השוק

וורן באפט מנצל את זינוק הנפט: איפה השקיע מיליארדים?

וורן באפט טען שאין השקעה שקורצת לו באופק, אבל בסוף השבוע נראה ששינה את דעתו והחליט לזנק על המציאה של שוק הנפט בהשקעה של חמישה מיליארד דולר 
מערכת ice |  1
וורן באפט מנצל את זינוק הנפט (צילום pexels, טוויטר/ AppleInsider)
במכתב השנתי שלו לבעלי המניות שפורסם לפני פחות משבוע, וורן באפט התלונן שהוא יכול "למצוא מעט דברים מרגשים" בשוקי המניות. עם זאת, הגשת דיווח חדשה לרשות ני"ע של ברקשייר מאתמול (שישי) חשפה שבברקשייר האת'ווי, החזירו לכוונת את ענקית הנפט אוקסידנטל פטרוליום.
לפי דיווח של ה-CNBC בעניין, נכון ליום שישי, ברקשייר מחזיקה ב-91.2 מיליון מניות רגילות של ענקית הנפט. השווי של היקף המניות הזה הוא  5.1 מיליארד דולר בנעילת הלילה של 56.15 דולר. המניה עלתה היום ב-18% וב-45% השבוע - תמורה הגיונית ביחס לעליות מחירי הנפט, שזינק לסביבות 115 דולר חבית בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה.
החברה זינקה יחד עם שוק הנפט כולו וברקשייר של באפט רכשה יותר מ-61 מיליון מהמניות שנמצאות כעת בתיק שלה נרכשו ביום רביעי, חמישי והיום, במחירים שנעים בין 47.07 ל-56.45 דולר. שאר 29 מיליון המניות נרכשו השנה ביום שלישי או לפני כן.
ברקשייר מחזיקה רק בסביבות 9% מהמניות הרגילות של אוקסידנטל. אבל יש לה גם צווים לרכישת עוד 83.9 מיליון מניות ב-59.62 דולר. למרות שהצווים לא מומשו, למטרות הטריגר עבור הדיווח לרשות ני"ע יש לספור אותם, מה שמעמיד טכנית את ההחזקה של ברקשייר על יותר מ-17%.
 
ברקשייר קיבלה צווים אלה כחלק מעסקה שכללה מה שהיה, למעשה, הלוואה של 10 מיליארד דולר ב-2019 לאוקסידנטל כדי לעזור לה לרכוש את Anadarko תמורת 38 מיליארד דולר.
ההלוואה, בדמות רכישת מניות בכורה על ידי ברקשייר, מחייבת את אוקסידנטל לשלם דיבידנד של 8% בשנה. זה מגיע ל-200 מיליון דולר בכל רבעון. בזמנו, באפט אמר ל-CNBC שזה הימור שמחירי הנפט יעלו בטווח הארוך.
ברקשייר רכשה נתח קטן יחסית של קצת פחות מ-19 מיליון מניות במחצית השנייה של 2019. זה היה מוערך בכ-780 מיליון דולר נכון לסוף אותה שנה. בטווח הקצר יותר, באפט הימר על מחירי הנפט לא הצליח במיוחד כאשר הם קרסו בתחילת 2020 עקב תחילת מגיפת ה-COVID-19.
כדי לחסוך במזומן, אוקסידנטל ביצעה את תשלומי ההלוואות ברבעון הראשון והשני לברקשייר בצורה של מניות. ברקשייר קיבלה 17.3 מיליון מניות ברבעון הראשון ו-11.6 מיליון מניות ברבעון השני.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שווה בדיקה
    אבי 1 03/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוט כבלים מעלה מחירים 30% ללא ידיעת הלקוח בשיטת המצליח . תבדקו .
    סגור