דיגיטל וטק

סין מחקה את כורי הביטקוין? חדשות רעות למערכת האכיפה

במאי האחרון סין הטילה פצצה על אחד התחומים שהיו פורים במיוחד ברפובליקה העממית - כריית ביטקוין, אבל נראה שמתחת לפני השטח החומה הסינית לא קשה לטיפוס כמו שזה נראה
מערכת ice |  3
סין אוסרת השקעה בכריית קריפטו (צילום pixabay, freepik)
כריית הביטקוין בסין הגיעה לרמה אפסית? ההנחה הזאת לא בטוח נכונה. למרות האכיפה הקשוחה שהטיל הממשל נגד כריית הביטקוין, נראה שמתחת לפני השטח עדיין פועל נתח משמעותי של כורים בלתי חוקיים באיזורים מסוימים בסין.
נזכיר כי רק לפני חודשיים, נתוני אינדקס צריכת החשמל לכריית ביטקוין של אוניברסיטת קיימברידג', הצביעו על כך  שמאז תחילת גל מעצרי כורי הביטקוין בסין בחודש מאי ועד יולי, ירד נתח השוק שלה בכוח הכרייה העולמי מ-43.98% ל-0%. מדובר בירידה דרמטית, במיוחד לאור העובדה שבספטמבר 2019 (החודש בו החלה המדידה) היוותה סין 75.5% מכוח הכרייה העולמי.
במקביל, נתח השוק של ארה"ב עלה מ-1.06% בספטמבר 2019 ל-7.08% בספטמבר 2020, 16.85% באפריל 2021 ו-35.4% באוגוסט. – עלייה של יותר מפי שניים תוך ארבעה חודשים בלבד. 
לדברי מומחים, האיסור שהטילה סין על כריית מטבעות קריפטו, ובמרכזם ביטקוין, וגל מעצרי הכורים בחודש יוני האחרון, הובילה להגירה המונית של כורים למדינות אחרות. נראה שמלבד ארה"ב, ה"מרוויחה" העיקרית היא קזחסטן, שנתח השוק שלה בכריית קריפטו עלה מ-7.37% במאי ל-18.1% באוגוסט.
אלא שמלבד הנתונים האלה,, באתר CNBC מדווחים היום כי מדובר בנתונים לא מדוקים בלשון המעטה, וכי בסין, למרות החקיקה הקשוחה עדיין פועלים 20% מכורי הביטקוין בעולם, אך במחתרת כמובן.
לפי הדיווח, נתונים של חברת אבטחת הסייבר הסינית Qihoo 360 מראים כי כריית קריפטו תת-קרקעית חיה וקיימת בסין. בדוח של נובמבר, קבוצת המחקר העריכה שיש בממוצע 109,000 כתובות IP פעילות של כריית קריפטו בסין על בסיס יומי. רוב הכתובות הללו, על פי הדיווח, נמצאות במחוזות גואנגדונג, ג'יאנגסו, ג'ג'יאנג ושאנדונג.
 
עוד דווח כי השבוע, הוועדה המרכזית של סין לפיקוח על משמעת, כלב השמירה של המדינה נגד שחיתות, דיווחה כי זיהתה עשרות גופים בבעלות המדינה במחוז המזרחי של ג'ג'יאנג שמשתמשים במשאבים ציבוריים כדי לכרות עבור שנים עשר מטבעות קריפטוגרפיים, כולל ביטקוין, אתר, לייטקוין, ומונרו. מתוך כמעט 50 אנשים שנענשו, 21 עבדו במפעלים בבעלות המדינה או בסוכנויות המפלגה הקומוניסטית.
נראה שלמרות המאמצים והטענות של סין כי מדובר בעיסוק שמונע ממנה לעמוד בשורה אחת עם יעדי האקלים שהציבה לעצמה, את הכורים עצמם, וגם את עובדי הממשל זה לא מרשים במיוחד. המספרים מצביעים על ירידה של 50% בלבד מכוח הכרייה בסין, רחוק מאוד מהתמונה החיצונית שמציגה אפס כריות בארץ שהיתה עד לא מזמן מעצמה בלתי מעורערת של ביטקוין.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    יש לזה גם יתרונות
    נקמוט 12/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עצם העובדה שכוח הכרייה העולמי מחולק בין מדינות באופן פחות ריכוזי, מקטין את הסיכוי שממשלות בעלות משטרים טוטאליטרים ינצלו את כוח הכרייה שלהן בעתיד כדי לתקוף מטבעות במתקפת 51% (או מניפולציות אחרות על הדיפיקלטי) לגבי הגישה של סין, ברור שזה לא יכול להמשך ככה עוד הרבה זמן. כמו החוק להגבלת ילודה, בסוף הם ירדו מהעץ שהם טיפסו עליו. לא תהיה להם ברירה.
    סגור
  • 2.
    סבלנות
    אילן1 12/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יגמרו לקצור את הכליות מגל העצורים הראשון ויעברו לכל השאר
    סגור
  • 1.
    מה זה אומר? מה זה יגרום לכסף הדיגיטלי?
    גולן 12/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואם למדינות יש כוך לבטל מכרות קריפטון. מה זה אומר?
    סגור