כסף וצרכנות

האינפלציה חוגגת בארצות הברית: שיא של 30 שנה

האינפלציה עלתה בקצב שנתי הגבוה ביותר מזה 30 שנה. מזכירת האוצר האמריקאית משדרת אופטימיות: "אני חושבת שנראה חזרה לרמות הקרובות ל-2%"
מערכת ice | 
גו ביידן (צילום Official portrait of United State)
האינפלציה השנתית בארה"ב עלתה בקצב המהיר ביותר מזה יותר מ-30 שנה במהלך ספטמבר למרות ירידה בהכנסה לנפש, כך דיווח משרד המסחר של ארצות הברית אתמול (שישי).
על פי מדד מחירי ההוצאות לצריכה אישית, כולל מזון ואנרגיה, עלה ב-0.3% בחודש, מה שדחף את העלייה משנה לשנה ל-4.4%. זה הקצב המהיר ביותר מאז ינואר 1991.
בנטרול עליית מחירי המזון והאנרגיה, האינפלציה עלתה ב-0.2% לחודש, בהתאם להערכת דאו ג'ונס, ו-3.6% לתקופה של שנה, ללא שינוי מאוגוסט אך שברה שיא מאז מאי 1991. הפדרל ריזרב נותן עדיפות להוצאות צריכה אישיות מבין האמצעים שבהם הוא משתמש לטיפול באינפלציה.

קפיצת האינפלציה המתמשכת הגיעה כאשר ההכנסה האישית ירדה ב-1% בספטמבר, יותר מהצניחה הצפויה של 0.4%. הוצאות הצרכנים עלו ב-0.6%, בהתאם להערכות בוול סטריט. שיעור האינפלציה הראשי נדחף על ידי עלייה של 24.9% בעלויות האנרגיה ועלייה של 4.1% במזון. עליית מחירי השירותי עלתה ב-6.4% לעומת השנה בעוד מחירי הסחורות עלו ב-5.9%.
האינפלציה וההכנסה מגיעים כאשר הפד מתמודד עם הספק של מחירים גבוהים יותר וצמיחה נמוכה יותר. התוצר המקומי הגולמי עלה בקצב שנתי של 2% בלבד ברבעון השלישי, האיטי ביותר מאז החלה ההתאוששות לאחר מיתון שהסתיים באפריל 2020. גם עלויות הפיצויים טיפסו, ועלו ב-1.3% ברבעון השלישי, לפני האומדן של 0.9%, כך דיווח משרד העבודה האמריקאי. זה הביא את העלייה משנה לשנה ל-3.7%, מעט גבוה מהרבעון הראשון וההאצה המהירה ביותר מאז הרבעון השני של 2002. השכר עלה ל-4.6%, לעומת 2.7% מספטמבר 2020.

מוקדם יותר, אמרה מזכירת האוצר ג'נט ילן, יו"ר הפד לשעבר, כי היא עדיין מצפה שהאינפלציה תתפוגג, למרות שהיא ובכירים אחרים הודו כי היא הייתה מתמשכת ונמשכת יותר מהצפוי.
"האינפלציה משנה לשנה נשארת גבוהה ותהיה במשך זמן מה רק בגלל מה שכבר קרה בחודשים הראשונים של השנה", אמרה ילן לאתר CNBC מרומא ומפסגת ה-G-20. "אבל התעריפים החודשיים אני מאמינה שירדו במחצית השנייה של השנה. אני חושבת שנראה חזרה לרמות הקרובות ל-2%". ילן ציינה שלצרכנים יש רמות גבוהות של חיסכון ומזומנים שלדבריה אמורים להגביר את הצמיחה קדימה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה