דיגיטל וטק

הסטארטאפים הישראליים מתכוננים: זה הכנס שיחל מחר

סטארט-אפים ישראליים יציגו בכנס  Biomed Israel 2024 דור חדש של מכשירים רפואיים שמפשטים ניתוחים והליכים רפואיים. המכשירים הרפואיים מקטינים את הפולשנות, מפחיתים כאב, מקצרים את תהליך השיקום וההחלמה
מערכת ice | 
סטארט-אפ (צילום pexels)
כנס Biomed Israel 2024, אירוע מדעי החיים וטכנולוגיות הבריאות הבינלאומי המוביל בישראל, יערך השבוע (בין ה-21 ל-23 במאי) במלון דיויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. בכנס ישתתפו מנהלים בכירים ונציגים של 150 סטארט-אפים שירצו בהרצאות המליאה וכן כמרצים ראשיים במגוון מושבים שיעסקו בתרופות חדשות, כלים דיאגנוסטיים, מכשור רפואי ופתרונות בריאות דיגיטלית והשפעתם על הבריאות והרווחה של אנשים ברחבי העולם.
מושב מיוחד שיערך ביום רביעי יוקדש לתחום המכשור הרפואי הצומח בקצב מואץ בישראל ויחשוף מגמות מרכזיות בתחום. את המושב ינחו במשותף גלעד גליק, לשעבר מנכ"ל איתמר מדיקל, נשיא ארגוןMCI  ופעיל בשוק ההון סיכון בתחום, ואיל ליפשיץ, שותף מנהל קרן ההון סיכון פרגרין (Peregrine Ventures). במסגרת המושב יחשפו סטארט-אפים ישראלים דור חדש של מכשירים רפואיים שמפשטים ניתוחים והליכים רפואיים, מקטינים את הפולשנות, מפחיתים כאב, מקצרים את תהליך השיקום וההחלמה.

משולבים בהם טכנולוגיות בינה מלאכותית, למידת מכונה, ביג דאטה ובריאות דיגיטלית. את ההרצאה המרכזית יישא Jon Salveson, סגן יו"ר בנק ההשקעות Piper Sandler, המכהן שם גם כיו"ר בנקאות ההשקעות בתחום ה-Healthcare.
הסטארט-אפים שישתתפו במושב המיוחד הם: Discure – חברה בשלבי מחקר קליני המפתחת טכנולוגיה מהפכנית לטיפול ביו-חשמלי בבעיות גב ומפרקים, BioBeat – חברה בשלב המסחור בארה"ב עם טכנולוגיה מהפכנית בתחום מדידות לחץ דם רציפות ללא שרוול, BrainsWay – חברה ציבורית נסחרת בת"א ונאסד"ק בשלב מסחור שמפתחת טכנולוגיה לא פולשנית לטיפול במחלות נפש, Caps Medical - מתמקדת בפיתוח ושיווק של מערכת לטיפול חדשני בסרטן, בטכנולוגיה זעיר פולשנית וסלקטיבית, המשתמשת בפלזמה קרה, FUSMobile- מפתחת פתרונות לא פולשניים לטיפול בכאבים כרוניים.
Magneto מפתחת פתרונות חדשניים להוצאת קרישי דם בהליך צינתורי תוך שימוש בתכונות החשמליות של קריש הדם, ו-Alpha Tau - מפתחת טכנולוגיית טיפול בסרטן ייחודית בשם Alpha DaRT. הטכנולוגיה מבוססת על שימוש בחלקיקי אלפא רדיואקטיביים זעירים המוחדרים ישירות לתוך גידולים סרטניים, תוך פגיעה מינימלית ברקמות בריאות סמוכות.
לאחרונה הצטרפו להשקעות הגדלות בתחום הקרנות Shoni Health Ventures  ו-Almeda Ventures ונרשמו אקזיטים והנפקות מרשימים של החברות Cardio Valve, CartiHeal, Itamar medical ו-Alpha Tau Medical .
אייל ליפשיץ, שותף מנהל בקרן ההון סיכון פרגרין: "הצלחתם של סטארט-אפים ישראלים בתחום המכשור הרפואי היא סיפור מעורר השראה, אנחנו רואים סטארט-אפים ישראלים שמובילים את הדרך בפיתוח טכנולוגיות פורצות דרך. הצלחה זו נובעת מכישרון אנושי מיומן, גישה להון, תמיכה ממשלתית ותרבות של חדשנות בלתי מתפשרת. 
פתרונות טכנולוגיים אלו תורמים רבות לשיפור איכות החיים ומצילים חיי מיליונים ברחבי העולם. גם בתקופה מאתגרת זו, ישראל נותרת מרכז גלובלי מוביל בתחום והחברות הגדולות בעולם מתעניינות וקונות חברות רפואיות ישראליות. הצלחתן של החברות הישראליות בכלל ובתחום המכשור הרפואי בפרט מהווה עדות נוספת לחוסן ולתעוזה של המדינה, ולרוח היזמות הבלתי נדלית המאפיינת את האקוסיסטים הישראלי.
גלעד גליק הוסיף: "תחום הטכנולוגיה הרפואית בישראל בעשור האחרון מתאפיין בחדשנות יוצאת דופן גם ביצירתיות, באמינות המוצרים, במדע המבוסס ובעלות הפיתוח האטרקטיבית. גורמים אלו מיצרים מגוון חברות רחב ומעניין ברמה העולמית גם למשקיעים וגם לשחקנים בינלאומיים שעולה בכמותו ורמתו על כל ארץ אחרת מלבד ארה"ב. במושב שלנו נדבר על איך חברות שהצליחו כיווננו את מאמציהם גם להכנות או התחלת מסחור כדי להוסיף ערך".

(קרדיט צילום: יוסי צבקר, JNJ.)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה