דיגיטל וטק

פייסבוק בולעת עוד חברה: רכשה את Giphy ב-400 מיליון דולר

העסקה תתבצע לפי שווי הנמוך מזה שנקבע לגיפי בגיוס האחרון שלה. המשתמשים כבר חוששים מאיסוף מידע רגיש או מכך שלא יוכלו להשתמש בשירות באפליקציות שאינן בבעלות הרשת החברתית. איך הגיבו בפייסבוק?
איתי פת-יה | 
מארק צוקרברג, GIPHY (צילום פייסבוק, מסך מתוך אתר GIPHY)
פייסבוק בולעת חברה נוספת – הרשת החברתית הודיעה בסוף השבוע על רכישת פלטפורמת יצירת הגיפים (GIF) "גיפי" (Giphy), בתמורה ל-400 מיליון דולר.
בהודעה על העסקה הסבירו פייסבוק כי מחצית מהשימוש בגיפי נעשה באפליקציות של פייסבוק (פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ ומסנג'ר), וכ-25% ספציפית באינסטגרם. פייסבוק מתכננת להטמיע עוד יותר את הפלטפורמה בממשקי האפליקציות שלה.
השירות של גיפי מאפשר לחפש וליצור גיפים לפי רגשות, דמויות, אישים, וכיתובים שונים, ולמעשה ניתן להשתמש בהם בכל רשת חברתית, פורום וכד', שכן בבסיסם מדובר בקבצי תמונה. לגיפי כשלוש מאות מיליון משתמשים יומיים.
קראו עוד ב-ice
בפייסבוק טוענים כי השימוש בגיפי לא יהפוך לבלעדי עבור האפליקציות של פייסבוק, ומצד גיפי מסרו כי לא ייאסף מידע על המשתמשים – שני חששות שהעלו ברשתות החברתיות המשתמשים, לאחר הפרסומים על העסקה.
גיפי נוסדה ב-2013 ומאז גייסה 150 מיליון דולר, הגיוס האחרון שלה, ב-2016 שיקף לה שווי של 600 מיליון דולר – 200 דולר פחות מהסכום בו נקנתה כעת על ידי פייסבוק. עבור פייסבוק מדובר ברכישה השניה מתחילת השנה, אחרי שבפברואר קנתה את השליטה במפתחת המשחקים סנזרו, שהחברה האם שלה כבר הייתה בבעלותה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה