קריפטו

מטבע הקריפטו ה"יציב" קרס לאחר שנשדד

האקר הצליח לנצל פרצה מוכרת בתחום הקריפטו כדי לשדוד את נכסיו של מטבע שאמור להיות בעל שווי קבוע – וכתוצאה מהשוד השווי הקבוע הזה צנח בחדות

יאיר מור |  4
האקר אילוסטרציה (צילום pixabay ,freepik)
שוד קריפטו אכזרי גרם אתמול (ראשון) לקריסת מטבע הקריפטו BEAN של פרוטוקול יישומי הבנקאות המבוזרים (שקרואים גם DeFi, ראשי תיבות באנגלית של "כלכלה מבוזרת") Beanstalk ("שעועית").
לפי חברת ניתוח הקריפטו PeckShield, השודד ניצל פרצה יחסית ידועה בפלטפורמות קריפטו, שרוב השירותים מהסוג הזה מיישמים נגדה הגנות שונות אך טרם נמצא הפתרון המושלם לסתימה שלה. הפרצה מאפשרת למי שמנצל אותה נכון לקחת הלוואות גדולות של מטבעות קריפטו מכמה גורמים במקביל ללא צורך בערבות להחזרה של הכסף. כך יכול השודד לרכוש את נתח השליטה במטבע מבוזר, ולקבל כוח דומה לבעל מניות מרכזי בחברה – או, במלים אחרות, אדם כזה הופך להיות המנהל של משאבי המטבע המבוזר.
 
במקרה הזה, השתמש השודד בסמכות כדי להעביר לארנק הקריפטו הפרטי שלו את משאבי השליטה של Beanstalk - כלומר הנכסים מבוססי האת'ריום שמעניקים למטבע שווי. הללו כללו 24,830 את'ר ו-36 מיליון BEAN. סך שווי כל הנכסים שנשדדו בפעולה הזו עומד על כ-182 מיליון דולר, ולפי החברה 80 מיליון מתוכם עברו ישירות לארנק שלו, והיתר עבר בשלב מאוחר יותר וחלק ככל הנראה אף נתרם לקמפיין לטובת אוקראינה.
השוד גרם לאירוע נדיר למדי בשוק הקריפטו: מטבע ה-BEAN, שהוא מה שנקרא "stablecoin" – כלומר מטבע שאמור להיות שווה תמיד דולר אחד בדיוק (עם סטייה של סנט לכאן או לשם), וזה אכן היה שוויו מאז סוף ינואר ועד אתמול – צנח לשווי של 11 סנט בלבד, בעקבות אובדן האמון של משקיעי קריפטו ומשתמשים בפרוטוקול, וכעת הוא נע סביב ה-15 סנט.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    זאת התוצאה כשנותנים לילדים לנהל כלכלה.
    אנני 04/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יעברו שנים עד שהתחום הזה יתייצב וכל פרצות האבטחה ייסגרו. עד אז - הכל עניין של מזל. אבל ככה זה - כשילדים מנהלים את התחום. אין שום למידה מהעבר ואין שום ניסיון קודם. הכל הסתערות קדימה, ובדרך חוטפים לפרצוף את כל בעיות הילדות מחג דש...
    סגור
  • 3.
    ולפשוטי העם הסבירו שבלוק צ'יין בלתי פריץ (ל"ת)
    אבי 04/2022/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    קריפטו
    אלי 04/2022/19
    הגב לתגובה זו
    3 1
    להוציא על מחוץ לחוק את הבלוף הזה שנקרא מטבעות וירטואליים
    סגור
  • 1.
    מטבע על הפרצוף ובכלל לא יציב (ל"ת)
    יוחנן 04/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור