השוק

וורן באפט מתפוצץ וחושף: זה הג'וקר שלו

האורקל מאומהה  חשף במכתב השנתי שלו למשקיעים כי חברת אפל היא הג'וקר החדש שלו כשהגדיר אותה אחת מארבעת החברות הגדולות שמובילות את בית ההשקעות שלו ברקשייר הת'אוויי
מערכת ice | 
וורן באפט (צילום טוויטר/ וורן באפט, pixabay)
וורן באפט טען שהוא מחשיב כעת את ענקית הטכנולוגיה אפל כאחת מארבעת עמודי התווך המניעים את ברקשייר האת'ווי, בית ההשקעות אותו ייסד ומוביל אותו ב-50 השנים האחרונות.
במכתב השנתי שלו לבעלי המניות שפורסם היום (שבת), אגדת ההשקעות כתב את אפל תחת הכותרת "ארבעת הענקים שלנו" ואף כינה את החברה כ"שנייה בחשיבותה" אחרי אשכול הביטוחים של ברקשייר, הודות למנכ"ל שלה. "טים קוק, המנכ"ל המבריק של אפל, מתייחס בצורה נכונה למשתמשים במוצרי אפל כאהבתו הראשונה, אבל כל שאר המחוזות נהנים גם מהמגע הניהולי של טים", נכתב במכתב.
"האורקל מאומהה" הבהיר שהוא מעריץ של אסטרטגיית הרכישה החוזרת של קוק, וכיצד היא מעניקה לברקשייר בעלות מוגברת על כל דולר מהרווחים של יצרנית האייפון מבלי שהמשקיע יצטרך לנקוף אצבע.
 
"אפל - סגנית האלופה ענקית שלנו לפי שווי השוק שלה בסוף השנה - היא סוג אחר של החזקה. כאן, הבעלות שלנו היא רק 5.55%, לעומת 5.39% שנה קודם לכן", כתב באפט במכתב והסביר. "הגידול הזה נשמע כמו תפוחי אדמה קטנים. אבל קחו בחשבון שכל 0.1% מהרווחים של אפל ב-2021 הסתכמו ב-100 מיליון דולר. לא הוצאנו כספים בברקשייר כדי להשיג את ההצטרפות שלנו. הרכישות החוזרות של אפל עשו את העבודה".
ברקשייר החלה לקנות מניות של אפל ב-2016 בהשפעת יועצי ההשקעות של באפט טוד קומבס וטד וושלר. עד אמצע 2018, הקונגלומרט צבר בעלות של 5% על יצרנית האייפון, נתח שעלה 36 מיליארד דולר. כיום, ההשקעה של אפל שווה יותר מ-160 מיליארד דולר, כשהחברה תופסת 40% מתיק המניות של ברקשייר.
"חשוב להבין שרק דיבידנדים מאפל נספרים בדוחות הרווחים של ברקשייר לפי  כללי החשבונאות האמריקאים (כלומר כולל הוצאות הקשורות באופציות עובדים והנהלה) - ובשנה שעברה, אפל שילמה לנו 785 מיליון דולר מהם. עם זאת, ה'חלק' שלנו ברווחי אפל הסתכם ב-5.6 מיליארד דולר. הרבה ממה שהחברה שמרה שימש לרכישה חוזרת של מניות אפל, מעשה שאנו מברכים עליו", אמר באפט.
ברקשייר היא בעלת המניות הגדולה ביותר של אפל, מחוץ לספקי אינדקס וקרנות נסחרות בבורסה. הקונגלומרט נהנה מדיבידנדים קבועים מענקית הטכנולוגיה לאורך השנים, בממוצע של כ-775 מיליון דולר בשנה.
 
בהתבסס על נתונים שהוגשו לרשות לני"ע האמריקאית, אפל מהווה אי שם בסביבה של 40% מסך אחזקות במניות של ברקשייר האת'וויי. מעמדה של החברה באפל שווה כמעט פי שניים מאחזקותיה ביחד בבנק אוף אמריקה ובאמריקן אקספרס, אחזקות המניות השנייה והשלישית בגודלה שלה, בהתאמה. זו הבעת אמון מדהימה של אחד המשקיעים הגדולים בהיסטוריה, במיוחד בגלל שהאורקל מאומהה באופן מסורתי קצת סולד ממניות טכנולוגיה.
העסקים של אפל הופכים מורכבים יותר ויותר ונושאים כמה מסימני ההיכר של המגזר הטכנולוגי שהרתיעו את באפט וברקשייר מלבצע כמה השקעות גדולות במגזר הרחב. אבל לחברה יש גם הרבה מהתכונות שבאפט אוהב בעסקים. באופן מכריע, לאפל יש חפיר חזק והוא ללא ספק שמדובר במותג החזק ביותר בתחום המחשוב הנייד, והיא נראית ממוקמת היטב בדרך לשיאים נוספים.
בנוסף לשולי הרווח המדהימים של החברה בתחום הסמארטפונים והטאבלטים הרי שהחברה שומרת על נתח שוק משמעותי בשוק הסלולר העולמי. ואסור לשכוח את מגזר השירותים המתפתח של החברה (כמו שירותי המוסיקה, הטלוויזיה והאחסון). ברבעון השלישי, אפל דיווחה על הכנסות של 81.4 מיליארד דולר, עלייה של 36% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. בסך הכל, החברה גרפה רווח נקי של 21.7 מיליארד דולר, שהיה כמעט כפול מהסכום שנוצר בשנה הקודמת.
אפל השתמשה בעוצמת המערכת האקולוגית של החומרה הניידת שלה כדי לבנות עסקי תוכנה ושירותים מובילים בקטגוריה. לבסיס הלקוחות שלה אין תחרות בתחום התוכנה הניידת. אנשים שמשתמשים במערכת ההפעלה לנייד iOS של החברה מוציאים הרבה יותר בממוצע ממשתמשים עם מכשירים ניידים המופעלים על ידי מערכת ההפעלה אנדרואיד של Alphabet. סביר להניח שאפל תוכל להמשיך למנף את החוזק הזה כדי להניע את צמיחת המכירות והרווחים עבור שירותי ה-App Store ושירותי המנויים שלה.
החברה כבר חוותה צמיחה במניות של 172% בשלוש השנים האחרונות וכמעט 1,000% ב-10 השנים האחרונות. אבל אפל היא עסק שנבנה כדי לנצח את העתיד, והמניה ממשיכה להיות עם פוטנציאל לעליות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה