קריפטו

סער מקדם: הסדרת מטבעות הקריפטו ומלחמה בצ'יינג'ים

בצל הפשיעה בחברה הערבית, שר המשפטים מקדם תיקון חקיקה למתן סמכויות נוספות לרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור. המהלך עשוי לשפר את הפיקוח על נותני שירותים פיננסיים ויסדיר בין היתר את פעילות המטבעות הקריפטוגרפיים במערכת הבנקאית
מערכת ice |  1
גדעון סער (צילום פלאש 90)
שר המשפטים וסגן ראש הממשלה, גדעון סער הודיע היום (שני) כי הוא מקדם תיקון חקיקה שנועד בכדי למגר את הפשיעה בחברה הערבית, התיקון מציע להסמיך את הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור לפקח על נותני שירותים פיננסיים למען מיגור הפשיעה בחברה הערבית. לדברי שר המשפטים, המהלך יוביל לקידום התחרות מול הבנקים, פיקוח על הקריפטו והסדרת פעילות המטבעות במערכת הבנקאית.
לפי ההודעה של גדעון סער, נותני שירותים פיננסיים שאינם מפוקחים מהווים מחולל פשיעה משמעותי בחברה הישראלית ובפרט בחברה הערבית. ההסדר המוצע ישפר את הפיקוח על נותני השירותים הפיננסיים ויביא את הסקטור למצב בו הוא מהווה תחרות לסקטור הבנקאי, וכן יאפשר קידום פעילות פינטק, לרבות פעילות במטבעות קריפטו.
 
לנוכח האמור, הרשות תקבל סמכויות בתחום זה לאור החשיבות הרבה בטיפול נמרץ בסקטור זה לטובת מאבק לאומי אפקטיבי במחוללי פשיעה בהלבנת הון. הצעד ילווה בהוספת 30 תקנים לרשות לצורך פיקוח זה.
השר סער: "המלחמה בפשיעה המאורגנת מחייבת גביית מחירים כלכליים מהם. מהלך זה יהווה מרכיב גם במערכה נגד הפשיעה הגואה בחברה הערבית. מדובר בצעד משמעותי במלחמה בארגוני הפשיעה, בהון השחור ובעבירות הכלכליות. יחד עם כלים נוספים שאנו מקדמים, נפגע במקורות הכספיים של ארגוני הפשיעה במגזר הערבי. הרשות לאיסור הלבנת הון היא בעלת מומחיות בתחום, ופיתחה במהלך שנות פעילותה ידע מקצועי רב בפיקוח על מקורות מימון פשיעה וטרור". 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    היכונו היכונו
    חכם חנוכה 03/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להבנתי בקרוב יתרות המזומנים של בנק ישראל יופקדו שם זה כבר סכום! 200 מליארד דולר +
    סגור