דיגיטל וטק

אינטל מפטרת עשרות עובדים בחברה הישראלית שרכשה במיליארדים

ענקית השבבים קיצצה כ-10% מכוח האדם בסטארטאפ ישראלי שרכשה לפני שלוש שנים תמורת שני מיליארד דולר. מה גרם לפיטורים והאם מדובר במגמה נרחבת?
יאיר מור | 
אינטל (צילום Magma Images)
ענקית השבבים אינטל החלה לאחרונה במהלך של קיצוצים בחברת השבבים הייעודיים שלה ליישומי בינה מלאכותית (AI) בשרתים, כך לפי דיווח בדה-מרקר. החברה פיטרה כ-90 מתוך 900 עובדי הבאנה לאבס - כלומר, כ-10% מכוח האדם. הפיטורים התפרשו על פני מטות החברה בישראל, פולין, ארה"ב ואסיה.
הבאנה לאבס הוקמה ב-2016 על ידי דוד דהן, רן חלוץ והיזם הסדרתי אביגדור וילנץ. לפני כשלוש שנים היא נרכשה על ידי אינטל תמורת כ-2 מיליארד דולר, במטרה להתחרות מול ענקית שבבי הגרפיקה אנבידיה, השולטת היום ביד רמה בשוק שבבי האצת יישומי הבינה המלאכותית המסחריים. השליטה הזו מתבטאת בכך שלפי דו"ח חדש, כ-16,500 מחקרים בתחום הבינה המלאכותית התבססו על שימוש במעבדי אנבידיה, לעומת 41 בלבד שהתבססו על שימוש בשבבי הבאנה לאבס.
 
ב-2021 שולבו שבבי החברה לראשונה בשירות הענן של אמזון (AWS) - אך גם הלקוח ה"שמן" הזה לא מבטיח לה דבר לטווח הארוך, שכן לאמזון חטיבת שבבים עצמאית משלה, שגם היא מתבססת על רכישה של חברה ישראלית - אנאפורנה, שהוקמה על ידי וילנץ ונרכשה על ידי ענקית המסחר ברשת בשנת 2015 תמורת כ-370 מיליון דולר.
אינטל מסרה בתגובה כי "הבאנה לאבס בוחנת ומעדכנת מדי פעם את המיקודים הטכניים והעסקיים שלה, כדי להתאים למציאות העסקית העדכנית ולהמשיך ולשפר את התחרותיות. כחלק מתהליכים אלה, מתבצעות מפעם לפעם התאמות במצבת העובדים ובאיזון בין דיסציפלינות שונות. זהו תהליך רגיל המתרחש כל הזמן, שמאפשר להבאנה להמשיך ולפתח מוצרים ופתרונות אטרקטיביים ותחרותיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה