דעות
לא כל עיר רוצה לגדול: הכירו את היישוב שבוחר אחרת
לא כל יישוב במדינת ישראל נשאב למרוץ הבנייה. במקום לגדול באופן מואץ – יש מי שבוחר בזהות, קהילה וחזון שמכוון גבוה: בדרך למאדים עוצרים במצפה רמון
בימים האחרונים נחתם הסכם כוללני בין משרד הבינוי והשיכון לבין המועצה המקומית מצפה רמון. כשנשאלתי מהו הסכם כוללני? השבתי שהסכם כוללני הוא כמו הסכם גג, רק עם חצי מהמענקים מהמדינה למועצה. תמהו חבריי, אז למה לא חתמת על הסכם גג? כי האופי של מצפה רמון יקר לליבי, עניתי.
בעשור האחרון כולנו עדים להסכמי גג המופיעים כפטריות אחרי הגשם. כל ראש עיר גאה יותר מחברו בהיקפי ההסכם שחתם מול המדינה, עד כי נדמה שאין כלל הבדל בין שכונה חדשה ברמלה, בדימונה, באופקים או בלוד. כמו שאני רואה את הדברים, ההסכמים הללו מתבססים על אותו שטנץ עד כדי איבוד מוחלט של הייחודיות של הערים. בזמן שישנו מרוץ בין הרשויות המקומיות, וכולם רוצים להיות יותר גדולים – רק מצפה רמון רוצה להיות מצפה רמון.
למצפה רמון הייחודיות שלה: יישוב מדברי עירוני בעל אוכלוסייה מגוונת, השומר על כבוד הדדי ותושביו חיים בו מתוך בחירה. ל-98% מהאוכלוסייה בישראל המגורים במצפה רמון כלל אינם רלוונטיים. הריחוק הגאוגרפי, מזג האוויר הקריר בלילה, היעלים ברחובות והרוגע – לא מתאימים לכל אחד. אבל לאלו שהם כן מתאימים – מצפה רמון היא כמו כפפה ליד.
בשנים האחרונות הצלחנו להביא תעסוקה איכותית ומתגמלת, מערכת חינוך מגוונת ומצוינת עם המורים הטובים בארץ, חיי קהילה, תרבות וקולינריה תוססים ולא פחות חשוב: גם אפשרויות דיור נרחבות – מקרקע לבנייה עצמית, דרך רכישת בתים מקבלן, דירות קטנות, דירות גדולות ואפילו מחיר למשתכן.

טקס חתימת ההסכם הכוללני במצפה רמון (צילום באדיבות משרד הבינוי והשיכון)
מצפה רמון היא חוץ לארץ במרחק נסיעה ברכב. ולא מדובר פה רק בחוץ לארץ, מצפה רמון הוכרה ממש השנה, בעזרת תקציבים ממשלתיים גדולים, כעיר החלל של ישראל. פה זה ממש לא נגמר. הצלחנו למתג את התיירות המדברית כאקסקלוסיבית. אם עד היום תיירות מדבר הייתה קפה וגמל, הרי שמצפה רמון הביאה את היוקרה גם למדבר.
בתקופת המלחמה עם איראן מצפה רמון הפכה לממ"ד של המדינה. אלפי תושבים מהמרכז ומהצפון הגיעו להפוגה ביישוב שלנו, שנשמעה בו רק אזעקה אחת לאורך כל ימי המערכה. חלקם התאהבו במצפה וכבר החלו לברר על אפשרויות למעבר למגורי קבע.
את ההתפתחות הזו אסור לנו להפסיק ואסור לנו לוותר עליה. לכן אנו חייבים לייצר עוד אפשרויות מגורים – אבל באותו הנשימה לעמוד על כך שהיקפי הבנייה החדשים לא ישנו את הרכב האוכלוסייה, את אופי הבנייה היחסית נמוכה, ואת הצביון הייחודי של מצפה רמון. כשחתמנו על הסכם כוללני, השארנו את היד על השיבר של השיווק, על אופי וסגנון תכנון השכונות העתידיות ועל התוכניות להתחדשות עירונית.
מצפה רמון פותחת שעריה לכל מי שרוצה להצטרף אלינו ולהיות מצפאי. מצפה רמון – אנחנו העתיד.
עוד ב-
*הכותב הוא אליה וינטר, ראש המועצה המקומית מצפה רמון.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(9):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
8.גם ירושלמים לא רוצים שירושלים לגדלירושלים צפופה מדיי 05/2026/07הגב לתגובה זו0 0תגיד את זה לראש העיר משה ליאון שנבחר על ידי חרדים שלא עושים צבאסגור
-
7.יצא המרצע מן השקסליחה 05/2026/07הגב לתגובה זו0 0נותנים לאיש חרדי במשרד הבינוי והשיכון לנהל את הסכם השוחד הזה: אם תעשה מגדלים בעיר שלך ניתן לך מענקים. אם לא, תקבל חצי מענקים. סליחה! אבל מאין יש למשרד הבינוי והשיכון מענקים = כסף? מהמיסים שלנו האזרחים!! ואנחנו לא רוצים מגדלים מכוערים!! אנחנו רוצים לגור בבניינים נמוכים, מכירים את השכנים, הרגשה נעימה ולא תשלומים יקרים לוועד בית וחברת ניקיון. תעיפו את החרדי הזה שרק חושב איך לחתן את הילדים שלו ועושה כסף על מכירת דירות. גועל נפש!סגור
-
6.אפשרויות תעסוקה בחללברכה 05/2026/05הגב לתגובה זו1 0איזה אפשרויות תעסוקה הוא הביא? מחנטרש. מתכוון להביא חרדים וחרד"לים להשתלטות הסופית.סגור
-
5.מקום ייחודי ומדהיםבעז רדלר 05/2026/05הגב לתגובה זו1 0כל הכבוד לראש המוצה איליה שדואג לשמור על הייחודיות והצביון . לא כמו באילת למשל ש נו סלאמס במרכז במקום של שדה התעופה, בגלל תאוות בצע. עלה ונצלח איליה היקרסגור
-
4.מדינת חלםשושו 05/2026/05הגב לתגובה זו0 0יש להם שכל, לא כמו כל האחרים. ותקעו ואפשרו לחרדים להשתלט על ערים שלמות במקום לשלוח אותם דרומה. יש שם הרבה מקום . חכמי חלם. ראש העיר דימונה איש חכם. לא טוב מה שקרה בכל הערים האחרות. בלי תכנון רחוק טווח, העיקר לעשות.???? ליכוד???? מישהו בבית????סגור
-
3.הזויבילבול מוח 05/2026/04הגב לתגובה זו0 0הזוי איך לקחו משהו של מתנשאים שרוצים רק הם לגור ולא לתת לאחרים צ'אנס לחיות,אין איפה לקנות בתים ,הצעירים כבר נחנקו ואתה מתגאה עלזהסגור
-
מחירים שפוייםיעל חן 05/2026/07הגב לתגובה זו0 0הבעיה היא לא שאין מקום - יש הרבה מקומות. הבעיה היא שלוקחים מיליוני ש"ח על דירת 4 חדרים. דירת 3 חדרים צריכה לעלות 400,000 ₪ בלבד. אחר כך, הדייר יכול לשפץ את דירתו כלבבו. ודירת 4 חדרים צריכה לעשות 800,000 ₪. לא יותר! כך זה בחו"ל. ואין סיבה שזה יהיה יקר בארץ. מי שאשם בכך היא רמ"י ש"מחליטה" כמה עולה הקרקע בישראל. היא גורמת להרבה זוגות לשכור דירה ולעבור דירה כל שנתיים בגלל העלאת דמי השכירות. חלאס! הגיע הזמן לקנות דירה במחיר סביר לכל זוג צעיר בארץ. נגיע לעניין התחבורה והתעסוקה, אבל קודם שיהיה לזוג הצעיר קורת-גג קבועה מעל הראש. שמישהו בממשלה יתעורר וישים סוף להשתוללות מחירים הזויים על קרקע ישראל. כל המחירים צריכים להיות זהים בכל הארץ. הארץ היא לא שייכת לאבא של מנכ"ל רמ"י!סגור
-
2.ככה צריך לנהוגש 05/2026/03הגב לתגובה זו5 2כל הכבוד לראש המועצהסגור
-
1.ראש מועצה עם חזון ורצוןיובל 05/2026/03הגב לתגובה זו5 2המשך בעשיה לטובת מצפה רמון! אלוף!סגור



