קריפטו

ארנק הקריפטו בטלפון שלכם עלול לגנוב לכם את הכסף

אם אתם מחזיקים בסמארטפון אפליקציה לאחסון, שליחה וקבלה של מטבעות וירטואליים, כדאי לכם לבדוק מייד אם היא אמתית או זיוף שנועד לגנוב מכם את המטבעות הללו
יאיר מור | 
מטבעות קריפטוגרפיים (צילום pexels, unsplash)
הפופולאריות של מטבעות הקריפטו, שהגיעה ב-2021 לשיא וכעת מסתמן כי היא עשויה לחוות שיא נוסף השנה, עלולה להוות סכנה עבור מיליוני המשקיעים ברחבי העולם שמצטרפים לתחום – ולא בגלל הסיכון המובן בהשקעה בנכסים שהשווי שלהם מאוד לא יציב, אלא בשל שמירת המטבעות הווירטואליים באפליקציות שכל ייעודן לגנוב אותם, כך מזהירה היום פעם נוספת חברת אבטחת המידע ESET.
החברה זיהתה לאחרונה כמה וכמה אפליקציות זדוניות למכשירי אנדרואיד ואייפון, שמתחזות לארנקי קריפטו פופולאריים כגון Metamask, Coinbase, Trust Wallet, TokenPocket, Bitpie, imToken ו-OneKey. האפליקציות הללו כוללות פעמים רבות את השימושים האמתיים של האפליקציות שהן מתחזות אליהן – אלא שבמקביל ליכולת לשמור מטבעות, להמיר אותן, להשקיע אותם ולשלוח אותם לאחרים, הן גם גונבות את חלקם של אותם מטבעות.
 
לפי איסט, האפליקציות המזויפות מופצות באמצעות מערך שלם של פרסומים בתשלום – גם כאלה שנראים כמו פרסומות באתרי אינטרנט, וגם גולשים ברשתות חברתיות כמו פייסבוק וטלגרם שמקבלים כסף כדי לפתות אחרים להוריד את האפליקציות הזדוניות. לפי החברה, במאי 2021 איתרה מחלקת המחקר שלה עשרות אפליקציות כאלו, וכעת היא זיהתה גל נוסף של כאלו, שהופצו באמצעות עשרות קבוצות מזויפות בטלגרם, שפורסמו גם ב-56 קבוצות בפייסבוק. בגל החדש, הפרסומים הפנו לאתרים מזויפים שכללו קישורים להורדה של האפליקציות המזויפות – שבמכשירי אנדרואיד מאוד קל לגרום לאנשים להוריד ולהתקין אותן, משום שאפשר בקלות להעלות אותן לחנות (והחברה אכן מדווחת שבינואר האחרון דיווחה לגוגל על 13 אפליקציות כאלו והובילה להסרתן), בעוד באייפון דורשות מעט יותר עבודה, מכיוון שצריך לשכנע את המשתמשים לבצע מעקף של אמצעי האבטחה של אפל.
"האפליקציות המזויפות יוצרות איום נוסף לקורבנות באמצעות שימוש בתקשורת לא מאובטחת, שמאפשרת לתוקפים נוספים לצותת לרשת ולגנוב מטבעות בעצמם", מוסיף לוקאס סטפנקו, חוקר אבטחה באיסט. "בנוסף, חלק מהאפליקציות הזדוניות היו זמינות להורדה מחנות האפליקציות של גוגל. בזמן הפרסום, שער הביטקוין ירד כמעט בחצי מהשיא שלו. עבור משקיעים, זה בדיוק הזמן להיבהל ולמשוך את הכספים שלהם, או לקפוץ על ההזדמנות ולקנות מטבעות דיגיטליים במחיר נמוך. אם אתם שייכים לאחת משתי הקבוצות האלה, כדאי לכם לבחור בזהירות את האפליקציה הניידת בה תשתמשו כדי לנהל את המטבעות שלכם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה