום פלאש 90/יונתן סינדל)
לראשונה מאז שנת 2018 ואחרי ארבע מערכות בחירות שעיכבו את הגשתו ואישורו, תקציב המדינה ל-2021 ו-2022 אושר הבוקר (שני), כאשר הממשלה הצביעה בעד אישורו אחרי לילה לבן שכלל מרתון של שיחות ומשאים ומתנים על התקציבים השונים.
הממשלה החליטה על קיצוץ של אחוז וחצי בתקציבי כל המשרדים כדי לממן את התוספות שסוכם עליהן בלילה, בשורה התחתונה: תקציב המדינה לשנת 2021 יעמוד על כ-432.5 מיליארד שקל וב- 2022 על כ-452.5 מיליארד שקל. בשנת 2021 יעמוד הגירעון על 6.8% וב-2022 על 3.9%.
המרוויחים: ניצן הורוביץ רשם הישג עבור משרדו, משרד הבריאות, כאשר אחרי מו"מ עיקש הגדיל את התקציב ב-2 מיליארד שקל, מה שסייע להרחבת סל התרופות בכ-600 מיליון שקל. תחילה הוא דרש 2.5 מיליארד שקל, בעוד באוצר הציעו כמחצית ובסופו של דבר הסכימו הצדדים על הסכום שנקבע.
כמו כן, בהמשך לסיכום הקואליציוני עם מפלגת רע"מ, בחדר שיועד למנסור עבאס במשרד ראש הממשלה, התנהל את המו"מ על התקציב לחברה הערבית והוחלט כי 30 מיליארד שקל יוקצו לתוכנית חומש, 20 מיליארד לשיפור התשתיות ו-2.5 מיליארד לתוכנית מיגור הפשיעה במגזר הערבי.
בנוסף, במהלך דיוני התקציב, הוחלט על תוספת של מיליארד שקל למשרד הרווחה, כאשר 105 מיליון שקל יתווספו לתוכנית למאבק אלימות במשפחה ובמקביל תקציב התוכנית לביטחון תזונתי יעלה ליותר מ-100 מיליון שקל. בנוסף, מאות מיליונים נוספים יגיעו לפיתוח מסגרות רווחה ושירותים לאזרחים ותיקים. גם משרד הביטחון צפוי להגדלה בתקציבו.
המפסידים: עם העלאת המיסים על כלים חד פעמיים, שתייה ממותקת ובקרוב גם החשמל והמים, הישראלי הממוצע יכול למצוא את עצמו בעמדת המפסיד. הגרעון בעקבות הקורונה מצריך את המדינה לבצע צעדים נרחבים להקטנתו וזאת דרך העלאה של תשלומים אותם המדינה גובה בדרך קבע. והנשים? גיל הפרישה יעלה ל-65, בשורה שעשויה להתקבל ברגשות מעורבים.
בתוך חוק ההסדרים ניתן להבחין בסעיף שיעלה את מחירי הנסיעה הציבורית בעיקר בפריפריה, דבר שישפיע ישירות על בני נוער כדי לחסוך 250 מיליוני שקלים בשנה למדינה. עוד בחוק ההסדרים: על כל ביקור אצל רופאת נשים תצטרך המטופלת לשלם 20 שקלים. זה למעשה מס על ביקור אצל רופא, דבר תקדימי שלא היה לפני כן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה