כסף וצרכנות

זו המדינה האירופית הראשונה שבוחנת מטבע קריפטו

ניסוי ראשון מסוגו שנערך לאחרונה בשווייץ הוכיח ששימוש במטבע קריפטוגרפי יכול לעזור גם לבנקים לעבוד במהירות וביעילות חסרות תקדים. האם אנחנו עומדים בפני קבלה של הקריפטו על ידי הבנקים והממשלות?
מערכת ice |  7
קריפטו (צילום freepik)
ניסוי שנערך בשווייץ בימים האחרונים של 2021 בחן לראשונה לעומק שימוש במטבע קריפטוגרפי להעברות בין בנקים.
בניסוי, שנערך על ידי הבנק המרכזי של שווייץ במסגרת מה שזכה לשם "פרויקט הלווטיקה" (שמה הרומאי-לטיני של שווייץ, שמופיע גם על הפרנק), השתתפו חמישה בנקים מסחריים גדולים: UBS, קרדיט סוויס, גולדמן זאקס, סיטיגרופ ו-Hypothekerbank, כמו גם הבנק הבינלאומי BIS והבורסה השווייצרית SIX, ספקית מרכזית של שירותי תשתית כלכליים במדינה.
 
הניסוי נערך במשך שלושה ימים, ובחן העברות כספים גדולות בין בנקים בתוך שווייץ ומחוצה לה, בסכומים שנעו בין 100,000 ל-5 מיליון פרנקים. במסגרת דימוי (סימולציית) ההעברות, הוכרז כי הניסוי הוכיח שניתן לבצע פעולות כאלו באופן מיידי וקל באמצעות מטבע המבוסס על פרוטוקול קריפטוגרפי.
בְֶּנוּאַה קרי, ראש מרכז החדשנות ב-BIS, אמר כי "הדגמנו שחדשנות יכולה להירתם לשימור האלמנטים הטובים ביותר של המערכת הכלכלית הנוכחית, כולל יישוב (עסקאות) בכסף של בנק מרכזי, במקביל לפתיחה אפשרית של יתרונות חדשים".
המטבע שנבחן הוא כנראה כזה שנוצר במיוחד, כהקדמה למעין מטבע בין-בנקאי מרכזי שיופעל על ידי הבנקים המרכזיים בשווייץ, אולי בשיתוף פעולה עם בנקים בשאר העולם.
בנקים וממשלות ברחבי העולם מתייחסים כיום לקריפטו בחשדנות רבה. מצד אחד, הם רוצים להוויח ממנו ולפקח עליו, אך מצד שני חוששים מההשלכות של מטבעות מבוזרים שאף גורם בודד לא יכול לשלוט עליהם. למרות זאת, במקומות רבים נבחן השימוש במטבעות קריפטוגפיים המנוהלים על ידי בנקים מרכזיים של מדינות, גם כדי להתחרות במטבעות הקריפטוגרפיים הקיימים וגם כדי לייעל העברות בנקאיות, כפי שהוכח שניתן לעשות בניסוי הזה.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הכתבה מטעה לחלוטין. זה לא שהם בוחנים מטבע מבוזר. ההפך ה
    ישראל שפי 01/2022/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מטבעות cbdc, דהיינו, מטבעות דיגיטליים מבוססי בלוקצ'יין, של בנק מרכזי, באים להחליף את הכסף המזומן, וניתנים למעקב ע"י השלטונות ו*כל* הפרטיות של *כל* החלפות הכספים של ידים פרטיות יעלמו, דהיינו יתכן שנאלץ לשלם מיסים על פעולה כמו לאסוף כסף למתנה לחבר בעבודה או הלוואה בין אחים. וזאת פרטיות שמטבעות קריפטוגרפים *מבוזרים* מנסים להלחם עליה.
    סגור
  • איזה אלוף
    איציק 01/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבת מדויק והלוואי שעוד אנשים יראו זאת כי יש פה הטעיה
    סגור
  • 2.
    מעניין איזה פרוטוקול הם ביצעו את הניסוי ? (ל"ת)
    רוני 01/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • הם מיצרים cbdc, דהיינו מטבע מרכזי מפוקח
    קצת.מבין 01/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שלותן להם 100% שליטה על ההון הפרטי של האזרחים. ובכך הופכים את האזרחים ל"נתינים" והדמוקרטיה כפי שאנחנו מכירים אותה - לפח.
    סגור
  • 1.
    קריפטו
    אלי 01/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עם בנקים יכניסו מטבעות שהם מייצרים אז זה בסדר.אבל צריך להוציא מחוץ לחוק את הדברים שקוראים עצמם מטבע קריפטו של כול מיני נוכלים.
    סגור
  • כי ממשלות ובנקים הם לא נוכלים?
    אריאל 01/2022/14
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ברגע שתבין שעם עצמאות באה אחריות תבין את הגדולה של הקריפטו.
    סגור
  • כל מילה בסלע (ל"ת)
    יואב 01/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור