קריפטו

נחשף: שודי הקריפטו לא מפסיקים לשבור שיאים

בדיקת אתר ice מעלה כי בעוד שמספר שודי הקריפטו בעולם עולה בקצב מתון יחסית, הסכומים הנשדדים מזנקים בחדות, והדרכים המאפשרות אותם מדאיגות לא פחות
יאיר מור | 
האקר אילוסטרציה (צילום מערכת אייס, freepik)
שודדי קריפטו הופכים לנועזים יותר ויותר, והסכומים שהם מצליחים לגרוף במעשי השוד שלהם מרקיע שחקים, כך חושף אתר ice מניתוח של נתוני אתר REKT, העוקב אחר שודי קריפטו מאז 2020.
מתוך 85 מעשי שוד שתיעד האתר עד היום, ניתן לראות שהקצב הממוצע של שודים הולך ועולה בהדרגה – אם כי בשיעור קל בלבד. כך, ב-2021 אירעו עד התאריך הנוכחי 12 מעשי שוד, בעוד ב-2022 המספר עלה ל-16 – כלומר בדיוק שוד אחד לשבוע בממוצע, שכן זהו השבוע ה-16 של השנה.
 
אך הנתון המדאיג יותר הוא השלל שנשדד – בעוד שב-12 השודים שבוצעו עד 24/04/2021 נגנבו נכסים בשווי כולל של 214.5 מיליון דולר, ממוצע של כ-17.9 מיליון דולר בכל שוד, השנה זינק המספר ל-1.37 מיליארד דולר במצטבר, ממוצע של 85 מיליון בכל שוד. מדובר בעלייה של כ-375%. די לציין שבחמישייה המובילה של השודים הגדולים בהיסטוריה, שלושה (מקומות 1, 3 ו-5) הם מהשנה, ורק שניים מהשנה שעברה (אם כי בחמישייה השנייה רק שוד אחד הוא מהשנה, וארבעה מ-2021), כדי להבין שכמעט כל שוד השנה מתברג בצמרת השודים הגדולים בהיסטוריה של תחום הקריפטו.
מקס גלקה, מנכ"ל חברת ניתוח נתוני הקריפטו Elementus, אמר לוול-סטריט ג'ורנל כי אחד הגורמים המובילים לעלייה המדאיגה בכמות הקריפטו הנשדדת בעולם היא שההאקרים למדו לתעדף פרוטוקולים חדשים שטרם נבחנו באופן מעמיק, וחברת הניתוח Chainalysis הוסיפה כי לרוב הקוד של אותם פרוטוקולים פתוח, כך שההאקרים יכולים לבחון אותם ולמצוא בהם פגמי אבטחה שלפעמים כבר מוכרים ממקרים קודמים.
כך, למשל, השוד של פלטפורמת Beanstalk לפני כשבוע, שבמהלכו נגנבו ג-162 מיליון דולר ומדורג במקום החמישי בגובה השלל בהיסטוריה, היה מוכר משוד קודם שאירע לא מזמן בפלטפורמה אחרת – אך הארגון הזה לא תיקן אותו עדיין, וכך יכול היה ההאקר לקחת מספר הלוואות מהירות בשווי מצטבר של כמיליארד דולר, מה שנתן לו לפי חוקי פרוטוקול ה-DAO (ארגון אנונימי מבוזר) את הכוח להצביע "פה אחד" בנוגע לכספי הפלטפורמה. לפי חברת Elliptic, הוא הצביע בעד "תרומה לאוקראינה", שכמובן שהועברה לארנק הפרטי שלו. לאחר מכן הוא החזיר את ההלוואות ששימשו אותו להשתלט על הפרוטוקול – והמדהים בכל זה הוא שההאקר הזה אפילו לא עבר על כללי השימוש בפרוטוקול, שלא כללו איסור על פעולה כזו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה