כסף וצרכנות

תקציב המדינה לקראת אישור, זו התוספת שמשרד הבריאות יקבל

אחרי לילה לבן של דיונים ארוכים, ניצן הורוביץ השיג למשרדו 2 מיליארד שקל נוספים, משקד הרווחה יקבל תוספת של מיליארד שקל, במשרדו של ראש מפלגת רע"מ מנסור עבאס הוחלט כיצד לחלק את 53 מיליארד השקלים שקיבל

מערכת ice |  3
תקציב המדינה (צילום פייסבוק/אביגדור ליברמן, גלעד קוולרצ'יק, פלאש 90/יונתן סינדל)
אחרי לילה ארוך שבו לא הצליחו המשרדים השונים להגיע לסיכומים וההצבעה שאמורה הייתה להתקיים הלילה (בין ראשון לשני) נדחתה לשעות הבוקר המוקדמות, ישראל בדרך לתקציב לשנת 2021 והוא עתיד להיות מאושר בדקות הקרובות. ישיבת הממשלה לקראת סיום ומזכירות הממשלה נערכת להצבעה. כל פרטי התקציב סוכמו והתקציב יועבר בחזרה למשרד האוצר כדי להכין אותו להצבעה בכנסת.
גורמים כלכליים שנוכחים בישיבה אומרים כי הישיבה המרתונית הייתה עניינית ועסקה בצרכים של כל משרד כך למשל משרד הבריאות שצריך להתמודד עם הקורונה והגדלת מיטות האישפוז במחלקות הפנימיות שסובלות ממצוקה קיבלו מענה בתקציב.
על פי הדיווחים מהכנסת, הושגה פשרה על תקציב הבריאות, כאשר שר הבריאות ניצן הורוביץ דרש תוספת של 2.5 מיליארד שקלים למשרדו, אך במשרד האוצר רצו לתת פחות מחצי מהסכום שביקש. בסופו של מו"מ סוכם על תוספת של שני מיליארד שקל לבריאות.
 
במהלך דיוני התקציב, הוחלט על תוספת של מיליארד שקל למשרד הרווחה, כאשר 105 מיליון שקל יתווספו לתוכנית למאבק אלימות במשפחה ובמקביל תקציב התוכנית לביטחון תזונתי יעלה ליותר מ-100 מיליון שקל. בנוסף, מאות מיליונים נוספים יגיעו לפיתוח מסגרות רווחה ושירותים לאזרחים ותיקים.
בהמשך לסיכום הקואליציוני עם מפלגת רע"מ, בחדר שיועד למנסור עבאס במשרד ראש הממשלה, התנהל את המו"מ על התקציב לחברה הערבית והוחלט כי 30 מליארד שקל יוקצו לתוכנית חומש, 20 מליארד לשיפור התשתיות ו-2.5 מליארד לתוכנית מיגור הפשיעה במגזר הערבי.
התקציב שמתמודדת איתו ממשלת האחדות הוא נפיץ, אפילו נפיץ מאוד. עד כה יש זעם רב בקרב הציבור על העלאת המיסים, החקלאים זועמים על הרפורמה לפתיחת הייבוא והקלת הרגולציה וכן בעוד שלל נושאים הממשלה סופגת ביקורת על העלאת יוקר המחייה, בניגוד למה שהתחייבו לו כשנכנסו למשרדים השונים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שוד אזרחי המדינה.מה תקציב לשוד עם???
    יוסי ארגואן 08/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שוד העם הגדול בעולם.מכסים מיסים הכי גבוהים בעולם.למען פנסיות תקציביות משכורות הזויות שיירות רכבים ומאבטחים לכל ליצן.פחדן.די נמאסתם כל כל מהר.לכו הביתה אתם השבכ הגזען.והתקשורת שופרות פרבדה
    סגור
  • 2.
    לקרוא ולבכות לבכות ולקרוא. הערבים אוכלים
    אותנו ואנחנו משרישי. 08/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לערבים 78 מדינות ואנחנו הטאמבלים נותנים להם עוד ועוד כסף אדמות תפקידים. מספיק.. צריל לדלל את מספרם ושילכו מפה.
    סגור
  • 1.
    לקרוא ולבכות לבכות ולקרוא. הערבים אוכלים
    אותנו ואנחנו משרישי. 08/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לערבים 78 מדינות ואנחנו הטאמבלים נותנים להם עוד ועוד כסף אדמות תפקידים. מספיק.. צריל לדלל את מספרם ושילכו מפה.
    סגור