השוק

ארצות הברית סופגת זינוק מחירים: הנפט נוגע בשיא

התייקרות הנפט מגיעה לכיס של האמריקאים וברחבי המדינה נרשמים שיאי מחירים לגלוi נפט. המחיר זינק ב-9 סנט מאז אתמול והגיע לרמה זהה לזו שנרשמה במשבר של 2008
מערכת ice |  1
מחירי הנפט (צילום vecteezy)
מחירי הנפט מתחילים להכות בשווקים בעולם ובארצות הברית המחיר הממוצע לגלון גז רגיל הגיע ביום ראשון לשיא במחיר כשנעמד ברמה של 4 דולר, הרמה הגבוהה ביותר מאז 2008. העליה מגיעה כמובן ברקע המתקפה של רוסיה על אוקראינה. בזמן שוורן באפט חוגג על הסיפור, הכיס האמריקאי מרגיש את המחירים היטב.
הממוצע בארה"ב עומד כעת על 4.01 דולר, עלייה של 9 סנט לגלון מאז הרמה שנרשמה אתמול (שבת) בשבת, ומדובר בעלייה של 47 סנט, או 13%, מאז לפני שרוסיה פלשה לאוקראינה לפני 11 ימים.
העליות היומיות בסוף השבוע גדולות מכל זינוק של יום אחד במחיר מאז העליות שנרשמו בעקבות הוריקן קתרינה שהתחולל בחוף המפרץ של ארה"ב ופגע בחלק גדול מאזורי הנפט והגז של המדינה ב-2005, מה שגרם למחירים להמריא.
יחד עם זאת, דיווחים בארה"ב מציינים כי ברחבי המדינה יש עדיין כמה חלקים שבהם המחיר של 4 דולר לגלון גז עדיין נדיר. בחלק הגדול של מדינות מרכזיות, מצפון דקוטה דרומה עד טקסס, הממוצעים אינם גבוהים מ-3.71 דולר לגלון.
יחד עם זאת הצפי הוא שגם שם המחירים יתחילו לזנק. המחירים עולים במהירות בכל מקום והממוצע הנמוך ביותר במדינה הוא במיזורי, שם נטול עופרת עומד על 3.60 דולר לגלון. אבל גם כאן מדובר בעלייה של 28 סנט, או 8%, רק בשבוע האחרון.
 
יש כעת 18 מדינות, כולל וושינגטון די.סי., שבהן המחיר הוא  4 דולר ויותר. לכל הצפון מזרח ואמצע האטלנטי, כמו גם החוף המערבי, נבאדה, אריזונה, אילינוי, אלסקה והוואי יש ממוצעים במדינה של  4 דולר ומעלה. ושלוש מדינות נוספות, פלורידה, מישיגן ואינדיאנה, נמצאות במרחק של פחות מחצי סנט מהרף של 4 דולר.
המחירים הגבוהים ביותר נרשמים בקליפורניה, שם הממוצע עומד על מחיר שיא של 5.29 דולר לגלון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מחיר מטורף
    צחי 03/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמעט 70 אחוז מהמחיר בישראל, זה הרבה מאוד כסף לאמריקאים שנוסעים מרחקים גדולים.
    סגור