כסף וצרכנות

הסינים שולחים מכולות ריקות? אלה הנתונים המפתיעים בתובלה הימית

ברקע הדיווחים על בעיות בשרשראות אספקה שמעסיקים את העולם בחודשים האחרונים, דו"ח היצוא של מכולות מהנמלים הגדולים בארה"ב חושף עליה בהיקף המכולות הריקות שעוזבות את הנמלים
מערכת ice |  4
פריקת מכולות נמל אשדוד (צילום פלאש 90)
שתי חברות מובילות סיניות שולחות יותר מכולות יצוא ריקות מאשר מכולות יצוא עמוס משני הנמלים הגדולים ביותר בארצות הברית, על פי ניתוח CNBC של נתוני סחר בלעדיים.
הניתוח הקיף את נתוני המכולות ל-2020 ו-2021 מנמל לוס אנג'לס, נמל לונג ביץ', מכס ארה"ב ו-IHS Markit PIERS נתוני ייצוא. PIERS עוקב אחר רישומי משלוח מטענים של מכס ארה"ב. שתי החברות המובילות שהובילו יותר מכולות ריקות מאשר יצוא ארה"ב עמוס מנמל לוס אנג'לס היו OOCL, שבסיסה בהונג קונג, וחברת האם שלה, COSCO, שבסיסה בשנחאי.
OOCL רשמה ירידה של 35.1% בייצוא הטעון ועלייה של 104.1% במכולות הריקות. COSCO הובילה עלייה של 4% במכולות עמוסות לעומת עלייה של 104.6% במספר הריקים.
"על פי נתוני התעשייה, הייצוא מהחוף המערבי של ארה"ב נמצא במגמת ירידה מאז 2019, עקב מגוון גורמים כולל שינויים בביקוש בשוק", אמר OOCL. "המרכז הראשי של OOCL בחוף המערבי הוא טרמינל המכולות של לונג ביץ'. מסיבות של יעילות ועלות, במידת האפשר, החלפנו מטען ממגוון נמלים למשלוח דרך לונג ביץ', מה שהוביל בהכרח לירידה בתפוקה שלנו באלה".
 
ניתוח נתוני נמל לונג ביץ' העלה כי OOCL הגיעה בראש הרשימה עם ירידה של 3.2% בייצוא הטעון לעומת עלייה של 31.61% בייצוא הריק. הממצאים מגיעים בעקבות הדיווח של נמל לוס אנג'לס על ירידה נוספת בייצוא, בחודש מרץ. הנמל ראה ירידה בייצוא הטעון במהלך 37 מתוך 39 החודשים האחרונים. הייצוא של ארה"ב מהנמל ירד לרמה הנמוכה ביותר מאז 2002. כמו כן, היצוא של ארה"ב מנמל לונג ביץ' הסמוך ירד לרמה הנמוכה ביותר מאז 2009.
הוועדה הימית הפדרלית, הסוכנות הממשלתית המופקדת על הגנה על הסחר הימי של ארה"ב באמצעות רגולציה, הודיעה לאחרונה שהיא מרחיבה את הביקורת שלה על נוהלי הסחר של נושאות האוקיינוס הגדולות וגם של המובילים הקטנים החדשים שהחלו לפעול ב-2021.
הקונגרס נמצא בתהליך של חידוש חוק השילוח משנת 1984 כדי לאסור על מה שה-FMC מתאר כדחיות יצוא בלתי סבירות. גם הבית וגם הסנאט העבירו ברוב מכריע את הגרסאות שלו להצעת החוק. מקורות אמרו ל-CNBC כי מתקיימים דיונים למיזוג הצעות החוק לכדי חתיכת חקיקה אחת שהנשיא ג'ו ביידן צפוי לחתום עליה.
"אם הדיווחים האלה נכונים, זו הוכחה מדאיגה לכך שהיצרנים של אמריקה - נתלים לייבוש בצורה לא הוגנת", אמר סנטור ג'ון ת'ון, R-S.D., על CNBC של CNBC אָנָלִיזָה. "זה גם מגביר את הדחיפות של הקונגרס לפעול על פי חוק הרפורמה שלי בספנות האוקיינוס, שאושר פה אחד על ידי הסנאט ויעזור ליישר את מגרש המשחקים עבור היצואנים שלנו ולתת יותר סמכויות לסוכנויות פדרליות שיכולות לחייב את המובילים הללו באחריות". ת'ון, הרפובליקאי השני בדירוג הגבוה ביותר בסנאט, הגיב לאחר שבדק את הנתונים של CNBC. הוא היה שותף בחסות החקיקה עם הסנאטורית איימי קלובושאר, די-מין.
נציב ה-FMC, קרל בנצל, סקר דוחות סחר של יצואניות חקלאות ואמר כי חוק הספנות ברור לגבי עסקאות סחר כפולות של מובילי אוקיינוס, "סעיף 41104(א)(10) אומר שמובילים רגילים באוקיינוס אינם יכולים 'לסרב באופן בלתי סביר להתמודד או לנהל משא ומתן ,'" הוא אמר. הסיבות של מובילי אוקיינוס למשלוחים חזרה של מכולות ריקות לעומת אלה עמוסות מיצואנים אמריקאים הן פיננסיות באופיים.
לפי המדד הבלטי של Freightos, מכולות היוצאות מסין לכיוון החוף המערבי והמזרחי מתומחרות במעל 15,000 דולר למכולה. היצוא של ארה"ב אינו קובע את המחיר הזה. מכולות שיוצאות מהחוף המערבי לסין מתומחרות בקצת יותר מ-1,000 דולר. העומס בנמלים סיניים וארה"ב כאחד הוסיף לפער הסחר, מכיוון שמובילים מעבירים יותר מכולות ריקות בחזרה לסין כדי שניתן יהיה להשתמש בהן בנתיב הרווחי יותר.
"הרגשתי יותר ויותר מודאג מהפער המתרחב בין מטעני יבוא המגיעים בעיקר מסין, לבין יצוא מארה"ב", אמר בנצל. "הסטטיסטיקה האחרונה שסקרתי הראתה את הפער הרחב ביותר בין משלוחי יבוא ליצוא מאז 2008".
לדבריו, הוא מודאג מכך שהחברות מביאות יבוא לארה"ב בשל שיעורים גבוהים, מבלי שאפילו חשבו על משלוח יצוא מארה"ב. את חוסר האיזון בייצוא ראו גם חברות אחרות כמו Mediterranean Shipping Co, שהייתה בבעלות המיליארדרים השוויצרים ג'אנלואיג'י ורפאלה אפונטה; יאנג מינג שבסיסה בטייוואן; והפג לויד מחוץ לגרמניה. גם M-S-C ויונדאי Merchant Marine דיווחו על העדפה של הובלת יצוא ריק על פני יצוא עמוס.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    נדמה לי או שאתם מתרגמים כתבות באמצעות גוגל טרנסלייט????
    איתמר 04/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בלתי ניתן לקריאה או הבנה
    סגור
  • 3.
    בעיות האספקה העולמיות
    ע 04/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נובעות בין השאר ממחסור במכולות ריקות בנמלים בעולם. יש כמות סופית של מכולות בעולם. בגלל הסגרים מכולות ריקות לא חזרו לארץ מוצאן וזה ייצר מחסור במכולו. ועליה דרמטית במחיר המכולה. שליחת מכולות ריקות הוא כנראה צעד לנסות להוריד את המחירים ולאפשר ייצוא...
    סגור
  • 2.
    מהסינים יש להזהר.
    קורמורן 04/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הם יאספו אצלם כמויות אדירות של מכולות וכשמישהי יזדקק להן, זה יעלה לו ביוקר.
    סגור
  • 1.
    חחח
    כמה שטויות .. 04/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צריך להחזיר את הרייקות 'איך שהוא' ?? טיפשים
    סגור