דיגיטל וטק

מומחה לסייבר על התקיפות: "האקרים קיבלו סיוע"

חוקר סייבר מאוניברסיטת ת"א התייחס למתקפה על מפעל הפלדה האיראני ומתאר כי למרות לקיחת האחריות של הארגון האנונימי, לא מן הנמנע כי האקרים קיבלו סיוע מדינתי או פנימי
מערכת ice |  1
עמרי וקסלר (צילום רמה בן טובים, freepik)
בכנס "שבוע הסייבר השנתי" שנערך היום (שני) באוניברסיטת תל אביב התייחס עמרי וקסלר, חוקר בכיר במרכז הסייבר של האוניברסיטה, לדיווחים אודות לקיחת האחריות של קבוצת האקרים The Predatory Sparrow על מתקפת הסייבר הרחבה שפגעה במפעל פלדה המזוהה עם משמרות המהפכה, ונחשב לשני בגודלו באיראן.
  
"למרות לקיחת האחריות, קשה ומוקדם לדעת מטעם מי פועלת קבוצת ההאקרים. לא מן הנמנע כי מדובר בקבוצות אקטיביסטים או מתנגדי משטר שפועלות באיראן ומחוצה לה". וקסלר הוסיף ואמר "תקיפות מסוג זה יוחסו בעבר בעיקר למדינות ושירותי מודיעין זרים, אך קהילת המחקר הזהירה בשנה האחרונה שגם גורמים לא מדינתיים שמים את ידיהם על יכולות תקיפה מתקדמות שעשויות לאפשר תקיפות כאלה. בכל אופן, לאיראן יש אויבים רבים וקשה לקבוע בשלב זה מי באמת עומד מאחורי זה".
  
כזכור המפעל נמצא תחת סנקציות כבדות של משרד האוצר האמריקאי ונחשב למקור פלדה משמעותי עבור התעשייה האיראנית. למרות ההבהרה כי מדובר במתקפה שיזמו אנשים פרטים וקסלר מסביר כי פגיעה מן הסוג הזה דורשת מידע מודיעני איכותי, כזה שלאנשים פרטיים קשה להשיג: "מתקפות אלו מחייבות היכרות טובה מאוד עם הארכיטקטורה של המפעל ולכן מחייבת יכולות מודיעיניות טובות - דבר שעשוי לרמוז דווקא על קשר מדינתי או על האקרים שמקבלים סיוע פנימי מצוות המפעלים".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עזרה מבפנים
    משה שוחט 06/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנשים לא יודעים אבל באיראן יש קבוצות אתניות גדולות שקרובות למדינות כמו אזרביג'אן ושונאות את איראן כמו הזרטוסטרים
    סגור