מה זה נתח שוק וכיצד מודדים אותו?

נתח שוק (Market Share) הוא החלק היחסי של חברה (האחוז) מתוך כלל המכירות שהתבצעו בקטגוריה מסוימת בשוק נתון. כלומר, נתח השוק מודד את החברה או המוצר ביחס ליתר השחקנים באותה הקטגוריה ובאותו השוק, במטרה למפות את היקף אחיזתה.
מערכת ice | 
שתי דרכים מקובלות למדידת נתח השוק הן: מדידת היקפי מכירה – כלומר סך היחידות שנמכרו על ידי החברה, חלקי סך היחידות שנמכרו בשוק הרלוונטי על ידי כלל השחקנים בקטגוריה, במסגרת תקופה נתונה. מדידת ערכי מכירה – סך ההכנסות שהניב המוצר או השירות של החברה, חלקי סך ההכנסות שהניבו המוצרים של כלל השחקנים הרלוונטיים בשוק.
לדוגמה חברה מכרה בשנה כמות של כ - 10 מיליון יחידות מוצר בשווי 50 מיליון דולר. באותה השנה נמכרו בשוק כולו כ - 100 מיליון יחידות של מוצרים מאותה הקטגוריה, בשווי כולל של 200 מיליון דולר. במדידה על פי היקפי מכירה, החברה אוחזת בנתח שוק של 10%. לעומת זאת, במדידה על פי ערכי מכירה, נתח השוק של החברה הוא 25%.
יש לציין שנתח השוק אמנם מספק מידע יקר אודות חסינות ואחיזת החברה, אך לעיתים זהו מידע חלקי בלבד. זאת מכיוון שאופי הרכב הקהל (גיל, מגזר, מין ועוד) עליו מבוצע המחקר משפיע באופן ניכר על הממצאים העולים מן המחקר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה