השוק

סמסונג לא עוצרת למרות המשבר: הציגה דו"ח מצוין

יצרנית האלקטרוניקה הדרום-קוריאנית דיווחה על ביצועים שעמדו בציפיות האנליסטים, בעיקר בזכות עליית שער הדולר – המניה הגיבה בעלייה קלה מאוד
יאיר מור | 
לוגו סמסונג על בניין במילאנו (צילום Babak / Unsplash)
ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית סמסונג הציגה לפנות בוקר (חמישי) את הדוח שלה לחודשים אפריל עד יוני, ולמרות שהיא בהחלט הרגישה את השפעות המשבר העולמי, הצליחה לעמוד בתחזיות.
הכנסות החברה ברבעון הגיעו ל-77.2 טריליון וון – זינוק של 21% לעומת התקופה המקבילה ב-2021; הרווח התפעולי עמד על 14.1 טריליון וון, המהווים שולי רווח של 18.3% ועלייה של 12% לעומת השנה שעברה; החברה רשמה רווח נקי בגובה 11.1 טריליון וון, שהם כ-8.5 מיליארד דולר, עלייה של 15% לעומת השנה שעברה, ורווח של 1,613 וון למניה.
 
לפי סוכנות הידיעות הקוריאנית יונהאפ, מדובר בנתונים שעונים על ציפיות האנליסטים מהחברה ברבעון החולף. החברה ציינה כי חטיבת הסמארטפונים מכרה פחות מהצפוי, בשל המשבר המתפתח, אך מה שהציל את המצב היה מכירות חטיבת "הפתרונות" שלה – כלומר החטיבה המייצרת שבבים ורכיבים עבור חברות אחרות. החטיבה הזו הכניסה 28.8 טריליון וון, ורשמה רווח תפעולי של 10 טריליון וון – כלומר היא היתה אחראית לרוב רווחי סמסונג.
לדברי החברה, מצד אחד חוותה היחידה האטה בהזמנת שבבי הזיכרון למכשירים כמו סמארטפונים, טאבלטים ומחשבים, שמכירותיהם נמצאות בירידה – אך מצד שני, עלייה במכירות שבבי הזיכרון לשרתים, בזכות דרישה יציבה לשירותי ענן ועליית שער הדולר. החברה, שמדווחת על הכנסותיה בוון, מוכרת שבבים בדולרים, כך שהשבבים שמכרה לכאורה באותו מחיר שווים יותר במטבע שבו היא מודדת את ביצועיה, כך שלפחות כרגע, המשבר מסייע לה במידה דומה לזו שבה הוא עומד בדרכה.
מניית החברה פתחה את יום המסחר הנוכחי בבורסה הקוריאנית בשער גבוע ב-0.8% משער הסגירה אתמול, אך העלייה הצטמצמה מאז ל-0.15%-0.33%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה