דיגיטל וטק

מהפיכת התשלומים יוצאת לדרך: מתי אפל פיי תתחיל לפעול בישראל?

אפל פיי אמורה להיות הגיים צ'יינג'ר בתחום התשלומים בבתי העסק והיא אמורה להיות זו שתהפוך את הארנקים הדיגיטליים לאמצעי התשלום הפופולרי; כמעט כל חברות כרטיסי האשראי יפעלו באפל פיי
ניצן כהן | 
אפל בעליה (צילום pexels ice edit)
מהפיכת התשלומים בישראל אמורה לצאת לדרך בעוד שבועיים בדיוק וזה אם לא יהיו עיכובים של הרגע האחרון. אפל פיי, מחוללת התחרות בתחום אמורה להתחיל לפעול בישראל בתחילת חודש מאי לאחר שהשלימה את חלק הפיתוח וחתימה על הסכמים עם חברות כרטיסי האשראי.
התקווה הגדולה היא שאפל פיי תהיה מחוללת התחרות בענף לאחר ששיעור אימוץ הטכנולוגיה של תשלומים באמצעות ארנקים דיגיטליים במערכות האנדרואיד היה נמוך עד כמעט לא קיים. המשתמשים של אפל נחשבים לכאלו המאמצים טכנולוגיה ונותנים אמון רב יותר בשירותים של החברה שמצידה מפעילה רשת ביטחון לצרכנים ולכן התקווה היא ש-20% מבעלי הסמארטפונים בישראל (ההערכות הם כי בין חמישית ורבע מהסמארטפונים בישראל הם של אפל) יהיו המאמצים הגדולים של הטכנולוגיה ויהפכו אותה לפופולרית.
נסביר לרגע את התהליך: למעשה הטכנולוגיה של אפל פיי (וכל ארנק אלקטרוני) היא כזו שמאפשרת להצמיד את הטלפון למכשיר החיוב בבית העסק ולהעביר ככה את התשלום. באופן עקרוני מדובר בתהליך קל ובטיחותי יותר כי קשה לבצע הונאות מהסוג של העתקה הפס המגנטי או העתקה של מספר כרטיס האשראי ולחייב את הצרכן בלי שליטה שלו.
השלב השני והמעניין בארנקים הדיגיטליים הוא השלב שניתן להכניס אליהם כמה כרטיסי אשראי ואז הארנק בוחר ללקוח את הכרטיס שנותן מקסימום הטבות באותו בית עסק ועושה בו שימוש. נאמר שקונים בשופרסל ומקבלים הטבות על שימוש בכרטיס האשראי של שופרסל, אז בזמן הרכישה מצמידים את הטלפון למכשיר החיוב אצל הקופאית והארנק כבר יודע לזהות לבד את העובדה שמדובר ברכישה שמתבצעת בשופרסל ולחייב את כרטיס האשראי שהונפק על ידי שופרסל כדי לקבל מקסימום הטבות וכן הלאה.
על פי ההערכות אפל תגבה מחברות האשראי 0.05% מכל עסקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה