קריפטו

השוד הגדול בהיסטוריה: איך נגנבו 614 מיליון דולר בקריפטו?

האקרים גנבו יותר מ-600 מיליון דולר בשוד נועז של מטבעות קריפטוגרפיים, כאשר הפריצה אירעה ב-23 במרץ, אך התגלתה רק ביום שלישי על ידי הבלוקצ'יין התומך במשחק המקוון Axie Infinity
מערכת ice | 
ביטקוין (צילום freepik)
שוד הקריפטו הגדול בהיסטוריה השאיר את השוק בהלם. האקרים גנבו כ-614 מיליון דולר מרשת בלוקצ'יין המחוברת למשחק המקוון הפופולרי Axie Infinity באחת ממתקפות הקריפטו הגדולות ביותר שתועדו ודווחו עד כה.
המחשבים הידועים כ"צמתים" המופעלים על ידי יצרנית Axie Infinity Sky Mavis ו-Axie DAO התומכים במה שנקרא 'גשר' - תוכנה המאפשרת לאנשים להמיר אסימונים לכאלה שניתן להשתמש בהם ברשת אחרת - הותקפו, כשההאקר רוקח את מה שידוע כגשר רונין שבו 173,600 אסימונים ו-25.5 מיליון USDC בשתי עסקאות. הפרצה אירעה ב-23 במרץ, אך התגלתה רק ביום שלישי, לפי רונין, הבלוקצ'יין התומך ב-Axie Infinity.
 
המתקפה היא האחרונה שהראתה שגשרים לרוב גדושים בבעיות. קוד המחשב של רבים אינו מבוקר, מה שמאפשר להאקרים לנצל נקודות תורפה. לרוב לא ברור מי מנהל אותם ואיך בדיוק. זהויות של מאמתים, שאמורים להזמין עסקאות על גשרים, עטויות לרוב במסתורין. ובכל זאת יש אלפי גשרים בחוץ, והם מעבירים קריפטו בשווי מאות מיליוני דולרים.
מחירו של רון, אסימון שמשתמשים בו בבלוקצ'יין של רונין, ירד בכ-22% לאחר חשיפת הפריצה. AXS, אסימון המשמש ב-Axie Infinity, ירד בסביבות 8.5%, לפי CoinMarketCap. רונין מסרה שהיא עובדת עם רשויות אכיפת החוק, אך לא החזירה מיד בקשות לתגובה.
הכספים הגנובים, מרביתם במטבעות את'ריום, הקריפטו השני בחשיבותו בשוק, הלכו לשתי בורסות מטבעות קריפטוגרפיים, לפי חברת הזיהוי הפלילי של הבלוקצ'יין אליפטיק. מספר בורסות הכירו בפריצה מבלי לאשר שהכספים הועברו לשם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה