קריפטו

מסחר הקריפטו לא חוקי בסין, אז איך הוא עדיין מתקיים ובענק?

בייג'ין אסרה על סחר בקריפטו ב-2021 ומאז הרשויות עצרו, קנסו וכלאו אנשים העובדים במגזר. ועדיין, בחודש בודד בשנה שעברה, רק דרך בורסת Binance התקיים מסחר בהיקף של כ-90 מיליארד דולר. אז איך זה קורה?
מערכת ice | 
סין אוסרת השקעה בכריית קריפטו (צילום pixabay, freepik)
סין היא מדינה הקשה ביותר לסחור בה במטבעות קריפטוגרפיים. בייג'ין למעשה אסרה על סחר בקריפטו ב-2021 ומאז הרשויות עצרו, קנסו וכלאו אנשים העובדים במגזר. בורסות קריפטו גדולות שנוסדו בסין, כולל Binance, עברו למקומות אחרים הרבה לפני איסור המסחר, שהיה נקודת הרתיחה בין התעשייה לממשלה. עם זאת, מסחר בקריפטו נותר נפוץ במדינה המאוכלסת בעולם, כאשר סוחרים עוקפים את הכללים תוך שימוש בשילוב של טכנולוגיית מיסוך מיקום, בקרות חליפין רופפות ופגישות חשאיות בבתי קפה ובמקומות ציבוריים אחרים.
סוחרים סינים קיבלו 86 מיליארד דולר נטו במזומן מפעילות קריפטו בין יולי 2022 ליוני 2023, כך על פי נתוני חברת Chainalysis. בחודש בודד בשנה שעברה, הם היו אחראים לסחר בהיקף של כ-90 מיליארד דולר ב-Binance, בורסת הקריפטו הגדולה בעולם. ההצלחה של סוחרי הקריפטו במדינה להתחמק מהכללים מראה עד כמה קשה יהיה לרגולטורים ברחבי העולם, כולל בארה"ב, לשלוט על המגזר.
למשתמשים רבים בסין יש עדיין חשבונות בבורסות קריפטו הממוקמות מחוץ לסין, שהם יצרו לפני איסור המסחר. לעתים קרובות הם יכולים לגשת לחשבונות אלה דרך רשתות פרטיות וירטואליות, המאפשרות למשתמשי אינטרנט להסוות את מיקומם. כמה סוחרי קריפטו במדינה יכולים לגשת לחשבונות שלהם אפילו בלי להשתמש ב-VPN, אמרו חלק מהאנשים.
חלק מהבורסות, כולל Bybit, KuCoin ו-Gate.io, אינן מאפשרות כרגע למשתמשים ביבשת סין לפתוח חשבונות וחלקן טוענות שהן סגרו חשבונות מבוססי סין היבשתית. בורסה אחת - HTX, הידועה גם בשם Huobi - יצרה תכנית אזרחות דיגיטלית המאפשרת למשתמשים לתבוע אזרחות אחרת בעת פתיחת חשבון.
דרך נוספת הינה שימוש באפליקציות כמו WeChat ו-Telegram, לאחר שקיבלו הפניות מחבריהם (בדומה ל"טלגראס" בישראל). קבוצות ייעודיות בפלטפורמות אלו מאפשרות לקונים ולמוכרים למצוא אחד את השני, ללא צורך בחילופין.
 
סוחרי קריפטו סיניים משתמשים גם בכמה שיטות קלאסיות כדי לעקוף את הרגולציה. אלו כוללות פגישות במקומות ציבוריים, שם הם מחליפים כתובות של ארנקי קריפטו. סוחרים מחליפים קריפטו ישירות, משלמים במזומן או מסדרים העברות בנקאיות. הסחר הפיזי הזה פופולרי במיוחד בפנים הארץ של סין, במקומות כמו צ'נגדו ויונא. הסיבה לכך היא שערים סיניות רחוקות מהחוף בדרך כלל עניות יותר והרשויות המקומיות עסוקות בנושאים חברתיים אחרים, כך שהאכיפה היא רופפת יותר.
חלק מהאזורים הללו היו בעבר מקומות פופולריים לתהליכי כריית קריפטו, בהם נעשה שימוש במחשבים רבי עוצמה. סוחרי קריפטו בערים אלה פונים למכבסות, לבתי קפה, לדוכני חטיפים או למסעדות, שם הם סוחרים עם בעלי העסקים הללו, או עם לקוחות אחרים. אז אומנם האיסור על קריפטו יחגוג השנה 3 שנים השקתו, אך האכיפה בנושא רחוקה מלהיות הדוקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה