דיגיטל וטק

מאסק בולם את הפיתוח השאפתני: זה הסוף לחלום הרכב האוטונומי?

פחות מחודש אחרי שהבטיח הפעלה מלאה של מחשב העל בשנה הבאה, אילון מאסק מפרק את הצוות ומסיט את המשאבים לשבבי AI חדשים. זה המהלך שמעורר ספקות כבדים לגבי עתידה של הנהיגה האוטונומית בטסלה?
רפאל בן זקרי | 
אילון מאסק (צילום vecteezy, יוטיוב/ Insider News)
אילון מאסק אישר כי טסלה פירקה את הצוות שעבד על Dojo, מערכת מחשב-העל שפיתחה לאימון בינה מלאכותית, וזאת פחות מחודש לאחר שהצהיר כי מערך המחשוב השני של החברה יפעל "בהיקף מלא" בשנת 2026. לדבריו, הפיתוח הגיע למבוי סתום טכנולוגי, והמאמץ עובר כעת להתמקדות בשבבי AI5 ו-AI6.
Dojo, שהושק ב-2021, פעל בשילוב שבבי אנבידיה ומעבדים ייעודיים מסוג D1 שפותחו בטסלה. התכנון המקורי היה להקים מפעל נוסף – "Dojo 2" – המבוסס על שבב D2 מהדור השני, אך הפיתוח בוטל, יחד עם המתקן, לטובת שבבי AI חדשים המיוצרים ב-TSMC ובסמסונג. AI5 נועד בעיקר להפעיל את מערכת הנהיגה האוטונומית FSD, בעוד AI6 יוכל לשמש גם ללימוד מכונה בקנה מידה רחב וגם להפעלת רובוטים הומנואידים.
מאסק הסביר כי אין היגיון בחלוקת משאבים בין שתי ארכיטקטורות שבבים שונות, וכי ניתן להרכיב מערך באמצעות שילוב מספר שבבי AI5/AI6 על לוח אחד – מהלך שמפשט את התשתית ומפחית עלויות. הוא אף רמז כי ניתן לראות בכך סוג של "Dojo 3".
ההחלטה לסגור את Dojo מגיעה על רקע ירידה במכירות רכבי החשמל של טסלה ופגיעה במותג בעקבות פעילותו הפוליטית של מאסק. במקביל, החברה מנסה לשכנע משקיעים כי עתידה טמון ביכולות אוטונומיות, אף שמהלך ההשקה המוגבלת של שירות המוניות האוטונומיות באוסטין ביוני האחרון לווה בתלונות על בעיות שונות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה