דיגיטל וטק

סמסונג מפתיעה: מה קרה למחירי המתקפלים?

סדרת המכשירים המתקפלים Galaxy Z חוזרת, אך השנה המחיר שלהם לא ממשיך לרדת אל העם, אלא דווקא עולה. מה השדרוגים שמציעה סמסונג תמורת המחיר החדש?
יאיר מור | 
סמסונג גלקסי Z Flip4 (צילום יאיר מור)
בשנה שעברה הצליחה סמסונג לשמוט לסתות של לא מעט אוהדים, כאשר הוזילה בעשרות אחוזים את מחירי המכשירים המתקפלים שלה והפכה אותם לראשונה לברי השגה גם עבור מי שלא מוכן לשלם עבור סמארטפון מחיר של שני מחשבים ניידים. הערב (רביעי) – בדיוק יום אחד פחות משנה לאחר הצגת הדור הקודם – היא בחרה לאמת את השמועות הגרועות ביותר וללכת בכיוון ההפוך, ולייקר אותם חזרה – אם כי היא עשתה זאת בזהירות רבה, בהפרש כמעט זניח, כנראה כדי לא להבריח יותר מדי רוכשים פוטנציאליים.
אם כן, נתחיל מהשורה התחתונה, מכיוון שהיא החשובה ביותר: גלקסי Z Fold4 ו-Z Flip4 זמינים למכירה מוקדמת בכל חנות שניתן להעלות על הדעת החל מעוד שעה (17:00 לפי שעון ישראל), כאשר בפועל הם יגיעו לישראל בתחילת החודש הבא (למדינות גדולות יותר הם יגיעו קצת קודם, בסוף החודש הנוכחי).

המחירים מתחילים מ-3,600 ל-Flip – המכשיר שנראה כמו הצדפות מלפני 20 שנה, מלבד העובדה שכל החלק הפנימי שלו הוא מסך. לכאורה, מדובר במחיר זול ב-100 שקל לעומת השנה שעברה, אז התחיל המחיר מ-3,700 – אך המחיר ההוא היה לגרסה בעלת אחסון פנימי בנפח 256 גיגה-בייט, בעוד השנה המחיר הזה הוא לגרסה חדשה ובסיסית יותר, עם אחסון בנפח 128 גיגה-בייט בלבד. זאת בעוד הגרסה הבינונית, עם אחסון בנפח 256 גיגה-בייט, התייקרה ב-150 שקל ל-3,850 שקל, וגרסה נוספת, עם נפח אחסון של 512 גיגה-בייט, עולה 4,300 שקל.
גם מחירו של Fold – המכשיר המתקפל כמו ספר, וכולל שני מסכים (חיצוני שנראה בערך כמו סמארטפון רגיל ופנימי שנראה כמו טאבלט ריבועי קטן) התייקר ב-150 שקל, ל-6,500 שקל לגרסת הבסיס בעלת ה-256 גיגה-בייט אחסון, ו-6,850 שקל לגרסת ה-512 גיגה. בנוסף, השנה תוצע גם גרסה "נדיבה" במיוחד, עם אחסון בנפח של טרה-בייט שלם, אך במחיר שומט-לסתות של 7,700 שקל – ובניגוד לכל הגרסאות האחרות, שתימכרנה בכל חנות בישראל, האחרונה בלעדית לאתר וחנויות סמסונג, המופעלים על ידי סאני והמחיר בהם נקבע על ידי סמסונג, כך שהמחיר הזה אינו "מומלץ לצרכן", אלא סופי.
 
מצד שני, סמסונג ישראל מבטיחה לנו גם הוזלה במחירים – לפחות במקרה של תיקונים למסכים המתקפלים של המכשירים היקרים הללו. מי שירכוש את המכשיר בארץ, יקבל אוטומטית, בלי צורך לרכוש אחריות כלשהיא, הבטחה של סמסונג לתיקון של שבר מסך אחד בשנה הראשונה תמורת 400 שקל בדגם ה-Flip ו-700 שקל בדגם ה-Fold. מדובר במחירים נמוכים בעשרות אחוזים ממחירי תיקון שברי מסך בדגמים הקודמים, ואפילו במכשירים של החברה שמגיעים עם מסכים לא מתקפלים. במלים אחרות, החברה מציעה "ראש שקט" למי שחושש שהמסך המתקפל יישבר בקלות, לפחות לפעם הראשונה שזה קורה, אם בכלל.
אחרי שסיימנו עם סוגיית המחירים, בואו ניגש לשדרוגים: המכשירים החדשים דומים מאוד לקודמים, מאחר שגם הקודמים כבר היו טובים למדי, אך מגיעים עם כמה שיפורים מבורכים: ראשית, הם מעט דקים יותר – במיוחד אזור הצירים, שנדחס לגודל כמעט בלתי אפשרי. למרות זאת, החברה מבטיחה שהמכשירים עמידים ל-300,000 פתיחות וסגירות של הקיפול – 50% יותר מהדור הקודם, שהוצהר כעמיד ב-200,000 קיפולים הלוך וחזור. בנוסף, הם מגיעים עם עמידות בתקן IPX8 – כלומר עמידות בפני מים גם ב"צלילות" של יותר מכמה שניות ועומק של כמה מטרים, אבל לא בפני אבק.
פליפ, הדגם ה"אופנתי" יותר (שלדברי סמסונג ישראל הוצג בדורות הקודמים כמיועד בעיקר לנשים, אך בפועל החברה רואה דרישה אליו בעיקר בקרב בני נוער, משני המינים), מגיע עם מצלמה אחורית טובה יותר, שאמורה לצלם טוב יותר בעיקר בתנאי תאורה מאתגרים; מסך חיצוני משופר בגודל 1.9 אינץ' שהטקסט מוצג עליו בצבע תואם לצבע הגב שבחר המשתמש; יותר פעולות שאפשר לבצע מהמסך החיצוני בלי לפתוח את המכשיר, כמו שיחות, מענה להודעות נכנסות ועוד; התאמה של ממשק הצילום המתקפל לכל שירותי מטא – פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ ומסנג'ר; מעבד Snapdragon 8+ Gen 1; וסוללת 3,700mAh הנטענת מ-0 ל-50% בחצי שעה. זיכרון העבודה נשאר 8 גיגה-בייט, והמכשיר מגיע עם חריץ Nano-SIM אחד ו-eSIM (שכרגע לא נתמך בישראל).
פולד, המכשיר דמוי הספר, מגיע עם גוף מעט קצר יותר, כך שקל יותר להשתמש בו כאשר הוא סגור והוא נראה קצת פחות כמו ממתק מוארך; מערך צילום משופר, עם חיישן ראשי 50 מגה-פיקסל שגם הוא מבטיח צילום טוב יותר בחושך; מצלמה קדמית משופרת – לא בזכות החיישן החדש, אלא בזכות שיטה חדשה שמאפשרת לה להישאר סמויה מן העין כאשר משתמשים במסך אך מכניס אליה יותר אור כאשר מפעילים אותה (מה ש"מכבה" את החלק במסך שמאחוריו היא נמצאת); סוללה מוגדלת בעלת קיבולת של 4,400mAh; וגרסה מיוחדת של אנדרואיד – Android 12L, כאשר L משמעותו Large ("גדול") והיא מותאמת למסכים גדולים, וכוללת ממשק שמזכיר את Windows של מיקרוסופט, עם סרגל משימות שעליו אפשר "לנעוץ" אפליקציות בודדות או אפילו סידורים קבועים מראש (לדוגמא: הצגה של אפליקציית המייל על חצי מסך והיומן על החצי השני,וכל זה נפתח בלחיצה אחת); והתאמות למסך המתקפל והגדול של כל אפליקציות גוגל ומיקרוסופט, ששיתפו עם סמסונג פעולה בפיתוח. זיכרון העבודה בכל הגרסאות של המכשיר הזה הוא 12 גיגה-בייט.
הפולד תומך גם בשימוש בעטים כמו אלה שמוכרים למשתמשי סדרת גלקסי נוט ז"ל – אך מי שרוצה עט יצטרך לרכוש אותו בנפרד. רוכשים במסגרת ההזמנה המוקדמת מיבואנים רשמיים יקבלו עם המכשיר אוזניות Buds Live (האוזניות דמויות השעועית שלא היו להיט גדול, ולא ברור למה, מאחר והן נוחות מאוד ומציעות שילוב מנצח בין צליל טוב למדי ללא ניתוק מוחלט מהסביבה), משטח הטענה אלחוטי כפול וכיסוי שכולל גם עט.
רוכשי דגם פליפ בהזמנה המוקדמת יזכו לערכה דומה, אם כי אצלם כמובן הכיסוי לא כולל עט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה